Rabu, April 26, 2017

Benci tengok muka sendiri!

Assalamualaikum

Benci Tengak Muka Sendiri Macam Monster?

Dah pakai macam-macam produk tetap tak hilang juga jerawat.

Tak pernah terfikir apa punca jerawat timbul kat muka. Meh, nak cerita sikit jerawat timbul disebabkan apa :

1. Masalah hormon

Sebab tulah kalau kita tengok hari ini lebih ramai dari kalangan remaja perempuan dan awal dewasa yang mengalami masalah jerawat berbanding wanita dewasa.

2. Masalah Jangkitan Bakteria

Orang yang mempunyai masalah jerawat biasanya mempunyai lebih banyak bakteria ini pada kulit mereka. Oleh itu, berhati-hati semasa menyentuh jerawat kerana ia boleh memindahkan  bakteria ini ke bahagian yang lain pula.

3. Pengambilan makanan

Secara tak langsung, pemakanan kita juga penyebab pertumbuhan jerawat. Seeloknya elakkan makanan yang berminyak dan pedas. Makanan pedas jika selalu diambil boleh mengaktifkan keradangan pada jerawat.

4. Stress

Percaya atau tidak, lagi anda stress, lagi banyaklah jerawat yang akan keluar. Berterusan dalam stress hanya akan memburukkan lagi simptom jerawat anda.

5. Penggunaan kosmetik dan alat solek

Jika anda selalu menggunakan alat solek dan kosmetik pada wajah, tetapi tidak membersihkannya dengan baik, maka ini boleh menjadi penyebab tumbuhnya jerawat.
6. Pancaran cahaya matahari

Sebenarnya cahaya matahari bukanlah penyebab utama masalah jerawat. Walaubagaimanapun, haba yang dihasilkan oleh cahaya matahari kepada anda boleh menyebabkan kulit anda berpeluh dan berminyak sekaligus menyebabkan liang roma anda juga tersumbat.

7. Pakaian

Pakaian anda juga boleh jadi punca anda ditumbuhi jerawat terutamanya pada bahagian belakang badan. Belakang badan kita juga mempunyai ribuan kelenjar dan liang roma yang boleh memerangkap sebum dan minyak. Oleh itu, pakailah pakaian yang sesuai dengan iklim tropika di Malaysia ni.

Zaman sekarang terlalu banyak produk yang menggunakan bahan kimia berbahaya. Jadi anda perlu berhati-hati dalam memilih set penjagaan kulit, pilih pada bahan semula jadi.

Anda boleh cuba Bedak Asmak, kerana jaminan 100% natural dengan menggunakan tanah liat putih.

" Terbaik juga untuk resdung. Anak K. Ju resdung kuat habis satu badan penuh jerawat. Sejak guna Bedak Asmak ni dah kering dan makin kurang"- Kak Junita

Biar lambat kesannya asalkan selamat.

Macam mana nak dapatkan?

Hubungi

0135819100
0135819100
0135819100

Basariah








Selasa, April 25, 2017

Asma teruk boleh sembuh

Assalamualaikum

Apa Yang Ibu Bapa Ini Dah Buat Sehingga Anaknya Yang Asma Teruk Sejak Sekolah Rendah Tak Jadi Dimasukkan Ke Hospital

Saya nak kongsi pengalaman anak saudara saya yang sudah 7 tahun anaknya menderita asma, sejak sekolah rendah…

Cerita ni saya tak pernah bagitahu sesiapa tetapi dalam kegawatan ekonomi macam ni eloklah saya share…

Adik saya ibu kepada anak saudara saya yang asma tu, kuat berpegang teguh dengan perubatan hospital….

Kesian tengok bila berkunjung ke rumah adik saya

Macam-macam ubat ada

Rumah dia dah macam mini-hospital

Tak sanggup saya lihat lama-lama anak saudara saya jadi macam tu

Macam angkasawan, kena tekup dengan oksigen semua

Nak jadikan cerita,

Rakan sekerja saya, orang panggil dia Mat Jimat.

Memang jimat selalu bawa bekal, air pun dia bawa jus dari rumah

Saya hairan kenapa air pun dia nak jimat padahal air minum tak de lah mahal sangat

Tapi dia selalu bawa dan minum jus tu time lunch

Botol jus tu pun cantik

Ingatkan mahal, dalam rm70 - rm90 tapi sebenarnya RM44 saja

Cuba saya tanya tentang jus tu untuk apa?

Dia kata boleh kembalikan tenaga, sejukkan badan, hilangkan sakit tekak, batuk selsema…

Dan last asma, semput dan penat pun boleh!

Astaghfirullah, teringat tentang anak saudara ku

Masa birthday dia aku belikan Jus Asmak Gold tu sebagai hadiah

Saya paksa dia minum la la tu jugak, dalam birthday party dia tu

Alhamdulillah, akhirnya ada perubahan dengan anak saudaraku itu

Malam2 dah tak batuk2
Dah jarang ke hospital
Bila tengok dia dah tak macam dulu
Seronok, lincah macam budak2 lain

Tak putus2 adik ku ucap terima kasih kepadaku

Dan juga kepada

Basariah - 0135819100
Basariah - 0135819100
Basariah - 0135819100

"Waalaikumussalam. Pertama..saya rasa ia memang pelengkap untuk minyak…sebab penat bertambah baik. Kedua.. Kini saya rasa kehidupan tak sempurna tanpa kedua-dua produk tu. Lama dah asma..sejak sekolah rendah lagi" - Anuar, Kroh




Isnin, April 24, 2017

Cara pencegahan Resdung

Assalamualaikum

Bagaimanakah Untuk Mencegah Resdung?

Percayakah anda resdung adalah penyakit yang berpunca dari parasit demodex atau apa yang dipanggil sebagai ulat resdung. Terdapat kira-kira 44 jenis resdung! Masalah resdung berpunca dari alahan terhadap habuk,debu, pemakanan, pencemaran dan sebagainya. Penyakit resdung boleh membawa MAUT!!!


Tidak banyak orang yang sedar mengalami resdung pada awalnya sebab memang tandanya pun hanya berupa masalah kecil. Inilah beberapa tanda-tanda resdung yang perlu Anda tahu:
Di awal, akan muncul mukosa atau lendir berwarna kuning atau hijau daripada hidung.
Wajah akan terasa berat dan sakit di sekitar dahi, mata, dan dagu, terutama apabila               ditekan.
Bersin-bersin, sakit kepala dan selsema. Merupakan jangkitan saluran pernafasan                 atas.
Demam dengan suhu 38 ° Celsius atau lebih.
Sakit gigi.
Sakit kepala.
Berkurangnya kemampuan dalam mencium sesuatu.
Hidung bernafas dan tersumbat.
Nafas bau.
Mata gatal.
Tidur mendengkur.
Rambut ada kelemumur.
Timbul jerawat.
Bertindakbalas pada makanan terperap dan suhu sejuk.

‘’ Alhamdulillah..Sejak makan asmak herbs ini bangun pagi dah taka pening-pening macam sebelum ini’’Bagaimanakah Untuk Mencegah Resdung
Percayakah anda resdung adalah penyakit yang berpunca dari parasit demodex atau apa yang dipanggil sebagai ulat resdung. Terdapat kira-kira 44 jenis resdung! Masalah resdung berpunca dari alahan terhadap habuk,debu, pemakanan, pencemaran dan sebagainya. Penyakit resdung boleh membawa MAUT!!!


Hubungi 013-5819100 untuk keterangan lanjut produk Asmak Herbs, kapsul penawar resdung mujarab.

Cod Teluk Intan


Ahad, April 23, 2017

Awas! Kanak-kanak juga berpotensi resdung.

Assalamualaikum

Tangani Masalah Resdung Sebelum terlambat

Jangan sangkakan hanya orang dewasa sahaja mempunyai resdung. Malah kanak-kanak juga ada yang mengalami resdung.

Ketahui komplikasi resdung kemungkinan berlaku kepada kanak-kanak dan orang dewasa.

Golongan Kanak-kanak

Resdung di kalangan kanak-kanak menyebabkan ia merebak ke dalam mata, mengakibatkan jangkitan sellulitis dan nanah (abses) mata. Sekiranya ia dibiarkan, ia boleh menyebabkan mata menjadi buta.Punca yang menyebabkan kanak-kanak berisiko menjadi buta kerana dinding pemisah ethmoid dengan mata sangat tipis di mana sinus frontal mereka masih belum terbentuk.Sehubungan itu nanah akan dikeluarkan dari rongga mata.

Golongan dewasa

Bagi orang dewasa, nanah dari sinus frontal tidak dapat keluar dari hidung dan akan masuk memenuhi ruang dalam otak. Dinding pemisah ini menjadi semakin tebal dan sinus frontal telah terbentuk dengan sempurna.Bagaimanapun, keadaan ini mengakibatkan ostia mudah tersumbat. Bahagian sinus maxilla merupakan kawasan yang sering dijangkiti resdung, tetapi komplikasinya amat jarang berlaku.Ini kerana nanah tidak boleh menembusi dinding maxilla yang tebal. Namun, sekiranya nanah merebak ke dalam otak, pesakit perlu menjalani pembedahan sinus frontal dan pembedahan neurosurgery. Bagi kes-kes seumpama ini, kadar kematian meningkat hingga 40 peratus.

Cegah sebelum ia memudaratkan kesihatan anda. Kami boleh membantu anda dengan mengambil kapsul resdung Asmak Herbs.

"Memang bagus dan berkesan kapsul resdung Asmak Herbs. Dah macam-macam ubat makan tak hilang pun resdung. Makan ubat Asmak Herbs ni 2 hari dah kurang resdung. Sekarang Ambil bila perlu je. Alhamdulillah, Mula-mula fikir juga nak beli. Takut tak berkesan. Tapi cuba juga la tak cuba tak tahu. "

 Adakah anda masih ragu-ragu?

Pm/komen/whatsapp kami

013-5819100
Basariah


Sabtu, April 22, 2017

Cantik dan cerah secara alami?

Assalamualaikum

Nak Tak Jadi Cantik Dan Cerah Secara Semulajadi?

Tanpa Bersusah Payah Makan Kolagen, Serum Dan Rawatan Laser Yang Mahal, Pakai Bedak Saja, Macam Mana Tu?

Bila ditayangkan produk2 kecantikan…

Serum lah
Kolagen lah
Sabun kopi lah, beras lah

Mesti rasa nak elak dan lari jauh-jauh!
Hakikatnya nak beli…
Nak cantik jugak macam perempuan lain…

Tapi satu ja

Takut!

Kebelakangan ni banyak berita pasal produk kecantikan yang bahan kimia, macam merkuri dan zink

Ye lah, bila dalam iklan memanglah claim tak ada benda2 macam tu
Tu depa yang kata, kalau kita yang pakai?
Bukan depa yang kena
Kita sajalah yang terseksa tanggung kesan buruk nanti

Sampai lah satu malam
Sedang leka tonton video Youtube
Keluar iklan tentang bedak sejuk

Macam menarik ja
Kelakar!
Hantu Pun Pakai Bedak Asmak?

Bedak Asmak tu apa?

Cer Google

Ooh produk kecantikan jugak rupanya
Bedak apa ni?
Kenapa dalam bekas? Bukan dalam botol?

Tanah liat putih saja rupanya,
Kalau macam tu mesti tak ada benda bukan2 dalam tu kan…

Unik ni, kena beli ni
Tak macam produk lain

Jadi cantik dengan tanah liat putih saja

Dengan penuh rasa ingin tahu terus ku Watsapp agen yang jual Bedak Asmak ni

Basariah - 0135819100
Basariah - 0135819100
Basariah - 0135819100

Poslaju pun sampai
Bila dilihat bekas Bedak Asmak ni
Eh, awat dia tulih untuk :
ruam,
ekzema,
psoriasis,
jerawat,
kurap,
panau,
gatal,
kayap,
cacar air,
Pulak dia tak tulih untuk cantikkan muka?

Alah kena tipu ka…
Terus ku tanya elok dekat kak Basariah tu

Sebenarnya boleh buat bedak sejuk.
Tak pernah pakai bedak sejuk sebelum ni,
bila lagi nak pakai kan?
Cubalah malam ni!

3 hari 3 malam berlalu
Kulit muka ku nampak cantik berseri!
Licin
Halus
Flawless
Tak da jerawat

Tiap kali nak pakai mekap pun dah tak jadi
Cantik sangat,
nampak natural,
Baby face!

Alhamdulillah,
Tak pernah rugi dan membazir duit beli produk skincare lain

Cayalah Bedak Asmak!

Berminat nak jadi macam saya?

Watsap ini agen sekarang!

Basariah - 0135819100
Basariah - 0135819100
Basariah - 0135819100


Jumaat, April 21, 2017

Tangani Resdung Sebelum Terlewat

Assalamualaikum

Tangani Masalah Resdung Sebelum terlambat

Jangan sangkakan hanya orang dewasa sahaja mempunyai resdung. Malah kanak-kanak juga ada yang mengalami resdung.

Ketahui komplikasi resdung kemungkinan berlaku kepada kanak-kanak dan orang dewasa.

Golongan Kanak-kanak

Resdung di kalangan kanak-kanak menyebabkan ia merebak ke dalam mata, mengakibatkan jangkitan sellulitis dan nanah (abses) mata. Sekiranya ia dibiarkan, ia boleh menyebabkan mata menjadi buta.Punca yang menyebabkan kanak-kanak berisiko menjadi buta kerana dinding pemisah ethmoid dengan mata sangat tipis di mana sinus frontal mereka masih belum terbentuk.Sehubungan itu nanah akan dikeluarkan dari rongga mata.

Golongan dewasa

Bagi orang dewasa, nanah dari sinus frontal tidak dapat keluar dari hidung dan akan masuk memenuhi ruang dalam otak. Dinding pemisah ini menjadi semakin tebal dan sinus frontal telah terbentuk dengan sempurna.Bagaimanapun, keadaan ini mengakibatkan ostia mudah tersumbat. Bahagian sinus maxilla merupakan kawasan yang sering dijangkiti resdung, tetapi komplikasinya amat jarang berlaku.Ini kerana nanah tidak boleh menembusi dinding maxilla yang tebal. Namun, sekiranya nanah merebak ke dalam otak, pesakit perlu menjalani pembedahan sinus frontal dan pembedahan neurosurgery. Bagi kes-kes seumpama ini, kadar kematian meningkat hingga 40 peratus.

Cegah sebelum ia memudaratkan kesihatan anda. Kami boleh membantu anda dengan mengambil kapsul resdung Asmak Herbs.



"Memang bagus dan berkesan kapsul resdung Asmak Herbs. Dah macam-macam ubat makan tak hilang pun resdung. Makan ubat Asmak Herbs ni 2 hari dah kurang resdung. Sekarang Ambil bila perlu je. Alhamdulillah, Mula-mula fikir juga nak beli. Takut tak berkesan. Tapi cuba juga la tak cuba tak tahu. "

 Adakah anda masih ragu-ragu?

Pm/komen/whatsapp kami

013-5819100 (basariah)

Khamis, April 20, 2017

Semput itu bahaya. Rawat sebelum parah!

Assalamualaikum

TAHUKAH ANDA UNTUK MENCEGAH PENYAKIT ASMA,SEMPUT,BATUK
Jika anda menderita batuk asma, segeralah lakukan pengobatan untuk mencegah kondisinya semakin parah. Berikut adalah cara menyembuhkan batuk asma yang kami sarankan, semoga dapat bermanfaat.

 Ketahui punca asma,semput,batuk

Penyakit yang berkaitan dengan virus seperti selesema,
Jangkitan pada salur pernafasan atau paru-paru
Alahan
Asma
Merokok
Penyakit paru-paru seperti chronic obstructive pulmonary disease (COPD)
Terdedah kepada habuk, asap dan bahan kimia di tempat kerja


Anda Dan Anak Anda Dalam Bahaya!!
Asma Bukan Satu Mainan.

Alhamdulillah,syukur kepada ALLAH SWT kerana dengan minyak herba asmak ini,telah ramai mendapat manfaat kebaikan kesihatan darinya.

Secara Asasnya Minyak Herba Asmak ini Dapat Menbantu Meredakan;

Asma,semput dan lelah

muntuh-muntah

Kegatalan akibat gigitan nyamuk

Luka,sakit kepala,sakit mata

Bengkak,lenguh

Kandungan minyak herba asmak terdiri
Daripada;

Minyak zaitun
Minyak kelapa dara
Habbatus sauda
Gamat


Sesuai Untuk Semua Peringkat Umur.

Hubungi:

013-5819100(basariah)


Rabu, April 19, 2017

Apa itu Ekzema?

Assalamualaikum

Pernahkah Anda Mengetahui Penyakit Eczema?

Tidak tahu Ekzema itu apa?

Ekzema juga dikenali sebagai ekzema atopik atau dermatitis. Atopi bermakna kecenderungan mendapat penyakit seperti ekzema, asma dan demam alergi.

Kesannya seperti kulit kering, gatal, merah dan rekah, yang kadangkala meleleh cecair dan berdarah. Ruang yang lazimnya terkena ialah tangan, muka, leher, siku dan belakang lutut.

Ekzema bermakna penghalang kulit tidak berfungsi sebaik yang patut. Ini boleh membuatkan kulit  lebih senang diserang infeksi dan alergi yang boleh membuat keadaan lebih teruk.

Apakah Simptom/Tanda-tanda Ekzema?

Salah satu cirinya ialah ruam kulit yang sangat gatal. Terdapat ruam merah yang timbul pada kulit, terasa gatal, serperti gigitan nyamuk yang kelihatan lebam-lebam.

Eczema pada kanak-kanak selalunya muncul di sekitar siku dan belakang lutut. Manakala ezcema pada orang dewasa pula biasanya paling teruk di bahagian tangan.

Namun, ekzema boleh juga berlaku di bahagian badan yang lain

Mungkin kami dapat membantu merawat penyakit ekzema anda dengan menggunakan Bedak Asmak.

" Letak dekat anak Bedak Asmak, Yusuf, Betis dia kena eczema. Alhamdulillah nampak perubahann walau baru sapu 2 kali. Betis dia ekzema teruk merah-merah. Sekarang nampak beransur baik. Merah dah takde"

Dapatkan sekarang, sebelum penyakit ekzema semakin teruk.

Pm atau ws kami 013-5819100 (Basariah)






Selasa, April 18, 2017

Bosan batuk berkahak tak hilang-hilang?

Assalamualaikum

Batuk Dan Kahak Hilang
Ketahui punca batuk dan kahak
Sakit dada
Sesak nafas
Asap rokok
Pencemaran udara
Gatal-gatal hidung

“akak menangis hari-hari tengok anak setiap bulan masuk hospital berkahak nafas laju, bila dia nak keluar main dengan kawan-kawan pun, akak dah mulalah akak risau’’

Jangan bimbang! kini anda tidak perlu risau lagi.

Dengan adanya Minyak Herba Asmak ini,anda hanya perlu sapu di leher, dada, batang hidung dan sekitarnya serta belakang badan.

Sebotol Minyak Herba Asmak sudah boleh merasai perubahannya tanpa perlu ke hospital lagi.

Boleh digunakan untuk seisi keluarga.

Jadi,Tunggu apa lagi?
Miliki minyak herba asmak sekarang!

Berminat?Hubungi 013-5819100(basariah)

Cod Teluk Intan


Isnin, April 17, 2017

Cara cepat hilangkan batuk, selesema dan semput

Assalamualaikum

Timbul Kerisauan Bila Batuk, Kahak Dan Selesema Melanda Anak-Anak?

Bila batuk tu mesti ada sekali pakej dengan kahak tak pun selesema.

Tak tahu apa punca berlaku ?

Punca berlaku batuk kering kemungkinan disebabkan oleh :

Jangkitan virus atau bakteria pada saluran pernafasan tuberculosis.
Kekejangan saluran pernafasan bronkus boleh menyebabkan saluran tersebut menjadi sempit.
Alahan sepertii rhinitis dan lelah.
Terdedah kepada gas beracun dan asap.
Saluran pernafasan tersumbat akibat kehadiran bendasing seperti tercekik makanan atau sebagainya.

Batuk berkahak pula berpunca daripada :

Jangkitan bakteria pada saluran pernafasan seperti pneumonia, bronkitis dan sinusitis (resdung).
Penyakit kronik pulmonari obstruktif.
Reflux asid dari perut ke saluran atas sistem penghadaman (pedih ulu hati).
Tabiat merokok.
Selesema pada bahagian belakang hidung.

" Try Jus Asmak Gold. Anak saya alhamdulillah, rasa macam makin ringan kerisauan bila dia batuk dan selesema lepas amalkan Jus Asmak Gold nie. Dulu bila selesema batuk dan semput, saya alert setiap 2jam akan sapu Minyak Herba Asmak sebab taknak melarat. Lepas ambil Jus Asmak Gold ni, saya dah tak kerap sangat sapu Minyak Herba Asmak. Sapu 2-3 kali je sehari + jus, batuk cepat hilang. Selesema lak tak melarat jadi hingus pekat hijau. Selesema lambat sikit elok dari batuk tapi hingus sikit-sikit je jernih. Takde dah pekat sampai sumbat hidung. Memang syukur sangat anak rasi dengan Jus Asmak Gold ni"

 Nak tahu macam mana Jus Asmak Gold dan Minyak Herba Asmak boleh mengurangkan masalah seperti diatas?

Jus Asmak Gold mengunakan ramuan semula jadi seperti:

'Lemon juice'
'Apple'
'Ginger'
'Garlic'
'Spinach'
'Capsicum'
'Oregano'
'Cucumber'
'Echinacea'
'Stevia'
'Licorice'
'Dong Quai'

Minyak Herba Asmak pula menggunakan bahan-bahan tradisional dengan menggunakan:

Habbatus Sauda
Gamat Gold
Minyak Kayu Putih

Tak cuba tak tahu, sudah cuba baru tahu.

Jika anda ragu-ragu boleh hubungi kami untuk penerangan lebih lanjut.

013-5819100 (basariah)


Ahad, April 16, 2017

Rahsia Keanggunan Wanita

Assalamualaikum

Wanita seharusnya menjaga kesihatan dalaman untuk kebaikkan diri sendiri dan juga pasangan (suami). Jika perkara ini diabaikan tanpa sedar mahupun ada sikap Malas dalam diri wanita, jangan nanti berlinang air mata pula kerana suami mencari yang lain.

Tak tahu macam mana nak menjaga kesihatan dalaman wanita? Jangan risau kami ada jalan penyelesaiannya.

Asmak Queen dirumus khas untuk wanita yang ingin menjaga kesihatan dalaman wanita dan tampil sihat serta bertenaga. Ia dapat membantu menyelesaikan masalah utama yang dihadapi wanita seperti kitaran haid, keputihan, payudara serta bahagian intim wanita. Sesuai untuk wanita 18 tahun keatas.

Perhatian!

Asmak Queen tidak sesuai untuk wanita yang hamil, mempunyai penyakit Fibroid, Cyst serta wanita yang mempunyai masalah rahim.

Cara penggunaan ambil 2 biji selepas makan 1 kali sehari*

Kandungan Asmak Queen terdiri daripada:

Ekstrak kacip fatimah
Ekstrak pueraria
Mirifica
Green papaya
Kudzu root extract (akar kayu quai)
Serapat
Vitamin A
Kunyit
Perasa coklat

"Sedap kak jamu, best pagi tadi segar je. Terus basuh baju bertrip-trip. Pastu tak rasa jamu pun sedap sangat"

Pm atau ws 013-5819100 (basariah) sekarang. Harga promosi menanti anda.


Sabtu, April 15, 2017

RAWATAN EKZEMA

Assalamualaikum

Rawat Penyakit Eczema Supaya Kulit Menjadi Sihat

Perlu diingatkan bahawa punca sebenar berlakunya serangan penyakit eczema ini tidak dapat dipastikan dengan tepat.

Namun terdapat beberapa kajian yang dibuat, menyatakan antara faktor-faktor yang menjadi punca kepada eczema ini termasuklah:

penggunaan sabun dan detergen
keadaan cuaca yang panas
alergik kepada alam persekitaran
alergik bila memakai barang kemas
berada dalam keadaan stress
kuat berpeluh
barang kosmetik yang tidak sesuai
alergik kepada fabrik pakaian yang tertentu
air berklorin tinggi

Bagaimanapun, menurut kajian penyakit eksema ini juga mempunyai pertalian genetik. Salah seorang sama ada ibu atau bapa berpotensi untuk memberi kesan genetik itu kepada anak-anak.

Oleh sebab itu, kebanyakan kes eczema ini berlaku dikalangan kurang dari dua tahun kerana kebanyakannya diwarisi daripada ibubapa.

Lazimnya, bagi orang dewasa eczema ini akan menyerang di bahagian leher, muka, siku, buku lali dan lutut.

Manakala, tanda-tanda eczema bagi bayi pula jelas dilihat di bahagian pipi, dahi, leher, lengan, betis dan kulit kepala. Ada yang mendapat eczema ini ketika dewasa dan ada yang diserang ketika masih bayi.

Cuba rawat penyakit eczema dengan Bedak Asmak

"Allah izin, saya menghidap eczema 3 bulan yang lalu. Banyak ubat-ubatan dari klinik yang sudah saya gunakan dan ada juga beberapa jenis ubat yang saya alah. Penggunaan ubat daripada klinik memang tidak sesuai dengan eczema yang saya hadapi. Alhamdullilah, saya ada terbaca tentang Bedak Asmak di facebook. Saya telah menggunakan 4 botol Bedak Asmak secara berterusan sehingga menampakkan hasilnya. Allahamdulillah, eczema saya berkurangan dan saya amat lega kerana tidak lagi merasa rimas dan gatal-gatal yang keterlaluan bila eczema menyerang. Syukur sangat ditemukan dengan Bedak Asmak."

Jadi tunggu apa lagi?

Hubungi 013 5819100 (Basariah)

COD TELUK INTAN, PERAK
AGEN DIPERLUKAN DI SELURUH MALAYSIA. HUBUNGI 0135819100 SEGERA!


Jumaat, April 14, 2017

Maafkan mama, sayang 😭

'Maafkan Mama, Sayang. Mama Tak Dapat Nak Bawa Ke Klinik Terus'

Kisah Pedoman Yang Harus Diambil Iktibar Bagi Semua Kalangan Ibu Bekerja

Pagi itu seperti biasa,
siapkan sarapan,
bancuh kopi untuk suami tercinta,
Sayup-sayup kedengaran anak sulungku batuk-batuk sejak dia bangun dari tidur lagi

Alamak dah jatuh sakit ke Abang Rafhan ni??
Aduhai mana nak cari ubat,
Mana ada kat rumah ni,
Dah habis dah semua.

Macam mana ye nak bawa ke klinik ke tak,
Showtime kena pukul 10

Suamiku menjawab
"tak apalah, abang dah beli Minyak Herba Asmak, sapu yang tu dulu"

Oh ya baru teringat,
Seminggu sebelum ni terjumpa iklan dalam Facebook, video iklan Youtube dan dalam blog

Minyak Herba Asmak ni bagus dijadikan sebagai kecemasan di saat ubat yang lain dah habis

Nasib baiklah dah beli dari agen ni

Basariah - 0135819100
Basariah - 0135819100
Basariah - 0135819100

Baik hati, peramah, cantik jugak orang nya, acececeh terbersin lah dia nanti pagi2 buta macam ni
Dia kata belilah sekali dengan Jus Asmak Gold
Sebab dia peramah sangat dengan kita, terus terbeli lah pakej kombo
Minyak Herba Asmak + Jus Asmak Gold
Dengan harga RM80 sahaja, jimat!

Sapu Minyak Herba Asmak ni je la noh,
Takapa nanti Kak Long boleh tolong jaga Abang Rafhan,
Kita boleh kerja dan terbang dengan tenang

Sudah 3 hari berlalu, Rafhan masih lagi batuk-batuk dan selsema

Rafhan mengeluh,
'Mama, tak nak bawa A'an jumpa doktor ke?'

'Maafkan Mama sayang, Mama tak ada masa, Mama cuti nanti kita p klinik ye'

'Abang A'an mamam Jus Asmak Gold ni dulu, sedap tau'

Macam tu la caraku pujuk.

Keesokan harinya, hari cuti tu, layover 24 jam

Rafhan muntah kahak
Tu petanda dah nak sihat tu
Alhamdulillah
Akhirnya batuk dah kurang
Demam pun dah takde dah

Syukur
Ada Minyak Herba Asmak dan Jus Asmak Gold

Ramuan dalam Minyak Herba Asmak 30ml
1. Habatus sauda
2. Gamat gold
3. Minyak kayu putih

Ramuan dalam Jus Asmak Gold 350ml

1. Lemon
2. Epal Hijau
3. Halia
4. Bawang putih
5. Bayam
6. Capsicum
7. Oregano
8. Timun
9. Echinacea
10. Stevia
11. Likoris
12. Dong Quai

Terima kasih juga pada agen MHAMsb!

Basariah - 0135819100
Basariah - 0135819100
Basariah - 0135819100

"semalam anak kak mas demam..batuk selsema sekali. Batuk dah 3 hari. Last teringat kat jus asmak Gold. Bagi anak makan petang kemarin ngan pagi ni. Tengok batuk dah kurang. Dah tak demam. Semalam muntah kahak" - Kak Mas, Air Itam, Pulau Pinang


Khamis, April 13, 2017

TIPS ATASI PERUT BUNCIT

Assalamualaikum

10 TIPS ATASI MASALAH PERUT BUNCIT.

Untuk hilangkan masalah perut buncit bukanlah dgn memakai korset, menyapu krim panas, sit up tapi dengan MEMBAIKI PEMAKANAN DAN GAYA HIDUP ANDA.

Saya kongsikan Tips ini dengan client saya dan ia terbukti berkesan.

1. Berhenti minum air manis (boleh cuba ganti dengan STEVIA..bebas kalori)



2. Minum air masak 3-5liter sehari

3. Kurangkan makanan mengandungi gula yang tinggi seperti kueh, aiskrim dan kek.

4. Makan sedikit tapi kerap

5. Jangan skip sarapan pagi

6. Jangan tidur selepas makan

7. Makan malam awal, sekurangnya 4 jam sebelum tidur

8. Jangan minum air bersulam makan. Minum air sedikit sebelum makan dan habiskan selebihnya 30min selepas makan.

9. Lakukan senaman kardio seperti jogging, zumba, aerobik kemudian baru di ikuti dengan senaman crunch dan plank.



10.  Elakkan makanan bergoreng, bersantan dan berlemak.

Jika anda boleh lakukan 5 dari tips di atas, anda pasti akan dapat lihat kesannya dalam 7 hari.

Tak percaya?

Cuba lah!


Perut berangin? Halau angin jahat dengan Minyak Herba Asmak. Berkesan dan selamat.

HUBUNGI 013-5819100 (BASARIAH)
COD TELUK INTAN



Rabu, April 12, 2017

KENALI KOSMETIK YANG BAHAYA UNTUK IBU HAMIL

Assalamualaikum

KOSMETIK YANG TIDAK BOLEH DIGUNAKAN SEMASA HAMIL

Perhatikan pada label dan bercakap dengan ahli farmasi yang bertugas ketika membeli bahan kosmetik yang dijual di farmasi.

Ini bagi mengurangkan risiko kemudaratan ketika hamil, elakkan kosmetik yang mengandungi bahan-bahan ini.

1. Aluminum chloride hexahydrate: Terutama pada deodorant dan spray  antiperspirant.

2. Beta hydroxy acids: Salicylic acid, 3-hydroxypropionic acid, trethocanic acid and tropic acid pada kream pemutih muka.

3. Krim pelindung matahari: Avobenzone, homosalate, octisalate, octocrylene, oxybenzone, oxtinoxate, menthyl anthranilate and oxtocrylene.

4. Diethanolamine (DEA): terdapat pada shampoo.

5. Rebonding rambut. Bahan kimia yang meluruskan rambut mengandungi  formaldehyde, quaternium-15, dimethyl-dimethyl (DMDM), hydantoin, imidazolidinyl urea, diazolidinyl urea, sodium hydroxymethylglycinate, and 2-bromo-2-nitropropane-1,3-diol (bromopol).

6. Bahan pemutih kulit seperti hydroquinone, idrochinone and quinol/1-4 dihydroxy benzene/1-4 hydroxy benzene.

7. Bahan plastik dan pengawet mengandungi  propyl, butyl, isopropyl, isobutyl dan methyl parabens.

8. Bahan plastik dan pewangi sentetik mengandungi diethyl dan dibutyl phthalates.

9. Ubat jerawat dan pembersih muka  Vitamin A, retinoic acid, retinyl palmitate, retinaldehyde, adapalene, tretinoin, tazarotene dan isotretinoin.

Dan banyak lagi...

#DrZubaidiHealth



Mencari bedak yang selamat semasa mengandung? Jom cuba BEDAK ASMAK. 100% tanah liat putih asli bermutu tinggi dengan campuran air bertapis. Dapatkan satu hari ini!

0135819100
0135819100
0135819100

Basariah-SD05701
COD Teluk Intan


Selasa, April 11, 2017

Kulit melecet? Ini penyelesaiannya!

Assalamualaikum

Cikgu nak kongsikan maklumbalas pelanggan Bedak Asmak. Jemput baca ye😀


"Bedak Asmak memang sesuai sapu luaran tu...
nenek saya hari tu waktu dia sakit tak bleh bangun & kena pakai pempers, lama2 jadi melecet & bengkak merah2 sampai luka la kat celah2 peha, puggung dan tempat sulit tu...sakitnya tak boleh nak citer la...tambah pulak dia ada kencing manis...jadi kalau luka ke, gatal2 biasanya susah nak hilang...kesian sangat tengok...selalu nangis bila dah tak tahan sangat..Try letak macam2 tapi tak ada perubahan, makin teruk ada la...huhu

Lepas tu saya try sapukan bedak asmak ni...Alhamdulillah dia bagitahu hilang rasa pedih dan gatal2 merenyam tu...lagi seronok bila tengok tempat yang sakit tu dah kering...dia pun tak mau pakai yang lain...mintak sapukan bedak asmak jer 😅

3 botol jugak la habis pakai...hihi.
Alhamdulillah pulih sepenuhnya asbab guna bedak asmak ni...Nak ambik gambar pun tak boleh sebab kat tempat sulit 🙈

Sekarang memang standby sentiasa bedak dengan minyak asmak bagi untuk dia...sebab kulit dia sensitif sangat2 sekarang mudah sangat nak jadi gatal2/melecet/kudis...makcik yang jaga bagitahu bila nak jadi je, dia cepat2 sapu minyak & selang selikan dengan bedak...Alhamdulillah cepat baik & tak melarat..😊"

-Puan Sharifah-



Tak tahu mana nak dapat Bedak Asmak ni? 

Hubungi 0135819100 (basariah)

Cod Teluk Intan
Pos Seluruh Malaysia

Setiap pembelian akan menerima hadiah misteri percuma! 😙

Isnin, April 10, 2017

Darah nifas cepat berhenti? Baca ni!

Assalamualaikum

Pengalaman Ibu Muda Melahirkan Anak Sulungnya, Ikuti Apa Yang Berlaku Padanya

Kepala baby dah dekat bawah dah but belum engaged di laluan lagi.
Rasa berat sangat dah

😂 Doctor cakap it will be 2weeks or less you dah boleh bersalin.
So get ready anytime can meletop.
ALLAH.
Rasa nervous gila dah

😭  May Allah ease everything for me.

Alhamdulillah,
Setelah tamat detik pertarungan
Lahirlah zuriat pertamanya

Tetapi…
Satu masalah yang menimpa
Awalnya darah nifas ni berhenti?
Seminggu je??
Bukan 40 hari ke?
Haish ape kena pulak ni…

Tak apa…kita cuba rawatan tradisional turun temurun dari nenek moyang kita dulu
Pakai Minyak Herba Asmak
Sebab ramuannya hanya
1. Habbatus Sauda
2. Minyak Kayu Putih
3. Gamat Gold

Try je dulu, sebelum bagitahu doktor

kang nanti dia bagi ubat apa pulak kat kita

Pagi esoknya,
Tengok2 banyaknya darah keluar balik

Dengan menarik nafas lega dan berpuas hati sangat-sangat, dia terus hantar Whatsapp ke nombor agen Minyak Herba Asmak tu:

Basariah - 0135819100

"salam sis.. Saya nak bagitau. Selepas 7 hari saya bersalin.. Darah nifas berhenti.. Saya ingat darah dah habis.. Berhenti 4 hari.. Malam tadi saya sapu Minyak Herba Asmak ni dekat tut.. Sebab terasa gatal.. Pagi tadi terkejut.. Darah keluar balik.. Harini baru hari ke 12.. Minyak Herba Asmak memang terbaik.. Kasi 10 bintang.. Minyak Herba Asmak nak habis.. Saya nak repeat order lagi 2 botol sis" - Meera, Pulau Pinang.

Begitulah kisahnya…

Semoga pembaca dapat sedikit manfaat dari kisah tadi

Janganlah ragu-ragu dengan rawatan tradisional yang telah diamalkan oleh nenek moyang kita dahulu.

Dan janganlah terus panggil doktor untuk menyelesaikan masalah kecil anda

Kerana anda sendiri boleh selesaikannya dengan sedikit bantuan daripada khazanah alam semulajadi

Minyak Herba Asmak, setiap sapuan amat bermakna 😊



Hubungi : 013-5819100 (basariah)
Cod teluk intan
Pos seluruh Malaysia

Setiap pembelian, anda akan menerima freegift dari saya. Hubungi sekarang!

Ahad, April 09, 2017

Katalog Produk MHAMSB

Assalamualaikum

Jom kenali produk keluaran MHAMSB!



🌻 JUS ASMAK GOLD  🌻
✔Sebagai pelengkap kepada Minyak Herba Asmak
✔Sesuai sekali untuk yang menghidap asma yang agak teruk
✔Juga melegakan batuk, kahak dan selsema, menguatkan ketahanan badan dan meningkatkan kesihatan supaya lebih cergas dan aktif.

🌻MINYAK HERBA ASMAK🌻👈PRODUK TERLARIS
✔ Sesuai untuk batuk, kahak & selesema.
✔ Boleh juga digunakan juga untuk masalah digigit serangga, luka, tergeliat, terkena api, bengkak, lenguh, sakit gigi, kembung & sakit perut.
✔ Terdapat minyak habbatussauda', minyak zaitun, minyak kelapa, pati gamat, herba & akar kayu terpilih.

🌻 ASMAK HERBS🌻
✔ Membantu melegakan Resdung & alahan
✔ Juga membantu masalah semput,jerawat
Sakit kepala,demam,sakit badan & eczema secara dalaman

🌻BEDAK ASMAK🌻
✔ Merawat ruam pada bayi, ekzema, psoriasis, kudis buta, kurap, panau, kayap, gatal, cacar air, luka dan lain-lain.
✔Diperbuat dari bahan semulajadi 100% iaitu bedak tanah liat putih bekualiti tinggi

TERBARU 2017👇



💞ASMAK QUEEN💞
- Produk khas untuk wanita. Membantu mengatasi masalah kitaran haid, mengembalikan kecergasan, merawat keputihan serta bahagian intim wanita.
- Sesuai bagi wanita berumur 18 tahun ke atas.
- Tidak boleh diambil oleh ibu mengandung.
- Perasa coklat yang sangat enak!

Berminat nak tau lanjut meh klik link kt👇
http://www.wasap.my/60135819100/

Rabiahtun (SD05701)
Stokis MHAMSB

#info MHAMSB #keluarga  #jusAsmakGold #MinyakHerbaAsmak #Asmak herbs #BedakAsma  #lelah #semput #batukkahak #selsema #demam #kekalsihat #inshaallah # #jomcuba #sayaguna #sayajual

Sabtu, April 08, 2017

Jamu sedap

Assalamualaikum

Biasa bila sebut jamu je mesti terbayang herba atau rempah ratus yang berbau busuk dan pahit bila ditelan.

Mai cikgu nak perkenalkan korang dengan jamu yang serius sedap.

Lagi dikunyah lagi sedap oi. Kaya dengan rasa coklat. Ada sikit-sikit jela rasa herba tu tapi kompom korang boleh telan punya.

MEMPERKENALKAN ASMAK QUEENBY MHAMSB 😘😘😘😘



Sebotol ada 60 biji yang memang ngam ja untuk makan selama sebulan. Rasa yang sedap tu akan memanggil-manggil korang supaya tak miss untuk kunyah jamu ni setiap hari.

Sekarang ada promosi tau! Harga asal rm69. Sempena promo pengenalan ni, jamu best ni cuma berharga rm59 je. Sementara stok promosi masih ada.

Hubungi 013-5819100(BASARIAH) sekarang juga!

COD TELUK INTAN
POS SELURUH MALAYSIA

Jumaat, April 07, 2017

Gatal selepas makan ASMAK HERBS????

Assalamualaikum

Cikgu antara penghidap resdung sejak sekolah rendah lagi. Lama juga bebas resdung selepas makan ubat resdung namun bila makan tak berpantang, resdung boleh kembali tau.

Baru-baru ni cikgu rasa resdung cikgu datang lagi dan macam agak teruk. Pagi-pagi cikgu mula bersin, nafas berbau, rambut berkelemumur dan paling tak best hidung rasa gatal merenyam.

Cikgu pon cuba ambil ASMAK HERBS keluaran MHAMSB. Apabila makan 2 biji kapsul tu, memang bersin hilang. Rasa best sangatl Kemudian cikgu teruskan makan. Tak sangka selepas beberapa hari muka cikgu dan badan rasa gatal merenyam. Bila garu macam ada biji-biji putih keluar. Seramla pulak. Cikgu teruskan makan. Masuk botol kedua,alhamdulillah gatal-gatal dah hilang. Yang bestnya, biji putih whitehead pon hilang sekali oi! Resdung kot tu ye?

Memang jatuh cintala dengan ASMAK HERBS ni!

Tips: kalau rasa tak tahan sangat gatal selepas makan Asmak Herbs, anda boleh sapu Minyak Herba Asmak di sekitar hidung dan zon T muka. Memang rasa sangat lega dan lebih membantu untuk meredakan resdung anda.

Kesan berbeza atas individu tau. Ada yang terus lega tanpa gatal walau baru makan tak sampai sebotol.

Pakej ASMAK HERBS DAN MINYAK MINI 10ML cuma rm53 sahaja!

Hubungi: 013-5819100(basariah)

COd teluk intan
pos seluruh Malaysia




Khamis, April 06, 2017

Bebas Inhaler!

Assalamualaikum

Hari ni cikgu nak kongsi lagi testimoni minyak yang power ni.

Pesakit asma dah boleh tidur lebih lena, pesakit resdung pon sama lagi best kalau combine dengan asmak herbs tau!






Berminat dapatkan MINYAK HERBA ASMAK yang sangat mujarab ni?

Hubungi: 0135819100 (basariah)

COD TELUK INTAN
POS SELURUH MALAYSIA

Rabu, April 05, 2017

Petua bengkak susu

Assalamualaikum

PETUA BENGKAK SUSU !

Korang ada masalah susu sikit sangat ? sekali pump dapat 1oz-2oz ?

Jom nak share dgn korang petua susu memancut2 ..

Selepas minum ni , dalam masa 24jam boleh meningkat mendadak hingga 900% ! terbukti ..senang je.. buat di rumah

BAHAN-BAHAN
- 1 gengam Longan kering ( beli kat aeon / giant bahagian makanan kering )
- 2 sudu besar halba ( kedai runcit biasa pun ada )
- gula 1 sudu ( tak payah pun takpa , sbb longan dah manis )
- air 3 cawan

CARA-CARANYA:
1.Basuh longan kering dan halba
2.Masuk kan semua bahan dalam 3 cawan air , dan rebus hingga menjadi 2 cawan..SIAP !
3.Minum ketika suam, baki tu boleh di simpan dalam peti ais

RASA NYE ! sedappppp sbb longan kering tu sifat nye manis
tak rasa langsung halba tuu..

Khasiat halba dan longan yang korang mungkin tak percaya!

* Meransang dan menstabilkan hormon payudara
* Melancarkan haid
* Nutrisi terbaik untuk boosterkan susu ibu
* Mengurangkan masalah over weight ( gemuk pas bersalin
* kajian bgtau.. longan kering boleh redakan mood swing ibu2

Kena minum sekurangnya 2 kali sehari
waktu pagi dan malam sebelum tido
DANNNNNN.. korang rasakan payudara korang berdenyut2 , mcm nak meletop CIK B , harap tip milkbooster buat susu2 ibu bertambah
paling penting jgn stress ok ?

Happy journey breastfeeding


Copy n paste



Berminat mendapatkan MINYAK HERBA ASMAK atau BEDAK ASMAK?
HUBUNGI
0135819100
0135819100
0135819100
COD TELUK INTAN
POS SELURUH MALAYSIA

Selasa, April 04, 2017

SYURGA PALSU

Assalamualaikum

Sebuah catatan yang wajib anda baca!

-Syurga palsu untuk orang bodoh-

Aku tidak dapati, doa yang lebih mujarab daripada doa kedua orang tuamu. Khususnya ibu.

Aku dapati begitu ramai orang hebat, khasnya para ulama yang mulia, melainkan mereka didoakan ibu mereka secara khusus.

Ramai yang tak menyedari anugerah yang begitu hebat ini yang mana mereka adalah pintu-pintu syurga, doa mereka umpama doa nabi-nabi, tapi pada kita, mereka hanyalah tempat untuk kita serahkan baby untuk dijaga.

Mereka jaga kita dengan penuh kasih sejak kecil, bila kita sudah besar, kita suruh pula mereka jaga anak-anak kita. Betapa celakanya manusia, inilah tanda kiamat yang nabi telah maklumkan bahawa ibu akan melahirkan tuannya.

Alasan mereka, hidup susah, banyak hutang, semua kena kerja, anak takda siapa jaga.

Sebenarnya barakah yang sudah hilang. Hinggakan para wanita terpaksa bekerja, keluar dari rumah, melanggar fitrah mereka, bergaul dengan lelaki ajnabi secara bebas, suami mereka menjadi dayus. Ada juga yang bukan terpaksa tapi kerana suka-suka. Sebab nak ada duit supaya boleh shopping baju kasut beg tangan penuh satu rumah.

Lelaki menjadi lemah, tidak lagi seperti "Rijal" pada zaman Rasulullah. Cukup seorang untuk beri nafkah, kerana mereka Qana'ah dan Allah limpahkan barakah.

Akhirnya ibu dan bapa yang patut kita jaga sebagai pintu syurga, akhirnya menjadi hamba kepada kita.

Bila kita dah mula kaya, anak-anak dah besar, baru terfikir nak balas jasa ibubapa. Tapi waktu itu sudah terlambat, tak ada nikmat dunia lagi yang dapat gembirakan mereka. Bawa melancong, kaki mereka sakit. Bawa makan, mereka perlu berpantang. Bawa ke taman, tak larat berjalan.

Yang mereka mahukan ketika itu hanyalah anak mereka sebagai teman.

Tapi demi Allah mereka tak mampu berikan sebab hanya sibuk mengejar kekayaan.

Akhirnya syurga mereka pun pergi. Satu-satunya peluang mereka ke syurga secara jalan pintas telah pun tertutup.

Waktu itu tiada lagi guna untuk menyesal. Anak-anak yang membesar "dengan orang lain" juga kurang mesra dengan kita, kerana tak pernah diberi perhatian dan kasih sayang selayaknya.

Akhirnya anak-anak muda menjadi sampah raver, hipster dan entah apa kejadah lagi. Yang perempuan hilang dara seawal darjah tiga, yang lelaki melayari web lucah seawal tadika. Ibu bapa tak pernah ajar agama.

Anak-anak membesar menjadi penderhaka. Memaksa ibubapa derhaka tadi menitiskan air mata.

Semuanya dah terlambat.

Sejak awal lagi kau salah kira.
Sejak awal lagi kau terlibat riba.
Sejak awal lagi kau sibuk kejar dunia.
Sejak awal lagi kau makan semua benda.
Sejak awal lagi kau tidak menjadi hamba.

Kepada yang masih ada ibu dan bapa. Khidmatlah kepada mereka sekarang, selagi mereka masih hidup. Bawalah mereka ke mana mereka mahu pergi. Korban kan dunia mu.. sudah-sudah lah kejar dunia yang tak berkesudahan.... Tak kan kau nak biar mak bapak kau mati membawa hati yang kecewa...

Sekurang-kurangnya balas lah jasa mereka, buatlah mereka tersenyum, belanja lah mereka makan, bawak mereka berjalan, khidmat mereka walau terpaksa ambil cuti, mintak doa mereka pada setiap perkara, hubungi mereka walaupun tak ada benda nak kata, cukup mereka dengar suara kita dan kita dengar suara mereka. Jangan sia-siakan syurga itu.

Redha Allah terletak pada redha kedua ibu bapa kita. Waktu khidmat, niatlah untuk sukakan Allah. Saya berani gerenti dengan nama Allah , Allah akan mudahkan semua urusan dunia akhirat kita. Allah akan murahkan rezeki kita. Saya dah alaminya.

Ramai orang kedekut dengan ibubapa sendiri. Tak pernah bawa ibubapa ke restoran mahal walau sekali. Bukan nak tunggu kaya, bukan nak bajet kaya, tapi ia akan buat ibubapa sangat gembira kerana dihargai sangat-sangat. Bawak awek luar nikah ke restoran mahal dia tak rasa apa. Bawak ibubapa, dia kata bazir.

Pengalaman saya sendiri, kalau saya ada masalah kewangan, saya akan belanja mak ayah saya makan tempat mahal, atau saya keluarkan sejumlah wang besar dan terus hadiahkan pada ibu ayah. Kalau ikut logik, harta akan semakin berkurang, dah la tengah gawat.

Tapi tak... Orang munafik yang tak ada iman je akan fikir macam tu. Orang beriman pulak diajar oleh Rasulullah, lagi banyak harta kita keluar untuk Allah, apatah lagi untuk gembirakan ibu bapa, harta kita akan melimpah-limpah digandakan.

Jadi korang rasa, korang sempit kewangan sebab apa?

Sebab korang kedekut. Wallahi korang kedekut. Akui ia. Dan bertaubat kepada Allah. Walaupun korang memang ada keluar sedekah. Tapi akuilah korang memang kedekut. Keluar sedekah sikit pun berkira-kira. Kalau betul korang tak kedekut, pernah tak korang bagi seluruh gaji korang pada mak bapak korang untuk satu bulan? Ekstrim kan?

Mestilah tak pernah! Gila! Nanti nak makan apa!

Ok, kita turun sikit....

Pernah tak masukkan not biru RM 50 dalam tabung masjid?

Not biru memang selalu.... Tapi bukan RM50...

RM1 je....

Tengok tu... Kedekut kan?

Lepas tu mengadu kat Allah, kenapalah aku hidup sempit, ini tak cukup, itu tak cukup . Ni semua mesti salah Najib!

Orang yang berkira-kira dengan Allah , Allah pun akan berkira-kira dengan dia. Ingat ni sampai bila-bila. Kalau nak hidup sempit, berkira-kira lah dengan ibubapa kita . Try it, experience it. Hidup kau konfem akan sempit walaupun laki bini kerja hebat, gaji puluh ribu sebulan tak termasuk OT.

Gembirakanlah ibu bapa mu. Insyaallah Allah pasti akan betulkan segalanya dalam hidupmu. Jangan perhambakan ibubapa mu, diorang dah jaga kau dari kecik, kau jagalah anak kau sendiri. Sampai bila nak hidup menyusahkan mak bapak. Patutnya mudahkan mereka, layan mereka macam raja, permaisuri. Bukan jadikan mereka sebagai bibik.

Yang wanita, jadilah surirumah, didik anakmu sendiri seperti semua srikandi Islam. Tokoh-tokoh agung dunia dalam sejarah Islam semuanya lahir daripada madrasah rumah yang diketuai oleh IBU mereka.

Sekarang rumah hanya jadi panggung wayang, untuk tengok cerita Korea dan raja lawak. Hanya jadi restoran, beli meja mahal dan makan sedap-sedap. Jadi pusat karaoke hari-hari layan lagu dari program realiti.

Maka yang terhasil dari rumah-rumah zaman sekarang hanyalah sampah masyarakat. Pastu bajet Soleh, bajet solehah, tak boleh ditegur, melenting bagai nak rak.

Di luar sana, memang ramai orang "kaya". Tapi majoritinya kaya palsu.

Rumah besar, kereta mewah , tapi semuanya hutang. Hutang riba pulak tu. Harta mereka hanya kertas dan nombor dalam skrin, yang tiada nilai aset.

Dan kehidupan itulah yang kau kejar. Yang penuh tipu daya. Bajet diva, tapi penuh riba.

Aku sikit pun tak heran pada mana-mana orang kaya zaman sekarang sebab tahu mereka semua posers, fakers, palsu, cetak rompak.

Kehidupan itu yang kau carik?

Hingga tanggungjawab kau abai?
Mak bapak kau hambakan?
Anak-anak tidak diberi agama?

Allahu...

Inilah SYURGA DAJJAL YANG NABI DAH PERINGATKAN KEPADA KITA 1400 TAHUN DAHULU....

"Jangan kau terjun ke dalamnya, kerana syurganya dajjal itu hakikatnya adalah neraka."

Nota: Tulisan ini adalah kata hatiku untuk diriku sendiri. Aku mencela diriku siang dan malam agar aku tidak leka dengan angan-angan dunia yang penuh tipu daya dan menjaga ibubapak ku dengan baik. Merekalah syurgaku. Dan aku rasakan ia mungkin bermanfaat bagi sesetengah orang yang berakal, jadi aku decide untuk share disini. Moga ada manfaatnya.

Ibnu Batoota


Isnin, April 03, 2017

RAWAT SENGGUGUT SEGERA DENGAN MINYAK ASMAK

Assalamualaikum

➤ UNTUK PARA ISTERI!
.
==
❝RISAU SENGGUGUT PUAN MAKIN TERUK?
SEBELUM KENA BEDAH, BAIK CEGAH SEGERA❞
==
.
Insya Allah MUJARAB. 9/10 pengguna Minyak Herba Asmak  DAH LEGA/KURANG SAKIT SENGGUGUT mereka.
.
KLIK untuk TESTIMONI: https://www.facebook.com/pg/penawarasma/photos/
.
.
==
❝MINYAK HERBA ASMAK - PASTIKAN MASALAH SENGGUGUT PUAN SELESAI SUPAYA PUAN BOLEH BUAT KERJA DENGAN TENANG & MUDAH.❞
==
.
Ini 5 SEBAB RAMAI WANITA memilih MINYAK HERBA ASMAK  sebagai teman mereka:
.
★ MURAH. Hanya RM18(10ml), RM39(30ml)
★ MUDAH. SAPU di tempat sakit.
★ BERKESAN. Dah banyak TESTIMONI.
★ PELBAGAI GUNA. Penyakit lain pun boleh.
★ HERBA MUJARAB. Tiada bahan kimia.
.
.
==
❝PUAN SERIUS NAK LEGAKAN SENGGUGUT PUAN?❞
==
.
Kalau SERIUS, wasap kami segera!

www.wasap.my/60135819100

0135819100
0135819100
0135819100
.

.
.
P/s- Dapatkan SEGERA sebelum masalah puan MAKIN TERUK. Kami tunggu WASSAP dari puan.
.
#MINYAKHERBAASMAK
.




Ahad, April 02, 2017

Harga produk MHAMSB

Assalamualaikum

Terima kasih kerana berminat dengan produk Asmak.

Harga bagi produk Asmak adalah seperti berikut:

✅Minyak Herba Asmak 30ml = RM39
✅Minyak Herba Asmak 10ml = RM18
✅Bedak Asmak 150g = RM38
✅Bedak Asmak 50g = RM24
✅Asmak Herbs = RM39
✅Jus Asmak Gold = RM44
✅Asmak Queen = RM69

💎💎💎💎💎💎💎💎💎

Tahukah ANDA ?

Kini anda boleh berjimat dengan pembelian kombo.

Beli mana-mana produk Asmak dengan jumlah harga asal, dan dapatkan diskaun seperti dibawah :

DISKAUN PEMBELIAN KOMBO
======================
>Pembelian RM70 diskaun 5%
>Pembelian RM150 diskaun 10%
>Pembelian RM250 dan ke atas diskaun20%

Jom JIMAT dan DAPAT DISKAUN SEKARANG !!!

Hubungi:
 0135819100(basariah) / 01348019100(nasron)

COD TELUK INTAN
POS SELURUH MALAYSIA



Sabtu, April 01, 2017

Jumaat, Mac 31, 2017

CARA CEPAT DAN PANTAS HILANGKAN PARUT

Parut chicken pox hilang sebaik saja sapu Bedak

Mula-mula tu Qisha tak percaya yang Bedak ni, wow.. (muka terkejut), memang terbaik hilang parut chicken pox!

Dua minggu lepas, sebelum Qisha tahu nak demam chicken pox ni, rasa sakit-sakit badan nak demam. Pagi tu siap-siap nak pergi kerja, pelik tengok tangan ada timbul bintik-bintik macam gelebung air, rasa nak garu-garu je.

Pergi klinik doktor cakap kena chicken pox, masa tu dah fikir macam-macam dah.

Macam mana nak hilangkan parut?
Macam mana nak berdepan dengan semua orang?
Macam nak gila dah bila memikirkan arghhh...

Mak cakap kat Qisha
"Qisha cuba la Bedak Asmak ni mak baru je beli semalam mak tengok kat situ ada tulis untuk cacar air"

Qisha berfikir sejenak
"betul ke yang mak katakan tu? Kena bukak fb ni tengok testimoni , kalau betul nak cuba sekarang jugak"

Qisha ambil smartphone-nya dan bukak fb cari testimoni berkenaan Bedak Asmak ni.

Wow… (muka terkejut) Qisha macam tak percaya beribu testimoni Qisha tengok bukan saja untuk chicken pox, jerawat, ruam, ekzema, luka dan sakit perut!

Qisha berkata sendiri
"banyak betul kegunaan bedak ni. Yang paling Qisha tak percaya untuk menghaluskan kulit pun boleh, hebat".

Chicken pox Qisha masa tu baru keluar sikit-sikit, Qisha pun sapu lah Bedak Asmak kat bintik-bintik chicken pox tu. Rasa sejuk je takde lah rasa gatal sangat.

Tiap-tiap hari Qisha sapu Bedak Asmak ni je. Ubat yang doktor bagi tu, Qisha tak guna langsung pun hahaha…

Dah masuk seminggu ni Qisha nampak bintik chicken pox tu dah kering.

Mak pun kata
"eh, Qisha mak tengok chicken pox kamu tu macam tak nampak berbekas pun"

Masa tu Qisha suka gila, rasa nak lompat je bila mak cakap gitu.

Terima kasih Bedak Asmak membantu masalah Qisha.



Berminat untuk mencuba?

Hubungi kami sekarang

www.wasap.my/60135819100

0135819100 (basariah)
Cod Teluk Intan
Pos seluruh Malaysia

Khamis, Mac 30, 2017

JUS ASMAK GOLD - membantu pernafasan lebih lancar

Assalamualaikum

Memperkenalkan JUS ASMAK GOLD.
Satu lagi produk istimewa keluaran Syarikat MHAM Sdn Bhd. Produk Jus Asmak Gold pelengkap kepada Minyak Herba Asmak.

Diformulasi daripada 100% herba terpilih. Melegakan penyakit asma tahap kritikal dan sangat sesuai jika digabungkan dengan Minyak Herba Asmak.

Diperbuat daripada:
📌Lemon Juice
📌Ginger
📌Spinach
📌Oregano
📌Echenacea
📌Licorice
📌Apple
📌Capsicum
📌Garlic
📌Cucumber
📌Stevie
📌Dong Quai

Jus Asmak Gold sangat membantu melegakan:
📌Semput
📌Batuk
📌Kahak
📌Selsema
📌Membantu menguatkan ketahanan badan
📌Menjadikan anda lebih sihat dan cergas

Sesuai Untuk Siapa ?
Sesuai untuk umur 3 tahun dan ke atas.

Isipadu ?
350 ml

Harga ?
RM 44.00 sahaja tidak termasuk postage

Selepas kesan asma sudah tiada , pengambilan boleh dihentikan dan anda hanya perlu sehari satu sudu sahaja. Jimat sangat,

Keceriaan berganda dengan Asmak Gold

Berminat untuk dapatkan Jus Asmak Gold?

Wasap 0135819100. Saya akan guide anda sehingga semakin sembuh. Semua atas izin Allah. Amin

#JusAsmakGold #AsmakGold #mham #mhamsb #MensejahterakanKehidupan

DUIT BOLEH DICARI KESIHATAN TIADA GANTI

COD Sekitar TELUK INTAN
POS seluruh Malaysia


Rabu, Mac 29, 2017

ATASI KEMBUNG PERUT BAYI

Assalamualaikum

CARA MENGATASI KEMBUNG PERUT BAYI

Acap kali kita lihat, ibu bapa panik tak tahu nak buat apa setiap kali anak menangis. Terutamanya pasangan yang baru pertama kali menimang cahaya mata.

Lagi bertambah panik bila bayi itu menangis macam kena masuk hantu. Tak nak berhenti. Kita sebagai ibu ni faham ke kenapa bayi tu menangis? Itu persoalannya...

Kebiasaannya, punca bayi menangis adalah disebabkan masalah KEMBUNG PERUT. Kembung perut ni sangat tak selesa. Bayi tak mampu beritahu yang dia sedang sangat tak selesa. Jadi, apa dia buat? Menangislah!

Buat para ibu sekalian, usah gusar, usah bimbang hati. Ada tips mudah yang boleh bantu anda mengatasi masalah ni.

Cuba lakukan salah satu daripada 3 tips di bawah untuk mengatasi masalah bayi kembung perut. InsyaAllah berkesan.

1. Elakkan makanan berangin bagi ibu menyusu
Ibu menyusu perlu mengelakkan makanan yang berangin. Contohnya ialah kubis dan brokoli. Kurangkan juga pengambilan kafein dan makanan dari sumber tenusu.

2. Tukar kepada susu kambing
Masalah kembung perut mungkin juga disebabkan alahan bayi terhadap kandungan susu formula. Pencernaan karbohidrat yang tidak sempurna akan menyebabkan ketidakselesaan pada perut mereka. Alternatif paling baik, beralihlah kepada susu kambing. Susu kambing adalah lebih halus molekulnya. Perut lebih mudah mencernanya.Namun, susu ibu adalah susu yang terbaik.

3. Mengurut dengan Minyak Herba Asmak
Sapu minyak ni pada perut dan belakang badan bayi anda. Urutkan dengan penuh kelembutan. Sentuhan hangat seorang ibu pasti memberi keselesaan pada bayi anda. Sebaiknya, sulami urutan tersebut dengan alunan zikir. Ramai yang telah menyatakan keberkesanan minyak ini. Urutan dan sentuhan ini juga akan mengeratkan lagi hubungan antara ibu dan anak.
.
.
Ibu pasti lebih bahagia tatkala melihat senyuman dan mendengar ketawa si kecil anda. Kembung perut tiada, si bayi pun pasti lena tanpa gangguan. Jom ibu, kita cuba tips ini untuk buah hati kita. :)



#infobymhamsb

Selasa, Mac 28, 2017

Berkira sangat aih!!!

Assalamualaikum


" Mak Cik, 2 ikat 3 riyal sudoh la," kata Leman menawar harga 2 ikat kacang botol yang di jual seorang mak cik tua di kaki lima.

" Ambik lah awe 2 ikat 3 riyal pun," jawab mak cik tua itu perlahan walau hati kurang rela.

Dia risau kalau dia berkeras juga hendak jual RM4 untuk dua ikat kacang botol tu, nanti Leman tak jadi beli. Macam mana dia nak beli beras untuk dibawa balik. Beras kat rumah sudah kehabisan.

*****

" Jap, saya cari duit 5 sen. Rasanya ada ni," kata Leman kepada cashier di butik Polo.

Baju Polo yang dia beli berharga RM295.95. Beli kat butik boh. Baru original. Kat butik mana boleh tawar walau 5 sen.

Sedangkan pemilik jenama Polo dan pemilik butik itu dah kaya yang amat. 'Pitih dio liun-liun doh,' kata ore Kelate.

Tapi makcik penjual kacang botol itu, tinggalnya di atas tanah orang. Anaknya ramai, suami pula belum pulang dari laut. Bergadai nyawa di lautan luas untuk menyara keluarga.

Tetapi begitulah tabiat orang kita. Menawar pada yang kurang memberi pada yang lebih.

Sepatutnya, kalau seikat kacang botol itu harganya RM2, kita beli dua ikat, kita bayarlah RM5 dan cakap,

" Mok cik. Tok payoh bui nyucur lah. Seriyal lagi tu ambo sedekoh."

Takkan kaya kau simpan rm1 dalam poket. Dan takkan menjadikan kau lebih berharta kalau kau menawar pula harga kacang botol untuk dua ikat.

Namun, sedekah RM1 itu mampu memberi senyuman kepada orang tua itu. Mampu membahagiakan dia dan keluarga.

Dan dengan RM1 yang kau sedekah itu, pasti ada satu doa diutus untukmu dari penjual kacang botol di kaki lima.

Apakah mahal RM1 untuk satu senyuman dan satu doa ikhlas untuk kita? Fikirlah sendiri. Fikir dalam-dalam.

Ubahlah sikap suka menawar pada yang tiada. Sebaliknya, kita lebihkan untuk mereka. Marilah kita membudayakan amalan sedekah. Marilah.

.

Copy paste

Kisah ni banyak berlaku dalam kehidupan kita samada kita sedar atau tidak. Dengan peniaga jalanan, bersungguh-sungguh kita minta tawar sedangkan mampu pula kita membeli makanan dan pakaian mahal di butik dan gedung berjenama. Takkan kaya kita dengan rm1 yang kita tawar tu sebaliknya jika disedekahkan,mungkin itulah yang membantu kita kelak.



Mencari penawar buat asma, batuk dan semput? Jom ikhtiar dengan produk Asmak. Agen dan dropship diperlukan. Hubungi 013-5819100(basariah). 

Cod teluk intan
Pos seluruh Malaysia

Isnin, Mac 27, 2017

ASMAK HERBS -membantu remaja bebas resdung

Assalamualaikum

Cuti sekolah dah nak berakhir ni. Anak yang tinggal di asrama bakal dihantar pulang ke asrama.

Biasa pada usia remaja ni mudah sangat nak nak kena serangan resdung. Pasti tak selesa anak nak ke sekolah bersin pagi-pagi.

Apa kata, hadiahkan anak dengan Asmak Herbs. Ubat resdung herba ini in shaa Allah mampu mengurangkan ketidakselesaan anak anda. Hanya perlu diambil apabila perlu sahaja. Bebas steroid dan bahan kimia berbahaya tau!


HUBUNGI 013-5819100 UNTUK KETERANGAN LANJUT
COD TELUK INTAN
POS SELURUH MALAYSIA

Ahad, Mac 26, 2017

Kenali STEROID dalam krim dan ubat anda!

Assalamualaikum

Anak ruam? Leher, pipi, punggung..

Mak-mak guna krim hospital & klinik.. Memang ok.. Kejap je dah hilang!

Tapi.. Tahu tak kesannya?

Tentang STEROID!

Ramai sudah mendapat kesedaran bahawa Steroid berbahaya kepada tubuh badan, Penggunaan jangka masa panjang boleh menyebabkan kesan kesan berikut :

😱Pereputan tulang
😱Kerosakkan buah pingang
😱Kerosakkan organ dalaman
😱Kulit menipis kemerahan dan kadang kadang kehitaman
😱Urat darah jelas kelihatan ( cream steroid)
😱Cushing syndrome
😱 Strecthmark
dan pelbagai lagi

Namun ramai di luar sana tidak mengenali Steroid. Mari kita kenal nama-nama steroids yg digunakan dlm ubat ubatan.

Kenali NAMA Steroid:
----------------------------------

Triamcinolone
Crticosteroid
Prednisolone
Hydrocortisone
Dexamethasone
Betamethasone
Deflazacort

Semak kandungan ubat atau cream yg anda gunakan. Jika mengandungi nama seakan akan nama di ats. Ianya mengandungi steroid. Ini cara mudah ... kenali steroid dgn perkataan ini...
 CORT, ...CORTISONE...STEROID....LONE... METHASONE

Steroid selalunya berkesan dlm merawat pelbagai penyakit.Kesan pemulihannya memang cepat. Tetapi tidak boleh digunakan dlm jangka masa panjang. Ianya diserap kedalam tubuh dan ini membahayakan organ dalaman... terutamanya kepada bayi.

Cth cream Econazine, apa sahaja cream yg namanya begini xxxxCort dan lain-lain.

Copy paste..semoga bermanfaat

Mencari rawatan bebas steriod? Gunalah produk Asmak dari MHAMSB. Selamat dan berkesan.

Hubungi 013-5819100 untuk keterangan lanjut.


Sabtu, Mac 25, 2017

Kisah teladan : PENGAJARAN DARI SEGELAS KOPI

Assalamualaikum

PELAJARAN DARI SEGELAS KOPI

Ustaz : Tolong buatkan dua gelas kopi untuk kita berdua, tapi jangan tuang gulanya dulu, bawa saja ke mari.

Murid : Baik ustaz.

Tidak berapa lama, murid tersebut membawa dua gelas kopi yang masih hangat dan gula di dalam bekasnya  bersama sudu.

Ustaz : Cuba kamu rasa kopi kamu, bagaimana rasanya?

Murid : Rasanya sangat pahit sekali ustaz!

Ustaz : Letakkan sesudu gula, aduklah, bagaimana rasanya?

Murid : Rasa pahitnya sudah mula berkurang ustaz.

Ustaz : Tambahkan sesudu gula lagi, aduklah, bagaimana rasanya?

Murid : Rasa pahitnya sudah berkurang banyak ustaz.

Ustaz : Tambahkan sesudu gula lagi, aduklah, bagaimana rasanya?

Murid : Rasa manis mula terasa tapi rasa pahit juga masih sedikit terasa ustaz.

Ustaz : Tambahan sesudu gula lagi, aduklah, bagaimana rasanya?

Murid : Rasa pahit kopi sudah tidak terasa, yang ada rasa manis ustaz.

Ustaz : Tambahkan sesudu gula lagi, aduklah, bagaimana rasanya?

Murid : Sangat manis sekali ustaz.

Ustaz : Tambahkan sesudu gula lagi, aduklah, bagaimana rasanya?

Murid : Terlalu manis. Malah tidak sedap lagi.

Ustaz : Tambahkan sesudu gula lagi, aduklah, bagaimana rasanya?

Murid : Rasa kopinya jadi tidak sedap, lebih sedap bila ada rasa pahit kopi dan manis gulanya sama-sama terasa.

Ustaz : Ketahuilah muridku, pelajaran yang dapat kita ambil dari contoh ini adalah jika rasa pahit kopi ibarat kemiskinan hidup kita, dan rasa manis gula ibarat kekayaan harta, lalu menurutmu kenikmatan hidup itu sebaiknya seperti apa nak?

Murid tersebut termenung sejenak, lalu menjawab.

Murid : Ustaz, sekarang saya mula mengerti, kenikmatan hidup dapat kita rasakan, jika kita dapat merasakan hidup seperlunya, tidak melampaui batas. Terimakasih  atas pelajaran ini ustaz.

Ustaz : Baik, kopi yang sudah kamu beri gula tadi, campurkan dengan kopi yang belum kamu beri gula, aduklah, lalu tuangkan dalam kedua gelas ini, lalu kita nikmatinya bersama.

Murid tersebut lalu mengerjakan arahan ustaznya.

Ustaz : Bagaimana rasanya?

Murid : Rasanya nikmat sekali.

Ustaz : Begitulah juga jika engkau memiliki kelebihan harta, akan terasa nikmat bila engkau berkongsi dengan yang memerlukan.

Murid : Terima kasih atas nasihat dan petuanya ustaz!



MENCARI PENAWAR BUAT PENYAKIT KULIT ANDA? CUBALAH BEDAK ASMAK. DIPERCAYAI MAMPU MERAEAT EKZEMA, RUAM, PSORIASIS DAN PELBAGAI PENYAKIT KULIT LAIN. 100% DARIPADA TANAH LIAT BERKUALITI TINGGI DAN AIR BERTAPIS.

HUBUNGI: 013-5819100 UNTUK KETERANGAN LANJUT 😁

Jumaat, Mac 24, 2017

SPM

Assalamualaikum

*SPM Dunia dan SPM Akhirat*
========================

"Puan, dah pernah ambil SPM?"

Tanya ustaz ketika di dalam kelas Taddabur di #SematQuran bulan lalu. Beliau yang dari depan menghampiri meja saya.

"Eh, mestilah sudah, ustaz. 20 tahun lepas"

Jawab saya yakin.

"Agak-agak kalau diberi peluang, nak ambil lagi sekali lagi tak?"

Tanya ustaz lagi.

"Taknaklah ustaz"
Jawab saya ringkas.

Dalam hati berkata sendiri, apalah yang ustaz nak terangkan tentang SPM ni.

Ustaz kembali ke depan memberikan penerangan.

"Hakikatnya, kita semua bakal menduduki *SPM kedua.* Bezanya, *Ujiannya Sepanjang Kehidupan* namun tarikh keputusannya kita tidak tahu. Jadi perlu sentiasa ada persediaan. Buku rujukannya sudah ada.

Itulah dia, *Sijil Padang Mahsyar (SPM).*
Bila tarikhnya tidak diketahui.
Buku rujukannya adalah *Al Quran & al-Sunnah.*
Ujiannya sepanjang kita berada didunia. Keputusannya nanti apabila berlakunya akhirat yang kekal.

Semua yang di dalam kelas tertunduk. Seolah sedang membayangkan bagaimanalah keadaannya ketika mengambil keputusan SPM akhirat.

Ustaz menyambung lagi, kali ini dengan penerangan yang lebih menyentap.

"Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) di dunia ini nampak besar sangat sebab dengan keputusan baik, seolah-olah nampak cerah sangat masa depan untuk kehidupan yang sementara. Walhal tidak ada jaminan pun. Tetapi inilah yang dikejar-kejarkan.

Tapi keputusan yang kita dapat ketika Sijil Padang Mahsyar (SPM) di akhirat, adalah penentu ke mana kita seterusnya selepas kehidupan yang kekal. Balasan *Syurga* dan *Neraka* yang kekal, tetapi kebanyakan kita tidak nampak itu semua.

Ibu bapa menyiapkan anak dengan segala segi persediaan untuk SPM dunia.
Hantar anak Tuisyen, panggil lagi guru datang ke rumah, tak cukup dengan itu, hantar lagi bagaimana cara menjawab soalan yang betul.

Tapi apa usaha ibu bapa untuk persediaan anaknya untuk mendapatkan keputusan yang baik di dalam *SPM akhirat* kelak?!!!

Maksud Surah Al-Fatihah pun tidak tahu, bagaimana mereka dapat melaksanakan solat dengan sempurna?, Sedang solat adalah amalan yang memberikan markah yang tertinggi di sana nanti"

Allahu Akbar...
Kata-kata ustaz bagai satu Pukulan Ghaib, tidak nampak dengan mata kasar, tetapi sakitnya menyucuk sampai ke tulang hitam!
Saya adalah guru yang pernah membawakan propaganda dengan mendapat keputusan SPM dunia yang baik, menjamin masa depan yang cerah!

Ustaz kemudiannya bertanya kami semua,

"Pernah tengok keadaan anak-anak yang ambil keputusan SPM?
Masing-masing beratur dengan berdebar.
Ahli keluarga & ibu bapa semua tunggu di belakang.
Menunggu giliran untuk mengambil keputusan, baik atau tidak. Mereka tertanya adakah sama keputusan seperti adik beradik yang lain?

Nak tahu bagaimana keadaannya kita nanti mengambil *Keputusan SPM di Akhirat?*"

*Al- Inshiqaq : 7*
Kemudian sesiapa yang diberi menerima surat amalnya dengan tangan kanannya, -

*Al-Inshiqaq : 8*
Maka ia akan dihisab dengan cara yang mudah dan ringan,

*Al-Inshiqaq : 9*
Dan ia akan pergi kepada keluarganya (yang beriman) dengan sukacita.

*Al-Inshiqaq : 10*
Dan sesiapa yang diberi menerima surat amalnya (dengan tangan kiri), dari sebelah belakangnya,

*Al-Inshiqaq : 11*
Maka ia akan meraung menyebut-nyebut kebinasaannya,

*Al-Inshiqaq : 12*
Dan ia akan menderita bakaran Neraka yang marak menjulang.

*Al-Inshiqaq : 13*
Sebenarnya ia semasa di dunia dahulu bersukaria dalam kalangan keluarganya (yang juga kufur ingkar)!

*Al-Inshiqaq : 14*
Sesungguhnya ia menyangka bahawa ia tidak sekali-kali akan kembali (kepada Kami untuk menerima balasan)!

*Al-Inshiqaq : 15*
(Sangkaannya itu tidak betul) bahkan ia tetap kembali! Sesungguhnya Tuhannya sentiasa Melihat dan Mengetahui keadaannya!

*************
Kita marah anak-anak kita tidak baca dan faham isi kandungan buku kerana takutkan mereka *Gagal dalam peperiksaan.*
Namun kita tidak pernah marah mereka tidak baca dan faham *Al-Quran,* walhal itulah yang menyelamatkan kita dari menjadi bahan bakaran Api Neraka.
Nauzubillahi min zalik...

Analoginya mudah, tak baca / faham buku, mana mungkin dapat keputusan peperiksaan dengan cemerlang...
Tak baca /  faham Al Quran, mana mungkin masuk Syurga Allah SWT dengan senang...

***********

Resdung merimaskan anda? Ikhtiarlah dengan Asmak Herbs. Kapsul penawar resdung yang diformulasi dari herba terpilih. Bebas steroid. Selamat lagi berkesan!
Hubungi: 013-5819100 untuk keterangan lanjut.
COD TELUK INTAN
POS SELURUH MALAYSIA

Khamis, Mac 23, 2017

PANGKAT

BILA HARTA DUNIA DAN PANGKAT MENJADI UKURAN

Orang kaya dengan orang miskin dibezakan.
Orang yang berjawatan tinggi disanjung berlebihan,yang jawatan biasa dipandang rendah.
Orang yang berkedudukan diberi layanan istimewa sehingga menyebabkan orang biasa-biasa rasa tersisih.
Macam biasa,kaki ampu,kaki bodek ,dan kaki cucuk (kaki ABC)  tak dapat dipisahkan.Tak pandai jadi kaki ABC,memang kena sisih la dan tak disukai orang atasan.

Bila harta dunia dan pangkat menjadi ukuran,di situlah keimanan teruji.Mereka yang menghormati orang yang kaya dan berpangkat di atas dunia secara berlebihan dan menyisih orang yang tidak berharta dan tidak ada pangkat ialah orang yang  materialistik.

Redha sahaja.Sebab di depan Tuhan kita semua sama sahaja,hanya iman dan takwa yang membezakan.



Jus Asmak gold-pelengkap kepada Minyak Herba Asmak untuk merawat masalah pernafasan anda. Dapatkan sebotol hari ini dari pengedar MHAMSB yang sah di seluruh Malaysia. Hubungi:013-5819100 untuk keterangan lanjut 😊

Rabu, Mac 22, 2017

10 nasihat dari GURU kepada GURU

Assalamualaikum

10 Nasihat berguna daripada seorang mantan guru.

1. Beri hak murid untuk makan pada waktu rehat dan balik pada waktunya. Usah tahan walaupun apa jua alasan.

2. Setiap awal pagi, guru yang masuk kelas masa pertama, ambil 2 minit tanya solat subuh. Beri pujian pada yang solat (jangan layan murid yang provok kawan dia) dan minta serta doakan yang tidak solat agar qada nanti semasa waktu rehat.

3. Guru yang mengajar waktu akhir, ingatkan murid agar bersolat zuhur. Beritahu mereka Allah sayang semua hamba- hambanya. Kalau solat lagi Allah sayang.

4. Kalau ada perhimpunan pagi, beri kata- kata semangat/ motivasi kepada murid. Usah rosakkan 'mood' murid yang ramai hanya kerana kesalahan 2-3 orang dengan membaca 'talkin'. Rosak mood murid.

5. Jaga aib murid. Jangan tularkan di bilik guru, kantin. Tak pasal-pasal guru lain menyampuk akhirnya jadi mengumpat!

6. 'Cover page' kertas soalan dah macam soalan spm/ universiti terutama tahun 1, 2, 3. Siap ada lencana bagai. Bincang dengan pentadbir wujudkan semula cover soalan yang menarik seperti zaman mereka. Ada gambar kartun, cendawan bunga. (Yang ini memang win!)

7. Waktu rehat, sediakan 'tools' untuk mereka guna. Boleh gantikan aktiviti meronda dan berlumba lari mereka tiap- tiap hari. Catur, dam ular, buku cerita, bermain batu seremban dll.

8. Sediakan siap-siap pensel dan kertas kajang. Pensel untuk kes pensel tak ada. Kertas untuk kes buku tertinggal. Jadi balik rumah tinggal tampal semula. Tak guna beri 'warning' siapkan di rumah. Nanti kena cikgu semula sebab murid lupa nak siapkan juga.

9. Kalau murid datang cakap hilang duit, tak payah cakap banyak, sedekah la seringgit dua. Dia datang pada kita sebab Allah yang hantar.

10. Sebelum keluar kelas, tinggalkan doa buat murid- murid. Biar murid tahu kita hanya garang semasa mengajar tetapi sebelum habis kelas kita guru yang penyayang.

Untuk ingatan dan idea berguna buat sahabat dalam arena pendidikan.

Banyak dapat ilmu bila berbual dengan orang lama. Betullah, orang lama kalau dah berbual memang 'syok' melayan!




Pening kepala melayan karenah anak murid zaman sekarang? Sapulah Minyak Herba Asmak! Setiap sapuan mampu meringankan kepala anda. Jom cuba sebotol hari ini.

Hubungi: 013-5819100 (basariah)