Khamis, Oktober 02, 2014

Tajamnya lidah

Assalamualaikum

Tahniah buat semua pengguna kenderaan bermotor..Minyak dah naik 20 sen..Alhamdulillah..

Bertambahlah pendapatan negara. Selepas ini pasti negara makin maju,aman dan sejahtera

krik..krik..krik..

Mesti korang baca dengan wajah meloya sambil letak tangan kat bahu..toi ke?hmmm

Bersabarlah..Semua ini ujian..huhuhu..(Sedang menangis semasa menaip)

(T ______________________________________ T)

Tengok tajuk pasal lidah..tapi apasal plak cerita pasal minyak ni? Sori..sori..ter'emo' sket..Yelah, kejutan poket sebab tetiba je harga minyak naik hari ni.

Semalam saya buat entry tentang keserabutan saya dan suami yang kena berpindah rumah ni dan betapa kami mengharapkan dapat berpindah ke Kedah.

Sebenarnya dah banyak tahun kami bersabar dengan mulut orang yang suruh rileksla..dudukla sini dulu..merantaula dulu..padahal depa sendiri langsung x pernah merantau. Dah boleh dok rumah sendiri, hutang tak banyak,memang syok je cakap kat orang. Macamla kita ni tak pernah bersabar.
Kata-kata ini memang makan dalam. Semakin disimpan semakin mencarik hati.huhu.

Sebab tulah orang kata lidah ni umpama pedang. Huhu.

Sedih.

 

Malasla nak layan benda negatif ni. Jom kita bermotivasi. Tutup telinga je.

Wassalam.



2 ulasan:

  1. bukan setakat lidah, di zaman media sosial ni jari pun perlu dijaga supaya tak tajam sangat.huhuhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu sal..huhu..main sedap je taip kan?huhu

      Padam