Selasa, Disember 30, 2014

Hikmah dari banjir

Assalamualaikum

Maaf lambat mengemaskini blog ini.

Hati luluh membaca berita demi berita berkaitan banjir yang menimpa seluruh Malaysia.

Tambahan lagi apabila gambar-gambar sesudah air bah surut dipaparkan, Allahuakbar..umpama dilanda tsunami! Tragis!

Keputusan menangguh sesi persekolahan 2015 yang diumumkan TPM semalam adalah keputusan terbaik yang saya rasakan dibuat pada akhir tahun ini. Banyak persediaan yang perlu dilakukan terutama pasca banjir ini.

Walaupun tempat saya tidak terlibat banjir, namun saya tetap merasakan tempiasnya apabila ramai rakan guru yang tidak dapat hadir semasa mesyuarat pertama guru dijalankan akibat terlibat dengan banjir ini samada secara langsung mahupun terputus jalan untuk datang mesyuarat.

Semoga semua yang terlibat diberi kekuatan dan kesabaran dalam menghadapi ujian ini.

Marilah kita bersama-sama membantu sesama rakyat Malaysia agar dapat membangunkan semula kawasan yang rosak teruk dilanda banjir.

Pasti ada hikmah yang tersembunyi. Hanya Allah yang maha mengetahui.

Wassalam.

Jom menyumbang!


Rabu, Disember 24, 2014

BANJIR (T T)

Assalamualaikum

"Ya Allah, bantulah umat Islam di kawasan terjejas banjir khususnya dan di seluruh Malaysia amnya."

 Aamiiin.

Semoga semua yang terlibat banjir diberikan kesabaran dan kekuatan untuk menghadapi musibah ini. Allah menguji hambaNya tanda kasih sayangNya.


Jom sama-sama menyumbang untuk meringankan beban yang ditanggung.


Wassalam.

Isnin, Disember 22, 2014

Hujan

Assalamualaikum

Sepanjang minggu ni boleh dikatakan hujan di kebanyakan hari.

Anak-anak saya mula menunjukkan telatah bosan al maklum x boleh nak ke mana-mana. Bukan tak boleh, leceh!

Walaupun di rumah saja, tapi kerja umpama tak pernah selesai. Ni nak buat alasan sebab blog ni semakin suam-suam kuku..(eh, bukan mmg dah sejuk ke?haha)

Seperkara yang sangat perasan, atau perasaan saya saja..pelayar mozilla firefox ni macam agak 'slow'. Satu lagi tgk dok minta derma..kenapa ek? Kalian perasan tak? Ke perasaan saya je ni?huhu..

Oklah, situasi  hujan lembap ni menjadikan saya agak lembam.


Jumpa lagi. Wassalam.

p/s: Sapa yang nak beli produk yang saya jual boleh p atau whatapps ye..walaupun hujan dan lembam, bisnes masih berjalan seperti biasa..hahaha..(^_^)

pm/whatapps: 0135819100 (Basariah)

Khamis, Disember 18, 2014

Penangan

Assalamualaikum

Dengan berbaki kurang lebih 2 minggu cuti, baru sempat menjenguk kembali blog terchenta ini..ahaks!

Tu yang dikatakan PENANGAN CUTI!

Actually kan (poyo), masa awal cuti hari tu kami sekeluarga sibuk pindah rumah. Alhamdulillah selesai dalam minggu kedua cuti.

Pastu barulah pulang ke kampung bertemu ibu ayah yang dirindui..Makanya, blog ini 'tersepi' sementara..(^______^) Mesti korang rindu kan? (Perasan!)

Petang tadi baru selesai urusan penyerahan rumah (bagi sewa je) kepada penyewa baru utk rumah kami di Sungai Petani..Nak buat macamana kan, dah tak dapat pindah..bagi je la orang sewa..dapat juga rumah tu berbakti..hehe...sedih sebenarnya (T T)

Korang yang ada anak dah setelkan persediaan persekolah? Baik setel awai2 tau..Sekoalh dah nak mula..Utk penjawat awam, selesaikan sebelum wang gaji kalian habis ke lain..hihi..nasihat ikhlas ni..yelah kan, gaji bulan ni masuk awal..

Oklah, apa saya mengarut ni ye? Penangan cuti lama katakan..Jangan jeles tau..Cikgu ni nama ja banyak cuti tapi banyak juga urusan yang perlu selesai masa cuti ni termasuk merancang utk tahun depan pula.



Wassalam.

Isnin, Disember 01, 2014

Jom Sertai Wakaf Al-Quran Peringkat Kebangsaan 2014 (^_^)

Assalamualaikum

Jom kawan-kawan..kita berwakaf..semoga Allah terima amal baik kita


 (^_____________^)



Program Wakaf Al-Quran Peringkat Kebangsaan 2014 merupakan program bersifat kebajikan yang dilaksanakan oleh Kementerian Dalam Negeri (KDN) dan Yayasan Restu bagi tahun ke-2 sebagai usaha mengumpul dana bagi membiayai penerbitan Al-Quran Wakaf.
Mushaf Al-Quran akan disumbangkan kepada pihak yang memerlukannya baik di Malaysia mahupun dunia khususnya negera minoriti Islam yang dihimpit kemiskinan.
4 Mekanisma Wakaf Al-Quran pada tahun ini ialah :
• Deposit Terus ke Bank Islam (M) Berhad – 1403-201002-1452
• Wakaf Tunai di semua cawangan Yayasan Restu
• Wakaf melalui atas talian di CIMB Clicks atau CIMB Clicks Shoppe (bagi pengguna bank lain seperti Bank Islam, Hong Leong Bank, Maybank, Public Bank & RHB Bank)
• Khidmat Pesanan Ringkas (SMS), taip WAKAF10 dan hantar ke 33080

Wassalam

Rabu, November 26, 2014

Rehatlah duhai guru (^_^)

Berehatlah wahai guru
Rungkaikan lelah mu menyemak buku
Bersantailah wahai guru
Yang kering tekak meluang menumpah ilmu

Rehatlah wahai guru rehatkan kakimu
Dari lenguh berdiri mengajar ilmu di buku
Waktu itu rehat kita terisi
Dengan rancangan misi
Dan visi tahun yang menanti
Waktu itu rehat kita mencari
Inti buat mengajar lebih kreatif
Waktu itu rehat kita
Mungkin terisi dengan kursus
Yang hadir emergency

Gembiralah para ibu bapa
Jaga anak 24 jam yang ada
Perhatikan mereka agar
Tiada jatuh dan luka
Jangan dibiar menatap
TV dan komputer cuma
Nanti malasnya berlemak bertimpa-timpa
Sukarlah guru nak membakar kalorinya

Pantaulah disiplin saat bersama
Agar tertib olah dan lakunya
Isikan masanya
Dengan perkara berguna
Ibadah dan solat tegaskan sentiasa

Guru tiada sebulan lebih cuma
Awal tahun nanti kami
Sambut semula

Tahun depan cikgu akan rindukan kalian..Terbanglah tinggi-tinggi dan kejar cita-cita kalian.
"SPM Students Batch 2014"
Good Luck!

Khamis, November 20, 2014

Korang ni bijak sebenarnya!

Assalamualaikum

Hari yang dinanti-nanti telah tiba. Namun, berita sedih menyusul semalam.

Salah seorang calon SPM telah kembali ke rahmatullah pada waktu maghrib semalam, 19/11/2014 akibat kemalangan. Innalillah..Semoga roh arwah dicucuri rahmat. Al Fatihah.

Pelajar-pelajar saya yang rapat dengan arwah sedikit terkesan dengan kemalangan tersebut dan hal ini sedikit sebanyak mengganggu emosi mereka. Saya turut merasa kasihan namun dalam masa yang sama berusaha memotivasi mereka pagi tadi.

"Yang telah pergi, urusan mereka di dunia telah selesai. Kita yang masih hidup ini perlu berjuang meneruskan kehidupan. Jangan terlalu dilayankan perasaan sedih itu. Kita doakan semoga mereka yang pergi diterima di sisi Allah dan ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman."

Buat anak-anak didik cikgu, kalian lebih bijak daripada yang kalian tahu. Cikgu yakin kalian boleh. Semoga peristiwa ini tidak melunturkan semangat kalian.

Berjuanglah anak-anakku!

Al-Fatihah buat Allahyarham Muhamad Syahazri Bin Mohd Zainal
Takziah buat keluarga arwah


 
Teruskan perjuangan kalian. Semoga kejayaan milik kalian di dunia dan di akhirat.

Wassalam.

Rabu, November 19, 2014

Jangan biarkan 'ia' terus mengganggu anda!!

Assalamualaikum

Selalu bersin waktu pagi?
Hidung sentiasa berair dan rasa ketat je?
Alahan terhadap habuk, makanan laut dan seumpamanya?

Anda mungkin menghidap RESDUNG. Jangan biarkan ia terus mengganggu.

Jom dapatkan penawar resdung yang in shaa Allah mujarab ini!

(^_____________________________________^)







 Pm/whatapps: 013-5819100 (Basariah)


Wassalam.

Konvokesyen Pasti Al-Ikhwan 2014





Selasa, November 18, 2014

Year End Sales!

Assalamualaikum

Hari ni nak buat promosi sket..

Inginkan wangian yang sesuai untuk anda?

Wangian juga adalah santapan roh semoga lebih sihat dan cergas.

Mari dapatkan set kasturi emas terdiri dari wangian badan (boleh pilih haruman kasturi putih, kasturi kijang atau bunga-bungaan) dan wangian kereta dan kediaman, medicar.

Khas buat pembaca blog ini, set ini berharga RM 60 / RM 65 (Sabah dan Sarawak). Kos pos adalah PERCUMA! 

Promosi ini akan berakhir pada bila-bila masa sahaja. Jom dapatkan sekarang!!!!



P/s: Hadiah misteri menanti pembeli bertuah (^_^)

Pm/Whatapps : 013-5819100 (Basariah) / 013-4809100 (Nasron)  - Agen Kasturi Emas

Isnin, November 17, 2014

Pecutan akhir

Assalamualaikum

Alhamdulillah berakhir sesi pecutan akhir dengan pelajar 5 Ibnu Sina calon harapan saya bagi mata pelajaran Fizik.

Semoga segala ilmu yang dicurah dapat dimanfaatkan sebaik-baiknya

Berjuanglah anak-anak didik cikgu. Semoga kalian mendapat kecemerlangan di dunia dan di akhirat.

Doa cikgu mengiringi kalian. Segala ilmu yang diberi cikgu halalkan di dunia dan di akhirat.

(^___________________________^)


Jumaat, November 14, 2014

Ops bubur asyura

Assalamualaikum

Korang sedar tak bulan muharram sudah melewati pertengahan?

Masa saya kecik-kecik bulan Muharram ni sinonim dengan lagu "1 muharram detik permulaan..permulaan tahun Islam hijrah..perpindahan nabi dan umat Islam dari kota mekah ke kota madinah....."

Satu lagi, bulan muharram ni sinonim dengan makanan yang hanya ditemui setahun sekali iaitu bubur asyura a.k.a buboq sora..Yummy!!!

Balik kampung baru ni tak sempat nak tangkap gambar bubur sora tu..tengok-tengk dah hampir licik masuk perut dan diagih-agihkan..(Padahal ops mengacaunya dibuat di sekolah abang..hihi)

Sekolah saya akan menjalankan projek mengacau bubur asyura pada minggu hadapan..Oh, tak sabarnya!

Tapi minggu hadapan juga akan jadi minggu yang mendebarkan buat saya sebab kertas SPM Fizik dan Sains (subjek yang saya ajar) akan berlangsung pada hari Khamis!!!Oh, Seramnya!!!

P/S: Gambar tiada mengena dengan tajuk..maaf noooo (^_^)

Wassalam

Sunat hari jumaat


Khamis, November 13, 2014

Resdung memang merimaskan!! (Part 2)

Assalamualaikum

4 Fakta yang menakutkan tentang resdung @ sinusitis

#Resdung yang tidak dirawat dengan sempurna boleh mengakibatkan komplikasi serius kepada kanak-kanak dan orang dewasa.

#Resdung di kalangan kanak-kanak menyebabkan ia merebak ke dalam mata, mengakibatkan jangkitan sellulitis dan nanah (abses) mata. Sekiranya ia dibiarkan, ia boleh menyebabkan mata menjadi buta.

#Punca yang menyebabkan kanak-kanak berisiko menjadi buta kerana dinding pemisah ethmoid dengan mata sangat tipis di mana sinus frontal mereka masih belum terbentuk.

Sehubungan itu nanah akan dikeluarkan dari rongga mata.

Pada tahap kritikal doktor akan membuat satu laluan supaya cecair dari sinus ethmoid dapat dikeluarkan dari hidung dan ia tidak bertakung lagi.

#Bagi orang dewasa, nanah dari sinus frontal tidak dapat keluar dari hidung dan akan masuk memenuhi ruang dalam otak. Dinding pemisah ini menjadi semakin tebal dan sinus frontal telah terbentuk dengan sempurna.

Bagaimanapun, keadaan ini mengakibatkan ostia mudah tersumbat. Bahagian sinus maxilla merupakan kawasan yang sering dijangkiti resdung, tetapi komplikasinya amat jarang berlaku.

Ini kerana nanah tidak boleh menembusi dinding maxilla yang tebal. Namun, sekiranya nanah merebak ke dalam otak, pesakit perlu menjalani pembedahan sinus frontal dan pembedahan neurosurgery. Bagi kes-kes seumpama ini, kadar kematian meningkat hingga 40 peratus.

================================

Tahukah anda semua orang menghidap resdung?

Tapi bukan semua orang teruk dan memerlukan rawatan

Lihat simptom dan tanda-tanda di bawah

Jika ada, maka sah la anda resdung

•Sering mengalami hidung tersumbat
•Mempunyai lendir dari hidung dan tekak
•Sakit atau rasa berat muka terutama kawasan diantara mata
•Sakit tekak yang berpanjangan dan berulang
•Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan
•Gejala alahan hidung seperti kerap bersin terutamanya pada waktu pagi, gatal hidung
•Mengalami jerawat di muka dan badan
•Nafas berbau
•Kulit kepala berkelumumur gatal dan rambut gugur
•Sering berasa sakit kepala, pening dan migrain

Masalah resdung jangan dipandang ringan, tanpa rawatan ia bertambah parah
================================

Tahukah anda,resdung ada dua jenis :

1. AKUT

*Ia berlaku dalam tempoh dua minggu bermula dengan jangkitan rhinitis atau serangan alahan yang berulang-ulang yang serius pada hidung.

*Keadaan ini menyebabkan tersumbatnya hidung.

*Sekiranya resdung akut tidak dirawat dengan sempurna, cairan dalam rongga sinus itu tidak dapat dikeluarkan dengan rawatan.

*Sehubungan itu jangkitan akan berlaku berterusan, tetapi tahap keterukannya tidak seteruk resdung pada peringkat kronik.

*Antara ciri-cirinya ialah :

#Hidung berair, tersumbat dan terjadinya rasa sakit berdenyut di muka dan bahagian depan kepala terutama di dahi dan pipi.

#Serangan biasanya berlaku pada waktu pagi dan semakin berkurangan pada waktu petang. * Rasa sakit apabila seseorang tunduk dan sujud.

2.KRONIK

*Serangan resdung akut yang kerap berlaku akan menyebabkan penyakit ini berubah menjadi kronik.

*Seseorang yang menghidap resdung pada peringkat kronik, pesakit akan mengalami:

#Kegatalan pada bahagian muka yang teruk

#Jerawat yang banyak, ada juga individu yang tak berjerawat.

#Kerap bersin pada waktu pagi

#Ada kalanya hidung tersumbat tanpa demam tetapi hingus bertambah

#Sakit pada bahagian muka berkurangan tetapi selalu sakit kepala

#Cecair hingus berwarna hijau dan berbau busuk.

#Ada kalanya bau busuk ini tidak dapat dirasai atau disedari oleh pesakit tetapi disedari oleh ahli keluarga atau rakan-rakan sekeliling.

 
Mahukah anda mendapatkan penawar untuk masalah di atas?

Jom,cuba penawar resdung kami.


 
7 Sebab mengapa Anda mesti cuba penawar resdung kami

- Diperbuat dari herba dan bahan semulajadi 100%
-Bebas Steroid
- Murah
-Jimat masa
-Tidak perlu bergantung
-Tidak perlu rawatan lain yang leceh
-Mudah dan terbukti mujarab

Juga mujarab merawat selsema,alahan,bersin,lelah,sakit kepala,gatal tekak,pening,sakit gigi,sakit mata dan sakit telinga akibat resdung


*PM,SMS atau Whatsapp 0135819100 (Basariah) 


Wassalam.

Rabu, November 12, 2014

Resdung memang merimaskan!


Assalamualaikum

Korang tau tak yang semua orang ada resdung?

Saya dulu penghidap resdung yang kronik. Masa kecik-kecik dulu, setiap kali bangun pagi mesti bersin dan genyeh2 hidung sampai rasa nak tercabut. Gatal sangat!!!

Dulu kat tepi hidung tu sampai keluar kuping..saya asyik kunas je kuping tu sampai kadang-kadang berdarah dan pedih. Pastu kesan dia hitam kat sekeliling hidung. 

Eeewwww!! Sangat mengerikan untuk diingati..

Satu hari tu, arwah nenek saya bawa pulang sejenis ubat dalam kapsul warna hijau kuning (kaler kedah tu u oll!!).

Saya makan ubat tu..Syukur alhamdulillah. Segala gatal-gatal dan penderitaan saya berakhir..Sayang arwah nenek. Al-Fatihah.

Seingat saya, yang buat ubat tu kawan arwah nenek. Tak lama selepas tu dia meninggal dan memang saya dah tak jumpa ubat resdung yang berkesan macam tu. Sehinggalah..jeng..jeng..jeng..


Boleh layari page ni ye.. http://pilresdung.com/senarai-agen/

Satu hari masa syok-syok saya layari fb, salah seorang kenalan fb saya jual ubat resdung macam kat bawah ni. Saya try beli sebotol.

Memula memang rasa macam..mahal giler! Sebiji dekat rm1 tu..tapi, ya Allah, syukur sangat, ubat ini memang terasa kemujarabannya. Makan baru sebiji dua, segala gatal-gatal hidung terus hilang! 

Saya juga makan ubat ni masa nak kena selsema..Dengan izin Allah terus tak jadi selsema.

Serius! Saya tak tipu pasal ini. Disebabkan saya yakin Allah temukan saya dengan ubat yang baik, maka saya pon jadi agen (^___________^)

 
Dah hampir 50 botol ubat ni saya jual. Kebanyakan yang beli akan 'repeat' order sebab ubat ni sangat 'best' dan tiada kesan sampingan. Kapsul dia halal dan diperbuat dari PULUT! Saya dah 'try' rendam, memang akan hancur selepas beberapa jam.

Klu tak suka makan dengan kapsul, boleh buka dan tuang dalam air suam. Rasa dia langsung tak pahit. Betul ni, x tipu!

Jadi, kalau anda ada simptom-simptom kat bawah ni, eloklah cuba makan ubat ini. In shaa Allah mujarab tanpa kesan sampingan. Yang paling best, kita tak perlu bergantung kepada ubat ini. Makan bila perlu sahaja apabila dah sembuh dari penyakit (^____^)


•Sering mengalami hidung tersumbat
•Mempunyai lendir dari hidung dan tekak
•Sakit atau rasa berat muka terutama kawasan diantara mata
•Sakit tekak yang berpanjangan dan berulang
•Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan
•Gejala alahan hidung seperti kerap bersin terutamanya pada waktu pagi, gatal hidung
•Mengalami jerawat di muka dan badan
•Nafas berbau
•Kulit kepala berkelumumur gatal dan rambut gugur
•Sering berasa sakit kepala, pening dan migrain

  Ni antara testimoni orang yang pernah makan ubat ni:



Sebotol berharga Rm 30 dan ada 35 biji dalam setiap botol.

Pos Rm 6 semenanjung dan Rm 10 untuk Sabah dan Sarawak.

Nak murah lagi?

2 unit :RM65 / RM 69 (ss)
3 unit : RM94 / RM 98 (ss)
4 unit : RM122 / RM 126 (ss)
5 unit : RM150 / RM154 (ss)


(termasuk pos!!!) 

Nak COD? Boleh aje tapi area Teluk Intan, Langkap dan Chenderong Balai je setakat ni.

Sapa nak roger ye..

Wassalam.


Selasa, November 11, 2014

Menjelang cuti hujung tahun

Assalamualaikum

Kurang lebih seminggu sahaja lagi sekolah akan mula bercuti.

Suasana di sekolah agak sibuk walaupun pelajar kelihatan semakin kurang. Skrip jawapan peperiksaan akhir tahun juga telah selesai ditanda. Tiba masanya memasukkan markah ke dalam sistem online.

Guru-guru tingkatan 1-3 pula masih sibuk dengan PBS yang tak selesai-selesai..kesian..

Pelajar-pelajar tingkatan 5 dan tingkatan 6 pula sibuk dengan peperiksaan SPM dan STPM.

Ibu bapa yang bekerja mungkin telah mula merencana aktiviti cuti sekolah untuk anak masing-masing.

Pesanan saya, pastikan cuti sekolah anak-anak diisi dengan aktiviti yang bermanfaat. Luangkan masa dengan anak-anak. Cuti sekolah sepatutnya menjadi masa mengeratkan hubungan kekeluargaan.

Kadang kala kami di sekolah merasakan seolah-olah menjadi 'nanny' kepada anak-anak didik ini. Ramai yang kegersangan kasih sayang. Luangkan sedikit masa kita dengan mereka tambahan lagi di musim cuti ini.

Usah biarkan anak-anak mencari kasih sayang dari individu yang tidak sepatut dan selayaknya.

Apa plan anda? Jom kongsikan!


Wassalam

Isnin, November 10, 2014

Gst?

Assalamualaikum

Minggu lepas meninjau-nijau harga rumah di sekitar Langkap dan Teluk Intan ini..

Fuyooo!

Harga rumah semakin mahal. Rumah teres biasa sahaja telah mencecah hampir rm200k.

Ini harga di Teluk Intan. Belum lagi di  Kuala Lumpur, Pulau Pinang dan tempat-tempat yang maju..hmmmmmm...

Sembang-sembang santai dengan pemaju katanya harga rumah akan mencanak naik lagi selepas GST dikenakan..

Korang tau tak GST tu apa?

Pelik pulak sebab klu ikut pembacaan saya patutnya pengguna lebih untung selepas GST dilaksanakan tapi lain pula kata pemaju..hmmmm...

 




Semasa saya meng'google' info GST ini ada yang pro dan ada yang cons..Dalam sesetengah situasi nampak macam pengguna akan beroleh keuntungan selepas dikenakan GST ni tapi ada pula yang kata pengguna akan semakin terbeban..yang semakin untung adalah golongan peniaga.hmmm..apa-apapun kita tunggu dan lihat.

Semoga rakyat Malaysia tidak terbeban dengan pelbagai cukai yang boleh menyebabkan yang susah semakin susah dan yang agak-agak senang dah tak merasa senang..huhu..

Wassalam.

Khamis, November 06, 2014

Getting older

Assalamualaikum

Alhamdulillah dah 31 tahun berpijak, bernafas, berjalan dan menikmati kehidupan di bumi Allah ini.

Pelbagai suka duka telah ditempuhi.

Anugerah terindah sepanjang hayat yang kunikmati pastinya nikmat iman dan Islam. Syukur ya Allah.

Kusyukuri juga nikmat menjadi isteri buat suami tercinta dan ibu buat dua putera yang cerdas dan cergas..Syukur..syukur ya Allah.

In shaa Allah hari ini akan menghadiahi diri sendiri dengan hadiah termahal yang mampu kubeli mungkin sekali dalam seumur hidup.

Doakan kebaikan buatku ya teman-teman.

(^_____________________________^)

Happy birthday to me!



Wassalam

Rabu, November 05, 2014

Debaran

Assalamualaikum

Syukur kepada Allah kerana membuka jalan setelah satu peluang tertutup.

Pasti ini hikmah yang tersembunyi.

Alhamdulillah..(^_^)

Yakin dan percaya dengan janji Allah.

Setiap masalah pasti ada jalan penyelesaian.

Yang penting sentiasa berdoa, berusaha dan bertawakkal kepada Nya.





P/S; Gambar penyeri sekitar hari sukan pasti 2014 yang dianjurkan di taman berhampiran rumah sewa kami..yang paling 'comel' pastinya Muhammad Razin a.k.a abang chaq..hihi (>o<)

Wassalam.

Selasa, November 04, 2014

Hikmah

Assalamualaikum

Kecewa? Frust menonggeng? Marah? Geram? Sebak? Sedih? Pilu?

Semua tu dirasai saat mata menatap keputusan pertukaran yang GAGAL setelah 9 kali memohon.

Tidur x lena, mandi masih basah, otak jadi 'blur'..

Kemudian..saya seolah-olah tersedar..

"Hei! Awat sedih sangat ni? Suami ada di sisi, anak-anak sihat dan ceria.. Selagi keluarga masih di samping, apa yang patut disedihkan?"

Yang paling penting, Allah kan ada.. (T T)

Ya Allah, ku bersyukur disedarkan oleh Mu sebelum aku tanpa segan silu menyalahkan MU atas segala yang berlaku. Ampunkan aku...

Ujian ini sangat kecil. Pasti kami dapat hadapi dengan baik. Setiap ujian yang Allah beri pasti sesuai dengan empunya diri. Bukankan Allah tidak memberatkan hambaNya dengan ujian yang tak mampu dihadapi?

Janji Allah pasti benar.

Sangka baik pasti dapat baik..In shaa Allah..

Senyum ( ^_^)


Wassalam.

Isnin, November 03, 2014

Sejarah berulang

Sedih sangat..paling menyedihkan sebab kami tiada rumah untuk diduduki tahun depan..blur sekejap..

(T T)

Huhu...

Khamis, Oktober 30, 2014

Percutian yang hmmm..sukar digambarkan!!!

Assalamualaikum

Tak tau nak buat tajuk entry kali ni. Tu yang keluar tajuk pelik macam kat atas tu.

Lepas kami sekeluarga panjat Putrajaya tu, kami singgah bermalam di Shah Alam. Kononnya nak bawak anak-anak jalan-jalan tgk lampu kat I-City.

Rupa-rupanya malam tu hujan lebat..so, pekena nasi arab kat Giant dan kemudian bwk budak berdua tu shopping dlm Giannt je..Huhu..mmg sadis!

Harap maaf, gambar-gambar tidak dapat disiarkan atas masalah teknikal.

Majulah nasi arab untuk perut.

P/s: Jeruk pelam dgn asam boi tu mmg betul-betul sedap ek?

Rabu, Oktober 29, 2014

Anak-anak Kedah ke Putrajaya

Assalamualaikum

Tahun ini saya dan suami nekad panjat ke Putrajaya untuk mohon pertukaran ke Kedah. Semoga usaha kami tersebut berhasil.

Sebenarnya ni gambar-gambar sekitar perjalanan kami minggu lalu (^_^)








Doakan yang baik-baik ye untuk kami sekeluarga..Semoga hasrat bertugas di negeri kelahiran sendiri setelah 8 tahun merantau diluluskan. Aamiiiin.

Wassalam.

Isnin, Oktober 20, 2014

Fitnah

Assalamualaikum

Korang perasan tak yang zaman sekarang ni fitnah dan penipuan berleluasa?

Hari-hari kita terima maklumat, gambar, berita hatta kata-kata yang sesetengahnya disandarkan kepada alim ulama mahupun nabi walhal benda tu tak pernah pon diucapkan oleh insan terbabit. Astaghfirullahalazim.

Paling mengerikan apabila tangan kita laju je tekan butang 'share' atau 'forward' sedangkan kesahihan perkara tersebut belum pasti.

Sama juga halnya kita menyebarkan gambar-gambar yang kurang enak dipandang dengan alasan semoga menjadi ikhtibar.

Benarkah untuk peringatan? Atau halwa mata semata-mata?

Nauzubillahiminzalik!

Jomlah kita sama-sama bertaubat dan semoga kita dijauhkan dari golongan yang digambarkan melakukan dosa lebih besar daripada seorang pembunuh!


Wassalam.

Khamis, Oktober 16, 2014

Rambut sama hitam,hati?

Assalamualaikum

Rambut sama hitam, hati?

Korang rasa sama tak?

Semoga hati-hati kita sentiasa bersama-sama ingat Allah sentiasa.

(^_______________^)

Selamat bekerja semua!