Selasa, April 30, 2013

Alhamdulillah..rezeki..

Johan Pertandingan Pakaian Beragam Kategori 3 - 8 tahun.. Tahniah Muhammad Razin!! (^_^)

Gaya seorang 'Doktor Hensem'..hehe..


Selasa, April 16, 2013

Apa makna CINTA pada anda?

Assalamualaikum..

 
CINTA
Apabila pasangan mengejutkan anda untuk solat subuh

CINTA
Apabila pasangan mengingatkan anda kepada Allah S.W.T

CINTA

Apabila sang isteri merasa makanan atau minuman untuk memastikan ia enak buat santapan suami

CINTA


Apabila sang suami membantu sang isteri di dapur walaupun dia penat bekerja sepanjang hari

CINTA

Apabila ibu sanggup bersusah payah menyusu dan memerah susu untuk bayi kesayangannya

CINTA

Apabila seorang rakan memaut tangan rakannya yang hampir tergelincir

CINTA

Apabila adik beradikmu menelefonmu untuk memastikan kamu telah selamat tiba ke detinasi

CINTA BUKAN SEKADAR KAMU MENYAYANGI SESEORANG SEMASA KAMU MEMERLUKANNYA

Apa makna CINTA pada anda? Jom kita berkongsi..




P/S: Diterjemah dan diubahsuai dari perkongsian di facebook..(I'm a muslim and I'm proud)

Selasa, April 09, 2013

Jom tenangkan minda!!

Assalamualaikum..

Jom kongsi cara mendapatkan ketenangan..bagi cikgu macam ni la:

1. Bangun malam solat tahajud..kalau letih sgt, solat hajat dan witir sebelum tidur pun ok..hanya dengan mengingati Allah hati akan jadi tenang..Dia kekasih yang paling memahami gelora hati dan fikiran hambaNya..

** copy paste dari fb je ni..


2. Telefon ibu dan bapa bagi yang masih ada -dengar suara mak dan ayah pun boleh buat segala masalah yang merungsingkan ini hilang..sesibuk manapun kita, usahakan untuk telefon ibu dan ayah sekurang-kurangnya seminggu sekali..

3. Layan anak-anak - main game ke..ajar lukis2 ke,paling kurang sembang2 tanya perkembangan anak,insyaAllah hilang sikit rasa tertekan tu..

4. Pandang kawasan hijau dan menenangkan..tarik nafas panjang-panjang dan hembuskan keluar perlahan-lahan..pergh..ringan rasa badan..

5. Tidur..huhu..kalau semua kat atas tak jalan, bagi minda berehat..minda pun penat tau..huhu..

Kalau ada lagi, jom kongsi kat bawah..sharing is caring (^_^)

Jumaat, April 05, 2013

Alhamdulillah dah Jumaat..

Assalamualaikum..

Suka sangat hari Jumaat..selain esok cuti, rasa lapang sikit sebab kelas pun tak banyak..



Tapi yang tak bestnyer..malas pulak nak tulis 'entry' panjang-panjang..hehe..

Ok, jom siapkan buku rekod dan tengok keja-keja yang patut..bukannya boleh bawak balik keja kat rumah..nanti tak sempat buat pun..

Wassalam


Selasa, April 02, 2013

Jom minum kopi!!

Assalamualaikum..

Sekarang mood nak cari duit lebih, cikgu dah mula berbisnes kecil-kecilan..

Tak mahal pun kopi ni ..RM 18 sekotak, ada 20 paket ..sedap, gabungan rasa habbatussauda, madu dan badam..tak caya, cuba rasa dulu..

Buat ibu-ibu menyusu juga digalakkan..insyaAllah memperbanyak air susu..kenyang baby minum nnt..

Kalau berminat, hubungi cikgu di emel ni ye: dr_basya@yahoo.com

Ok, tu je..

Wassalam..