Khamis, November 30, 2017

Tips penjagaan rambut

Assalamualaikum

Rambut mudah gugur?
Kecewa dengan produk di pasaran?
Jom ikut tips penjagaan rambut ni



Ayuh cuba SHAMPOO BUNGA RAYA PLUS untuk rambut yang sihat dan berseri.
Hubungi:
 0135819100 - cikgu Basariah


Rabu, November 29, 2017

Rambut Sihat dan bersinar dengan SBRP

Assalamualaikum

Semakin ramai pelanggan mengakui Shampoo Bunga Raya Plus menyihatkan rambut mereka.
Kelemumur semakin kurang, kegatalan kulit kepala sudah tiada dan rambut semakin kurang gugur.


Shampoo bunga raya ni kandungannya bahan organik tau. Anda tak perlu risau kerana bebas bahan kimia yang berbahaya. Shampoo ni tak berbuih namun kalau dah pakai memang jatuh cinta!

Nak mencuba?
HUBUNGI 0135819100 - CIKGU BASARIAH


Selasa, November 28, 2017

Buasir?


Assalamualaikum
Buasir adalah keadaan yang sangat menyiksakan bagi sesiapa yang pernah menghadapinya.
Nak duduk tak kena,berdiri tak kena. Senang kata serba tak kena.
Sapukan minyak herba asmak di bahagian yang sakit itu. 
In shaa Allah membantu mengecutkan daging yang keluar itu dan anda akan lebih selesa. Jangan lupa berpantang makanan yang pedas dan minum air masak secukupnya tau!

Hubungi 0135819100 Cikgu Basariah untuk dapatkan minyak herba Asmak yang serbaguna ini.

Isnin, November 27, 2017

10 manfaat kecantikan dari tanah liat kaolin













Bedak Asmak diperbuat dari tanah liat kaolin berkualiti tinggi.

Berminat mendapatkan Bedak Asmak?

Hubungi 0135819100 - cikgu basariah

Ahad, November 26, 2017

Kisah Minyak 3 beradik

Assalamualaikum

Dulu ku seorang diri. Menabur bakti kepada semua lapisan umur manusia.
Jerih perihku menarik perhatian pengusaha sehingga tercetus idea memberikan aku abang dan adik.

Kini kami bertiga.
Kami lebih kuat dan lebih mampu berada di banyak tempat dalam satu -satu masa.

Adik lebih digemari ibu dan wanita.
Senang diselit-selit kata mereka.
Di dalam tas tangan lokasi biasa.
Mudah dicapai dan dibawa ke mana-mana.

Abang digemari para bapa.
Bertubuh sado dan mudah dicapai.
Siap berlubang tak perlu ditebuk.
Susah dan senang sentiasa bersama.

Aku?
Kegemaran seisi kelurga
Bertubuh sederhana disukai semua
Menjadi  idaman setiap pengguna

Nak yang mana?

Pengurus kami Cikgu Basariah
0135819100 talian perhubungannya
Ingin segera WHATAPPS sahaja
Akan dibalas pada bila-bila masa

Jom dapatkan kami!

Adik,aku dan abang bergambar bersama. Dalam gambar ni aku malu, bersembunyi dalam kotak

Ini pula gambar aku diapit adik dan abang. Puas cikgu Basariah memujukku keluar dari kotak. Akhirnya aku akur. Abang pula masih malu masa ini.

Ni rupa abang jika tudungnya dibuka. Badan abang paling kemas dan sado berbanding kami semua. Abang memang lebih ekslusif. Yela..diakan abang (^_^)

Sabtu, November 25, 2017

Minyak Herba Asmak kegunaan seisi keluarga

Assalamualaikum

Hari ni cikgu nak kongsikan lagi testimoni Minyak Herba Asmak.

Wajib ada di setiap rumah sebagai bantuan kecemasan  bagi seisi keluarga




Dapatkan Minyak istimewa ini hari ni.
Hubungi cikgu di talian 0135819100.

Jumaat, November 24, 2017

Fungsi bahan dalam Kaisa Skincare

Assalamualaikum

Mencari produk kebersihan wajah yang bebas bahan kimia berbahaya?

Jom cuba set Kaisa Skincare!



FUNGSI BAHAN DALAM  Kaisa Skincare™๐ŸŽ€๐ŸŽ๐ŸŽ€

1. Vitamin C ๐Ÿ‹๐Ÿ‹
 Mempercepatkan kadar penyembuhan pada permukaan kulit yang luka
 Mematikan pigment hitam dan melicinkan kulit
 Menghalang pembentukan jeragat
 Melembutkan kulit
 Mematikan sel-sel lama dan memperbaharui sel baru

2. EKSTRAK YIS ⚱️⚱️
 Pengganti Glutathione, 8X lebih cerah
 Sumber Vitamin B12
 Anti-penuaan terbaik dunia
 Menjadikan kulit lebih cerah, anjal & gebu
 Mencerah dan mencantikkan kulit
 Membuat kulit mulus dan segar berseri-seri
 Memutih dan mencerahkan kulit

3. Aloe Vera ๐Ÿ‘ฉ‍๐Ÿ”ฌ๐Ÿ‘ฉ‍๐Ÿ”ฌ
 Mengatasi masalah kulit kering
 Melembapkan kulit wajah
 Mampu mencerahkan wajah
 Mengatasi kulit berminyak

4. Ekstrak Sakura๐ŸŒธ๐ŸŒธ
 Membantu kulit jadi lebih cerah, gebu & mulus
 Melembapkan kulit
 Mengatasi wajah kusam

5. Argan oil๐Ÿพ๐Ÿพ
 Melembapkan kulit wajah
 Agen anti penuaan
 Membantu menghilangkan jerawat & jeragat
 Membantu mencerahkan kulit wajah

6. Ekstrak rose petal ๐Ÿฅ€๐Ÿฅ€
 Mencerahkan dan melembutkan kulit wajah maupun tubuh
 Membuang sel mati
 Pelembap yang sangat baik untuk kulit dan tubuh badan

BERMINAT MENCUBA SET KAISA SKINCARE?
HUBUNGI 013-5819100-CIKGU BASARIAH




Khamis, November 23, 2017

Jom berkenalan dengan Kaisa

Assalamualaikum

Kaisa Skincare adalah produk di bawah syarikat Bumi Maya Solutions Sdn Bhd (BMS SDN BHD) yang merupakan induk kepada MHAMSB.Bidang perniagaan di bawah BMS lebih luas dan produk pertama keluarannya ialah Kaisa Skincare.



Kaisa Skincare ™adalah produk kecantikan berasaskan bahan semulajadi iaitu

- Habatussauda
- Aloevera
- Vitamin C
- Ekstrak Yis
- Minyak Argan
- Sakura
- Rose

Bagaimana Kaisa Skincare™ berfungsi pada kulit wajah anda

+Membersihkan kulit wajah anda
+Mencerahkan kulit kusam
+Menegangkan kulit muka
+Memudar dan menghilangkan parut dan jeragat
+Mengecutkan dan mencegah jerawat
+Menanggalkan sel-sel kulit mati ,blackhead dan whitehead
+Menggalakkan pertumbuhan sel-sel kulit yang baru
+Melembapkan kulit wajah
+Mengecilkan liang pori
+Melicinkan dan melembutkan kulit wajah
+Menjadikan kulit wajah awet muda
+Mengelakkan penuaan
+Menjadi pelindung dari pencemaran udara
+Memulihkan kulit dan mencantikkan kulit wajah

Kaisa Skincare™ mengandungi bahan yang selamat sahaja.Berdaftar dengan KKM.Gunakan tanpa was-was.

Terdiri dari 4 item iaitu 
  • Facial Cleanser
  • Serum FaceCure  
  • Foundation FaceFood 3 in 1
  • Night Cream FaceRest.

**Anda akan mendapat kotak ekslusif dari kami dan ada free gift istimewa untuk anda yang terawal**

Berikut adalah nombor pendaftaran KKM untuk set kecantikan Kaisa SkinCare ni

Kaisa Skincare - Facial Cleanser  - NOT170501342K

Kaisa Skincare - Foundation Facefood 3 In 1  - NOT170501343K

Kaisa Skincare - Night Cream Face Rest  - NOT170501344K

Kaisa Skincare - Serum Facecure  - NOT170501345K

Berminat mencuba Kaisa?
Hubungi 0135819100 - cikgu Basariah

Rabu, November 22, 2017

Psoriasis berkurang dengan Minyak Herba Asmak

Assalamualaikum

Hari ni cikgu nak kongsikan testimoni seorang penghidap psoriasis tegar





Alhamdulillah hasil penggunaan Minyak Herba Asmak yang konsisten,psoriasis semakin berkurang.

Ingin mencuba Minyak Herba Asmak
Hubungi 0135819100 cikgu basariah untuk pesanan.

Selasa, November 21, 2017

Minyak Asmak 50ml

Assalamualaikum

Memperkenalkan Minyak Herba Asmak versi besar 50ml
Harga jualan rm55 sebotol.
Harga pengenalan cuma rm49.90 sebotol.
Lebih besar,lebih nilai untuk wang anda.
Hubungi 0135819100(cikgu basariah) untuk order.







Isnin, November 20, 2017

Adakah anda telah MATANG? Jom semak diri!

Assalamualaikum

SEMBILAN (9) TANDA SESEORANG ITU SUDAH MATANG DALAM KEHIDUPAN

1. Kita berhenti menilai dan menghukum orang lain, tetapi fokus untuk merubah diri sendiri.

2. Kita boleh menerima orang lain seadanya. Kita faham makna perbezaan pendapat. Tidak perlu taksub.

3. Kita berani "melepaskan" kenangan lama yg pahit. Tidak berdendam dan simpan dalam hati.

4. Kita berhenti mengharap dan meminta dari orang, tetapi mula memberi. Biar sedikit kita memberi, tetapi jangan pernah meminta.

5. Kita melakukan sesuatu, hanya untuk mendapat ikhlas. Melakukan sesuatu bukan untuk mendapat nilaian, pujian dan pengiktirafan orang. Tidak tersinggung bila dikeji, dikutuk dan dihina orang.

6. Kita berhenti menunjuk kepandaian, kehebatan dan mula mengakui kepandaian, kebaikan dan kehebatan orang lain.

7. Kita berhenti membandingkan nasib kita dgn nasib orang lain. Kita membandingkan nasib diri kita yg semalam. Kita berdamai dengan diri sendiri. Tidak iri, dengki dan sakit hati melihat kelebihan orang lain.

8. Kita boleh bezakan "kehendak" dan "keperluan", lalu mengutamakan keperluan  dari kehendak .

9. Kita berhenti meletakkan nilai kebahagian pada kebendaan. Kita lebih menikmati "rasa kopi" dari menikmati "cantiknya cawan".

Antara petunjuk yang kita sudah mencapai 9 tahap sahsiah di atas ialah kita tidak ada niat lagi mahu menunjuk diri kitalah yang terbaik.  Sebaliknya, hati kita memandu minda untuk mahu berbuat kebaikan. Niat mahu berkasih sayang dan beramal kebajikan.

WALLAHU A'LAM BISSAWAB




Sabtu, November 18, 2017

Jenis-jenis rezeki

Assalamualaikum

8 JENIS REZEKI DARI ALLAH

1.Rezeki Yang Telah Dijamin.

‎ูˆَู…َุง ู…ِู† ุฏَุงุจَّุฉٍ ูِูŠ ุงู„ْุฃَุฑْุถِ ุฅِู„َّุง ุนَู„َู‰ ุงู„ู„َّู‡ِ ุฑِุฒْู‚ُู‡َุง ูˆَูŠَุนْู„َู…ُ ู…ُุณْุชَู‚َุฑَّู‡َุง ูˆَู…ُุณْุชَูˆْุฏَุนَู‡َุง ูƒُู„ٌّ ูِูŠ ูƒِุชَุงุจٍ ู…ُّุจِูŠู†ٍ
"Tidak ada satu makhluk melatapun yang bergerak di atas bumi ini yang tidak dijamin ALLAH rezekinya."
(Surah Hud : 6).

2. Rezeki Kerana Usaha.

‎ูˆَุฃَู† ู„َّูŠْุณَ ู„ِู„ْุฅِู†ุณَุงู†ِ ุฅِู„َّุง ู…َุง ุณَุนَู‰
"Tidaklah manusia mendapatkan apa-apa kecuali apa yang dikerjakannya."
(Surah An-Najm : 39).

3. Rezeki Kerana Bersyukur.

‎ู„َุฆِู† ุดَูƒَุฑْุชُู…ْ ู„َุฃَุฒِูŠุฏَู†َّูƒُู…ْ ูˆَู„َุฆِู† ูƒَูَุฑْุชُู…ْ ุฅِู†َّ ุนَุฐَุงุจِูŠ ู„َุดَุฏِูŠุฏٌ
"Sesungguhnya jika kamu bersyukur pasti Kami akan menambah (nikmat) kepadamu."
(Surah Ibrahim : 7).

4. Rezeki Tak Terduga.

‎ูˆَู…َู† ูŠَุชَّู‚ِ ุงู„ู„َّู‡َ ูŠَุฌْุนَู„ ู„َّู‡ُ ู…َุฎْุฑَุฌًุง( ) ูˆَูŠَุฑْุฒُู‚ْู‡ُ ู…ِู†ْ ุญَูŠْุซُ ู„َุง ูŠَุญْุชَุณِุจُ
"Barangsiapa yang bertakwa kepada ALLAH nescaya Dia akan menjadikan baginya jalan keluar dan memberinya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangkanya."
(Surah At-Thalaq : 2-3).

5. Rezeki Kerana Istighfar.

‎ูَู‚ُู„ْุชُ ุงุณْุชَุบْูِุฑُูˆุง ุฑَุจَّูƒُู…ْ ุฅِู†َّู‡ُ ูƒَุงู†َ ุบَูَّุงุฑًุง ( ) ูŠُุฑْุณِู„ِ ุงู„ุณَّู…َุงุกَ ุนَู„َูŠْูƒُู… ู…ِّุฏْุฑَุงุฑًุง
"Beristighfarlah kepada Tuhanmu, sesungguhnya Dia adalah Maha Pengampun, pasti Dia akan mengirimkan hujan kepadamu dengan lebat, dan memperbanyak harta.”
(Surah Nuh : 10-11).

6. Rezeki Kerana Menikah.

‎ูˆَุฃَู†ูƒِุญُูˆุง ุงู„ْุฃَูŠَุงู…َู‰ٰ ู…ِู†ูƒُู…ْ ูˆَุงู„ุตَّุงู„ِุญِูŠู†َ ู…ِู†ْ ุนِุจَุงุฏِูƒُู…ْ ูˆَุฅِู…َุงุฆِูƒُู…ْ ุฅِู† ูŠَูƒُูˆู†ُูˆุง ูُู‚َุฑَุงุกَ ูŠُุบْู†ِู‡ِู…ُ ุงู„ู„َّู‡ُ ู…ِู† ูَุถْู„ِู‡ِ
"Dan nikahkanlah orang-orang yang masih membujang di antara kamu, dan juga orang-orang yang layak dari hamba sahayamu baik laki-laki dan perempuan. Jika mereka miskin, maka ALLAH akan memberikan kecukupan kepada mereka dengan kurnia-Nya."
(Surah An-Nur : 32).

7. Rezeki Kerana Anak.

‎ูˆَู„َุง ุชَู‚ْุชُู„ُูˆุง ุฃَูˆْู„َุงุฏَูƒُู…ْ ุฎَุดْูŠَุฉَ ุฅِู…ْู„َุงู‚ٍ ู†َّุญْู†ُ ู†َุฑْุฒُู‚ُู‡ُู…ْ ูˆَุฅِูŠَّุงูƒُู…ْ
"Dan janganlah kamu membunuh anak-anakmu kerana takut miskin. Kamilah yang akan menanggung rezeki mereka dan juga (rezeki) bagimu.”
(Surah Al-Israa' : 31).

8. Rezeki Kerana Sedekah

‎ู…َّู† ุฐَุง ุงู„َّุฐِูŠ ูŠُู‚ْุฑِุถُ ุงู„ู„َّู‡َ ู‚َุฑْุถًุง ุญَุณَู†ًุง ูَูŠُุถَุงุนِูَู‡ُ ู„َู‡ُ ุฃَุถْุนَุงูًุง ูƒَุซِูŠุฑَุฉً
“Siapakah yang mahu memberi pinjaman kepada ALLAH, pinjaman yang baik (infak & sedekah), maka ALLAH akan melipat gandakan pembayaran kepadanya dengan lipatan yang banyak.”
(Surah Al-Baqarah : 245).

Jom dapatkan madu asli keluaran MHAMSB..CUMA RM39 DAN PERCUMA SEBOTOL HABBATUSSAUDA ASLI!
Hubungi: 0135819100 (cikgu basariah)



Jumaat, November 17, 2017

Jom kenali tanda STROK

Assalamualaikum

MENGENALI STROKE

Dalam suatu majlis keramaian, seorang suami  datang bersama isterinya, dan  tiba2 si isteri tersandung dan jatuh. Si isteri bangun semula dan meyakinkan semua org bahwa dia okey , hanya tersandung kaki sendiri kerana sepatu barunya.
Si isteri dan suami tetap berada di dalam majlis sehingga tamat.

Pada pagi hari berikutnya, si suami memaklumkan kepada beberapa kenalan yg turut berada di dalam majlis pada malam sebelumnya yang isterinya telah meninggal dunia pada jam 6.00 pagi, sewaktu mendapatkan rawatan di klinik. Si isteri rupanya telah diserang stroke sewaktu di majlis tersebut.

Seorang Neurologist menyatakan, bahwa mangsa stroke dlm 3 jam pertama serangan dpt sembuh sepenuhnya (in shaa Allah), jika dapat  dikenali simptom serangan stroke dan mangsa diberi rawatan awal. Sebaiknya dalam tempoh 3 jam selepas simptom stroke disahkan bagi mengelakkan kerosakkan saraf yang berkekalan

CARA MENGENALI SIMPTOM STROKE

Mengingati dan memahami maksud ⭐S - TA - R⭐:
Para doktor menyatakan orang terdekat dengan seeorang yang dikhuatiri menghadapi serangan stroke akan dpt mengenalpasti stroke telah berlaku dgn menanyakan 3 perkara kepada  yang mudah.

Ingat 3 langkah "S-TA-R" (atau BINTANG) , iaitu :

1 - S: SMILE
Minta mangsa utk senyum.
Kalau pipi atau bibir senget atau miring, maka ada kelumpuhan saraf. Ini adalah satu tanda gejala stroke.

2 - TA: TALK
Minta mangsa utk berbicara ungkapan yang singkat, contohnya: Hari ini hari Selasa atau apa saja.
Kalau nada atau 'telo' jawapannya agak pelat atau kedengaran agak asing bunyinya, ini juga satu tanda gejala stroke.

3 - R : RAISE BOTH ARMS
Minta mangsa untuk mengangkat kedua-dua belah tangan.
Kalau tidak mampu mengangkat tangannya, bererti ada kelumpuhan saraf. Ini juga satu tanda gejala stroke.

Jika ada salah satu gangguan yang ditemui ketika melakukan 'S-TA-R' ini, segeralah mendapatkan rawatan dan ceritakan keadaan ini kepada petugas perubatan.

Cara lain untuk mengenali stroke adalah dengan meminta si mangsa menjulurkan lidahnya.
Jika "bengkok" dan menyimpang ke satu arah, ini juga merupakan suatu tanda gejala stroke.

Sila kongsikan info ini. Tanpa kita sedari mungkin paling tidak satu nyawa akan dapat diselamatkan, dengan izin Allah. Kita tidak tahu bila ahli keluarga, rakan taulan atau orang di sekeliling kita yang mungkin terkena serangan stroke suatu hari nanti.

Jadikanlah ini satu pengetahuan semoga bermanfaat bagi kita bersama.




Khamis, November 16, 2017

Sevenis Oil mengurangkan masalah rambut berbuah

SUKA SANGAT RAMBUT DAH TAK MELEKAT DI SIKAT!
.
.
.
.
.
.
.
Sejak pakai dua produk ni tau.
Bangun pagi pun rambut tak kusut masai.
Bila sikat dah tak ada tersekat di skala ke 16 sekalipun.
.
Eh pakai apa ni?
BUNGA RAYA PLUS SHAMPOO & SEVENIS HAIR OIL uiii..
.
Kualiti shampoo & minyak setanding premium dengan harga mampu milik. Nak rambut cantik ibarat ke spa tak perlu berbelanja besar lagi.
.
Ramuan semulajadi dijamin tanpa sebarang bahan kimia terlarang. Kita faham tau ramai orang sekarang berhati-hati kalau nak beli sesuatu produk tu mesti nak tahu ramuanya kan?
.
BUNGA RAYA PLUS SHAMPOO
=========================
✓ Bunga Raya
✓ Coconut Oil
✓ Babassu Oil
✓ Tea Tree Oil
✓ Jojoba Oil
✓ Acerola

Isipadu 500ml
RM39.00
.
SEVENIS HAIR OIL
===============
✓ Light Mineral Oil
✓ Tea Tree Oil
✓ Babassu Oil
✓ Virgin Coconut oil
✓ Castor Oil
✓ Olive Oil
✓ Argan Oil

Isipadu 150ml
RM29.00
.
Jom semerbakkan bilik mandi, bilik tidur dengan haruman bahan semulajadi AsmakByMhamsb ! Wangi dari kejauhan suami tersayang tergoda. Hiks.
.
0135819100
0135819100
0135819100
.
Basariah (SD05701)
Stokis MHAMSB

kredit : Zue Incik Din




Rabu, November 15, 2017

Kumpulan doa para nabi dari Al-Quran

Assalamualaikum

Cikgu terima kumpulan doa ini melalui aplikaai whatapps..supaya tak hilang,cikgu tepekla kat sini.

Silakan share untuk manfaat bersama ๐Ÿ˜

๐Ÿ…พ  Bismillaah,
.. Kumpulan do'a-do'a nabi kita di dalam al-qur'an.
* ุขุฏู…
๐Ÿ”ฒDoa Nabi Adam
"ุฑุจู†ุง ุธู„ู…ู†ุง ุฃู†ูุณู†ุง ูˆุฅู† ู„ู… ุชุบูุฑ ู„ู†ุง ูˆุชุฑุญู…ู†ุง ู„ู†ูƒูˆู†ู† ู…ู† ุงู„ุฎุงุณุฑูŠู†"
[QS. Al A'raf : 23]
* ู†ูˆุญ
๐Ÿ”ฒDoa Nabi Nuh
"ุฑุจ ุงุบูุฑ ู„ูŠ ูˆู„ูˆุงู„ุฏูŠ ูˆู„ู…ู† ุฏุฎู„ ุจูŠุชูŠ ู…ุคู…ู†ุงً ูˆู„ู„ู…ุคู…ู†ูŠู† ูˆุงู„ู…ุคู…ู†ุงุช ูˆู„ุงุชุฒุฏ ุงู„ุธุงู„ู…ูŠู† ุฅู„ุง ุชุจุงุฑุง"
[QS. Nuuh : 28]
* ู‡ูˆุฏ
๐Ÿ”ฒDoa Nabi Hud
"ุฅู†ูŠ ุชูˆูƒู„ุช ุนู„ู‰ ุงู„ู„ู‡ ุฑุจูŠ ูˆุฑุจูƒู… ู…ุง ู…ู† ุฏุขุจุฉ ุฅู„ุง ู‡ูˆ ุขุฎุฐ ุจู†ุงุตูŠุชู‡ุง ุฅู† ุฑุจูŠ ุนู„ู‰ ุตุฑุงุท ู…ุณุชู‚ูŠู…"
[QS. Hud : 56]
* ุฃุจุฑุงู‡ูŠู…
๐Ÿ”ฒDoa Nabi Ibrahim
"ุฑุจ ุงุฌุนู„ู†ูŠ ู…ู‚ูŠู… ุงู„ุตู„ุงุฉ ูˆู…ู† ุฐุฑูŠุชูŠ ุฑุจู†ุง ูˆุชู‚ุจู„ ุฏุนุงุก ".
[QS. Ibrahim : 40]
"ุฑุจู†ุง ุชู‚ุจู„ ู…ู†ุง ุฅู†ูƒ ุฃู†ุช ุงู„ุณู…ูŠุน ุงู„ุนู„ูŠู… ูˆุชุจ ุนู„ูŠู†ุง ุฅู†ูƒ ุฃู†ุช ุงู„ุชูˆุงุจ ุงู„ุฑุญูŠู…"
[QS. Al Baqarah : 127-128]
* ูŠูˆุณู
๐Ÿ”ฒDoa Nabi Yusuf
"ูุงุทุฑ ุงู„ุณู…ูˆุงุช ูˆุงู„ุฃุฑุถ ุฃู†ุช ูˆู„ูŠูŠ ููŠ ุงู„ุฏู†ูŠุง ูˆุงู„ุขุฎุฑุฉ ุชูˆูู†ูŠ ู…ุณู„ู…ุง ูˆุฃู„ุญู‚ู†ูŠ ุจุงู„ุตุงู„ุญูŠู†"
[QS. Yusuf : 101]
* ุดุนูŠุจ
๐Ÿ”ฒDoa Nabi Syu'aib
"ูˆุณุน ุฑุจู†ุง ูƒู„ ุดูŠุก ุนู„ู…ุง ุนู„ู‰ ุงู„ู„ู‡ ุชูˆูƒู„ู†ุง ุฑุจู†ุง ุฃูุชุญ ุจูŠู†ู†ุง ูˆุจูŠู† ู‚ูˆู…ู†ุง ุจุงู„ุญู‚ ูˆุฃู†ุช ุฎูŠุฑ ุงู„ูุงุชุญูŠู†"
[QS. Al A'raf : 89]
* ู…ูˆุณู‰
๐Ÿ”ฒDoa Nabi Musa
"ุฑุจ ุจู…ุง ุฃู†ุนู…ุช ุนู„ูŠ ูู„ู† ุฃูƒูˆู† ุธู‡ูŠุฑุง ู„ู„ู…ุฌุฑู…ูŠู†
[QS. Al Qashash : 18]
ุฑุจ ุงุดุฑุญ ู„ูŠ ุตุฏุฑูŠ ูˆูŠุณุฑ ู„ูŠ ุฃู…ุฑูŠ ูˆุงุญู„ู„ ุนู‚ุฏุฉ ู…ู† ู„ุณุงู†ูŠ ูŠูู‚ู‡ูˆุง ู‚ูˆู„ูŠ"
[QS. Thahaa : 25-28]
* ุณู„ูŠู…ุงู†
๐Ÿ”ฒDoa Nabi Sulaiman
"ุฑุจ ุฃูˆุฒุนู†ูŠ ุฃู† ุฃุดูƒุฑ ู†ุนู…ุชูƒ ุงู„ุชูŠ ุฃู†ุนู…ุช ุนู„ูŠ ูˆุนู„ู‰ ูˆุงู„ุฏูŠ ูˆุฃู† ุฃุนู…ู„ ุตุงู„ุญุง ุชุฑุถุงู‡ ูˆุฃุฏุฎู„ู†ูŠ ุจุฑุญู…ุชูƒ ููŠ ุนุจุงุฏูƒ ุงู„ุตุงู„ุญูŠู†"
[QS. Al Ahqaf : 15]
* ุฃูŠู€ู€ู€ูˆุจ
๐Ÿ”ฒDoa Nabi Ayyub
"ุฑุจ ุฃู†ู‰ ู…ุณู†ูŠ ุงู„ุถุฑ ูˆุฃู†ุช ุฃุฑุญู… ุงู„ุฑุงุญู…ูŠู†"
[QS. Al Anbiyaa' : 83]
* ูŠูˆู†ู€ุณ
๐Ÿ”ฒDoa Nabi Yunus
"ู„ุง ุฅู„ู‡ ุฅู„ุง ุฃู†ุช ุณุจุญุงู†ูƒ ุฅู†ูŠ ูƒู†ุช ู…ู† ุงู„ุธุงู„ู…ูŠู†"
[QS. Al Anbiyaa' : 87]
* ูŠุนู‚ูˆุจ
๐Ÿ”ฒDoa Nabi Ya'qub
"ุงู†ู…ุง ุฃุดูƒูˆ ุจุซูŠ ูˆุญุฒู†ูŠ ุฅู„ู‰ ุงู„ู„ู‡"
[QS. Yusuf : 86]
* ู…ุญู…ู€ุฏ ุตู„ู‰ ุงู„ู„ู‡ ุนู„ูŠู‡ ูˆุณู„ู…
๐Ÿ”ฒDoa Nabi Muhammad
"ุฑุจู†ุง ุขุชู†ุง ููŠ ุงู„ุฏู†ูŠุง ุญุณู†ุฉ ูˆููŠ ุงู„ุขุฎุฑุฉ ุญุณู†ู‡ ูˆู‚ู†ุง ุนุฐุงุจ ุงู„ู†ุงุฑ"
[QS. Al Baqarah : 201]
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
ุฃุฏุนูŠู‡ ุญู„ู€ูˆِْูˆู‡ ู…ู€َُِู†ٍّ ุงู„ู‚ุฑุขู† ุงู„ูƒุฑูŠู…
..๐Ÿ’  Doa2 indah yang terdapat di dalam Al Quran
ุชุฑูŠุฏ ุฐุฑูŠุฉ ุตุงู„ุญุฉ:
๐ŸŒท Doa agar mendapatkan keturunan yang sholih
ุฑَุจِّ ู‡َุจْ ู„ِูŠ ู…ِู†ْ ู„َุฏُู†ْูƒَ ุฐُุฑِّูŠَّุฉً ุทَูŠِّุจَุฉً ุฅِู†َّูƒَ ุณَู…ِูŠุนُ ุงู„ุฏُّุนَุงุกِ
[QS. Ali Imran : 38]
ุฑَุจِّ ู„َุง ุชَุฐَุฑْู†ِูŠ ูَุฑْุฏًุง ูˆَุฃَู†ْุชَ ุฎَูŠْุฑُ ุงู„ْูˆَุงุฑِุซِูŠู†َ
[QS. Al Anbiyaa : 89]
ุฎุงุฆู ูŠุฒูˆุบ ู‚ู„ุจูƒ:
๐ŸŒท Doa agar hati tidak dicondongkan kpd Kesesatan
ุฑَุจَّู†َุง ู„َุง ุชُุฒِุบْ ู‚ُู„ُูˆุจَู†َุง ุจَุนْุฏَ ุฅِุฐْ ู‡َุฏَูŠْุชَู†َุง ูˆَู‡َุจْ ู„َู†َุง ู…ِู†ْ ู„َุฏُู†ْูƒَ ุฑَุญْู…َุฉً ุฅِู†َّูƒَ ุฃَู†ْุชَ ุงู„ْูˆَู‡َّุงุจ
[QS. Ali Imraan : 8]
ุชุฑูŠุฏ ุงู„ุดู‡ุงุฏุฉ:
๐ŸŒท Doa agar mendapatkan Syahid
ุฑَุจَّู†َุง ุขู…َู†َّุง ุจِู…َุง ุฃَู†ْุฒَู„ْุชَ ูˆَุงุชَّุจَุนْู†َุง ุงู„ุฑَّุณُูˆู„َ ูَุงูƒْุชُุจْู†َุง ู…َุนَ ุงู„ุดَّุงู‡ِุฏِูŠู†َ
[QS. Ali Imran : 53]
 ุดุงูŠู„ ู‡ู… ูƒุจูŠุฑ:
๐ŸŒท Doa menghilangkan kegundahan yang besar
ุญَุณْุจِูŠَ ุงู„ู„َّู‡ُ ู„َุง ุฅِู„َู‡َ ุฅِู„َّุง ู‡ُูˆَ ุนَู„َูŠْู‡ِ ุชَูˆَูƒَّู„ْุชُ ูˆَู‡ُูˆَ ุฑَุจُّ ุงู„ْุนَุฑْุดِ ุงู„ْุนَุธِูŠู…ِ
[QS. At Taubah : 129]
ุชุฑูŠุฏ ุชุญุงูุธ ุนู„ู‰ ุงู„ุตู„ุงุฉ ุฃู†ุช ูˆุฐุฑูŠุชูƒ:
๐ŸŒท Doa agar bisa menjaga sholat
ุฑَุจِّ ุงุฌْุนَู„ْู†ِูŠ ู…ُู‚ِูŠู…َ ุงู„ุตَّู„ุงุฉِ ูˆَู…ِู†ْ ุฐُุฑِّูŠَّุชِูŠ ุฑَุจَّู†َุง ูˆَุชَู‚َุจَّู„ْ ุฏُุนَุงุกِ
[QS. Ibrahim : 40]
ุชุฑูŠุฏ ุฒูˆุฌุชูƒ ูˆุนูŠุงู„ูƒ ู…ุณุฎุฑูŠู† ู„ูƒ:
๐ŸŒท Doa agar istri & anak menjadi penyejuk mata
ุฑَุจَّู†َุง ู‡َุจْ ู„َู†َุง ู…ِู†ْ ุฃَุฒْูˆَุงุฌِู†َุง ูˆَุฐُุฑِّูŠَّุงุชِู†َุง ู‚ُุฑَّุฉَ ุฃَุนْูŠُู†ٍ ูˆَุงุฌْุนَู„ْู†َุง ู„ِู„ْู…ُุชَّู‚ِูŠู†َ ุฅِู…َุงู…ًุง
[QS. Al Furqon : 74]
ุจูŠุช ู…ุจุงุฑูƒ ู„ูƒ ููŠู‡:
๐ŸŒท Doa agar rumah kita diberkahi
ุฑَุจِّ ุฃَู†ْุฒِู„ْู†ِูŠ ู…ُู†ْุฒَู„ًุง ู…ُุจَุงุฑَูƒًุง ูˆَุฃَู†ْุชَ ุฎَูŠْุฑُ ุงู„ْู…ُู†ْุฒِู„ِูŠู†
[QS. Al Mu'minuun : 29]
ุชุจุนุฏ ุงู„ุดูŠุงุทูŠู† ุนู†ูƒ:
๐ŸŒท Doa agar kita dijauhkan dari tipu daya setan
ุฑَุจِّ ุฃَุนُูˆุฐُ ุจِูƒَ ู…ِู†ْ ู‡َู…َุฒَุงุชِ ุงู„ุดَّูŠَุงุทِูŠู†ِ ูˆَุฃَุนُูˆุฐُ ุจِูƒَ ุฑَุจِّ ุฃَู†ْ ูŠَุญْุถُุฑُูˆู†ِ
[QS. Al Mu'minuun : 97]
ุฎุงุฆู ู…ู† ุนุฐุงุจ ุฌู‡ู†ู…:
๐ŸŒท Doa ketika takut siksaan Jahannam
ุฑَุจَّู†َุง ุงุตْุฑِูْ ุนَู†َّุง ุนَุฐَุงุจَ ุฌَู‡َู†َّู…َ ุฅِู†َّ ุนَุฐَุงุจَู‡َุง ูƒَุงู†َ ุบَุฑَุงู…ًุง
[QS. Al Furqon : 65]
ุฎุงุฆู ู…ู† ุงู„ู„ู‡ ู„ุง ูŠู‚ุจู„ ุนู…ู„ูƒ
๐ŸŒท Doa ketika takut amal kita tidak diterima
ุฑَุจَّู†َุง ุชَู‚َุจَّู„ْ ู…ِู†َّุง ุฅِู†َّูƒ ุฃَู†ْุชَ ุงู„ุณَّู…ِูŠุนُ ุงู„ْุนَู„ِูŠู…ُ
[QS. Al Baqarah : 127]
ุญุฒูŠู† ุจุญูŠุงุชูƒ:
๐ŸŒท Doa ketika bersedih dalam hidup
ุฅู†ู…ุง ุฃَุดْูƒُูˆ ุจَุซِّูŠ ูˆَุญُุฒْู†ِูŠ ุฅِู„َู‰ ุงู„ู„َّู‡
[QS. Yusuf : 86]
ู„ุง ุชุญุฑู… ุบูŠุฑูƒ ู…ู† ุงุญู„ู‰ ุงู„ุฃุฏุนูŠู‡ุงู„ู‚ุฑุขู†ูŠู‡
Jangan menghalangi saudaramu dari manisnya doa2 di dalam Al Quran ini
ู†ุตูŠุญุฉ : ุงุณุชู…ุฑ ููŠ ุงุฑุณุงู„ฺพุง ู„ุนู„ู‡ุง ุชูƒูˆู† ู„ูƒ ุตุฏู‚ุฉ ุฌุงุฑูŠุฉ
Nasihat : teruskanlah pesanan ini kpd saudara2 kita, semoga kelak akan menjadi sedekah jariah bagi kita semua
〰〰〰






Selasa, November 14, 2017

5 Jenis tanah liat

Assalamualaikum

Jom kenali jenis-jenis tanah liat


Berminat mencuba tanah liat kaolin?
Hubungi 0135819100 hari ini

Stokis Asmak Teluk Intan

BABY TERKENA GIGITAN SERANGGA, APA PERLU BUAT?๐Ÿ๐Ÿ

Dulu ada satu kes di mana seorang baby demam teruk setelah digigit serangga. Serangga tu bukannya penyengat atau lebah y ang berbisa tu pu...