Selasa, Januari 31, 2017

Resdung, asma dan alahan penyakit 3 serangkai?

Assalamualaikum

Tahukah anda, alahan, resdung dan asma adalah penyakit yang saling berhubung kait rapat?

Kebanyakan pesakit dengan alahan akan turut menghidap asma dan berkebarangkalian tinggi menghidap resdung.

Saya cadangkan set ini untuk anda cuba ๐Ÿ˜Š




Hubungi 013-5819100 untuk mencuba mana-mana set di atas ye ๐Ÿ˜Š

Isnin, Januari 30, 2017

Penawar ruam, ekzema dan psoriasis mujarab

Assalamualaikum

Cuti baru ni cikgu balik kampung dan hadiahkan bonda cikgu sebotol Bedak Asmak. Bukan apa, sebelum ni selalu juga bonda mengadu dia rasa gatal-gatal dan naik ruam yang tebal di celah paha.

Bonda cikgu dah lama menghidap kencing manis. Biasanya orang kencing manis ni memang mudah kena kudis dan gatal-gatal.

Bedak Asmak ni campuran tanah liat putih dan air bertapis tau. Lembut je teksturnya.
Baru sekali bonda cikgu sapu Bedak Asmak ni malam sebelum tidur, bangun je pagi tu, terus bonda puji cikgu. Bonda kata bedak ni bagus sangat. Biasa bonda menggaru je tengah malam tapi malam tadi bonda dapat tidur lena sangat. Hilang gatal-gatal bonda tu.

Bonda macam tak sangka yang bedak ni 100% diperbuat dari tanah liat putih berkualiti tinggi. Patutla teksturnya lembut sangat. Boleh pula di sapu ke muka dan boleh juga dimakan! Cara paling mudah untuk rawat ekzema dan psoriasis juga. Sapu-sapu je, dah cantik dan mulus ๐Ÿ˜

Cuma sapu je, ekzema semakin pulih. Alhamdulillah..
Cikgu makin jatuh cinta dengan Bedak Asmak ni. Buat pembaca yang follow blog cikgu, mesti tau yang anak cikgu si Nurin tu memang berkulit sensitif dan mengikut doktor dia ni berpotensi kena penyakit kulit ekzema. Mukanya dulu memang sentiasa penuh dengan ruam tebal. Syukur sangat cikgu temui bedak ni dan muka Nurin sekarang dah tulus mulus. Memang betul macam pengguna Bedak Asmak kata, bedak ni sangat sesuai untuk rawat ekzema pada bayi.

Seminggu selepas hfmd, parut pon dah pudar. Tiada kesan hitam. Alhamdulillah ๐Ÿ˜
Baru ni dia kena HFMD pon cepat je hilang parut dia. Kalau tak,mesti dah tak cantik kulit kaki anak dara cikgu ni. Syukur sangat kepada Allah. Bedak Asmak ni ikhtiar yang patut kita cuba. 100% bahan alami dan air bertapis sahaja.

Tengok pipi baby ni, dah pulih dari ruam susu dengan sapuan Bedak Asmak.
Cikgu memang sangat syorkan Bedak Asmak ni buat mana-mana pembaca yang menghidap ruam, ekzema atau psoriasis. Dah banyak testimoni positif yang diterima. Khasiat dari tanah liat putih memang terbaik. In shaa Allah pelaburan yang berbaloi dan tidak merugikan ๐Ÿ˜€

Bedak Asmak diperbuat dari bahan alami 100% iaitu bedak tanah liat putih berkualiti tinggi. Selamat digunakan untuk semua peringkat umur. Bedak dari tanah liat telah digunakan sejak zaman -berzaman lagi dan menepati saranan Rasulullah saw berkenaan penawar dari tanah untuk masalah kulit.



Selain merawat ruam pada bayi,ekzema,psoriasis,kudis buta,kurap,panau,kayap,gatal,cacar air dan luka, Bedak Asmak juga mampu mengecutkan jerawat,mencantikkan dan mencerahkan kulit jika diguna selalu. Boleh dipakai setiap malam sebelum tidur. Tepek ala-ala mok cun gitu. Hehe.

Bedak Asmak mempunyai kadar UVA ratio yang tertinggi iaitu 0.88 di dalam Boot Star Rating untuk perlindungan UVA,jadi ia mempunyai kadar perlindungan MAKSIMUM terhadap UVA yang mengelakkan kedutan.Tidak menyumbat liang pori dan mampu merawat masalah kulit.

Kulit makin cantik dan mulus selepas istiqamah menggunakan Bedak Asmak
Sekiranya berminat nak mencuba atau nak menjadi agen,boleh ke link di bawah atau hubungi terus  :

Hotline HQ : 019 - 970 8897

Website rasmi syarikat : http://mham.com.my/

Ig : mham.sdnbhd
https://www.instagram.com/mham.sdnbhd/

Fb Page Produk :

Penawar Ruam Pada Bayi
https://www.facebook.com/bedakasma

Penawar Ekzema Mujarab Terkini
https://www.facebook.com/kulitcantiktanpaekzema

Album Testimonial Bedak Asmak page Penawar Ruam Pada Bayi:
https://www.facebook.com/1591204454498940/photos/?tab=album&album_id=1752651998354184

Info Bedak Asmak juga boleh didapati di fb page :

Penawar Asma Mujarab
https://www.facebook.com/penawarasma/

Kalian juga boleh dapatkan banyak info tentang Bedak Asmak di page fb : Penawar Ruam Pada Bayi

Jom layan video comel tentang Bedak Asmak ni ๐Ÿ˜˜


Nak cun? Pilihlah Bedak Asmak. Khasiat tanah liat terbaik untuk kesihatan anda!
๐Ÿ˜™๐Ÿ˜™๐Ÿ˜™



#contestBlogMHAMSB2
#SEObedakAsmak
#inikisahMHAMSB

Ahad, Januari 29, 2017

POKET KOSONG

Assalamualaikum

Imam Masjidil Harram Al-Makki dalam khutbahnya mengatakan:
ุฅุญุฐุฑูˆุง *ุงู„ูƒูŠุณ ุงู„ู…ุซู‚ูˆุจ*
*Hati-hati dengan poket yang kosong*

" ุชุชูˆุถุฃ ุฃุญุณู† ูˆุถูˆุก " ู„ูƒู€ู€ู†. .. ุชุณุฑู ููŠ ุงู„ู…ุงุก' *ูƒูŠุณ ู…ุซู‚ْูˆุจ*
Engkau telah berwuduk dengan sebaik2 wuduk akan tetapi engkau membazir mengunakn air, (itu sama dengan) poket kosong

" ุชุชุตุฏู‚ ุนَู„ู‰ ุงู„ูู‚ุฑุงุก ุจู…ุจู„ุบ ุซู… .. ุชุฐู„ู‡ู… ูˆุชุถุงูŠู‚ู‡ู… *ูƒูŠุณ ู…ุซู‚ْูˆุจ.*
Engkau bersedekah kepada fakir miskin kemudian, engkau menghina dan menyulitkan mereka, (itu seperti) poket kosong

ุชู‚ูˆู… ุงู„ู„ูŠู„ ูˆุชุตูˆู… ุงู„ู†ู‡ุงุฑ ูˆุชุทูŠุน ุฑุจูƒ" ู„ูƒู€ู€ู†. .. ู‚ุงุทุน ุงู„ุฑุญู… *ูƒูŠุณ ู…ุซู‚ْูˆุจ*
Engkau solat malam hari, puasa di siang hari, dan mentaati tuhanmu, tapi engkau memutuskan (tali) silaturrahm, (jelas itu adalah) poket kosong

ุชุตูˆู… ูˆุชุตุจุฑ ุนَู„ู‰ ุงู„ุฌูˆุน ูˆ ุงู„ุนุทุด" ู„ูƒู€ู† .. ุชุณุจ ูˆุชุดุชู… ูˆุชู„ุนู† *ูƒูŠุณ ู…ุซู‚ْูˆุจ*
Engkau sabar dengan haus dan lapar, tapi engkau menghina dan mencaci, (sama dengan) poket kosong

" *ุชู„ุจุณูŠู† ุงู„ุทุฑุญู‡ ูˆุงู„ุนุจุงูŠุฉ ููˆู‚ ุงู„ู…ู„ุงุจุณ* "ู„ูƒู€ู† .. ุงู„ุนุทุฑ ููˆุงุญ *ูƒูŠุณ ู…ุซู‚ْูˆุจ*
Engkau memakai baju kurung dan berjubah, tapi minyak Wangi menyengat, (itu) poket kosong

ุชูƒุฑู… ุถูŠููƒ ูˆุชุญุณู† ุฅู„ูŠู‡ ู„ูƒู€ู† .. ุจุนุฏ ุฎุฑูˆุฌู‡ ุชุบุชุงุจู‡ ูˆุชุฎุฑุฌ ู…ุณุงูˆุฆู‡ *ูƒูŠุณ ู…ุซู‚ْูˆุจ*
Engkau memuliakan tamumu dan berbuat baik kepadanya, tapi setelah dia pergi engkau mengumpatnya, (sungguh itu poket kosong

ุฃุฎูŠุฑุง ً ู„ุง ุชุฌู…ุนูˆุง ุญุณู†ุงุชูƒู… ููŠ ูƒูŠุณ ู…ุซู‚ْูˆุจ . ุชุฌู…ุนูˆู‡ุง ุจุตุนูˆุจุฉ ู…ู† ุฌู‡ุฉ .. ุซู… ุชุณู‚ุท ุจุณู‡ูˆู„ุฉ ู…ู† ุฌู‡ู‡ ุฃุฎุฑู‰..
*ูŠุง ุฑุจ ุงุณุฃู„ูƒ ู„ูŠ ูˆู„ุฃุญุจุชูŠ ุงู„ู‡ุฏุงูŠุฉ ูˆุงู„ุบูุฑุงู†* .
Pada akhirnya kamu hanya mengumpulkan kebaikanmu dalam poket kosong,kamu mengumpulkan dengan susah payah kemudian kamu membazirkannya dengan mudah pula.

Ya Rabb, kami mohon Hidayah dan keampunan atas kami dan orang-orang yang kami cintai.

*ุนุฌุงุฆุจ ุงู„ุดุนุจ ุงู„ุนุฑุจูŠ* :
Keganjilan-keganjilan orang-orang Arab (secara khusus dan kaum muslimin umumnya)
1- ู„ุงูŠุณุชุทูŠุน ุงู„ุณูุฑ ู„ู„ุญุฌ ู„ุฃู† ุชูƒู„ูุฉ ุงู„ุญุฌ ู…ุฑุชูุนู‡ .. ู„ูƒู† ูŠุณุชุทูŠุน ุงู„ุณูุฑ ุฑุบุจุฉً ููŠ ุชุบูŠูŠุฑ ุงู„ุฌูˆ !
*ุฃู„ุง ุฅู† ุณู„ุนุฉ ุงู„ู„ู‡ ุบุงู„ูŠุฉ*
1. Tidak mampu menunaikan Haji kerana konon belanjanya besar, tetapi sanggup pergi melancung menggantinya, bukankah perdagangan Allah itu mahal

2- ู„ุงูŠุณุชุทูŠุน ุดุฑุงุก ุงู„ุฃุถุญูŠุฉ ู„ุบู„ุงุก ุงู„ุณุนุฑ ู„ูƒู† ูŠุณุชุทูŠุน ุดุฑุงุก ุขูŠููˆู† ู„ู…ูˆุงูƒุจุฉ ุงู„ู…ูˆุถุฉ.
*ุฃู„ุง ุฅู† ุณู„ุนุฉ ุงู„ู„َّู€ู‡ ุบุงู„ูŠุฉ*
2. Tidak sanggup membeli haiwan qurban kerana harganya mahal, tapi sanggup dan mampu membeli iPhone untuk mengganti model yang ada. Bukankah perdagangan Allah itu mahal

3- ูŠุณุชุทูŠุน ู‚ุฑุงุกุฉ ู…ุญุงุฏุซุงุช ุชุตู„ ุฅู„ู‰ ูกู ู  ู…ุญุงุฏุซู‡ ููŠ ุงู„ูŠูˆู… ..
ูˆู„ุง ูŠุณุชุทูŠุน ู‚ุฑุงุกุฉ ูกู  ุขูŠุงุช ู…ู† ุงู„ู‚ุฑุขู† ุจุญุฌุฉ ู„ูŠุณ ู„ุฏูŠู‡ ูˆู‚ุช ู„ู‚ุฑุงุกุฉ ุงู„ู‚ุฑุขู†
*ุฃู„ุง ุฅู† ุณู„ุนุฉ ุงู„ู„ู‡ ุบุงู„ูŠุฉ*
Sanggup membaca beratus-ratus mesej (whatsapp, fb dll) setiap hari, namun tidak sanggup membaca 10 ayat Al-Quran dengan alasan tiada waktu yang cukup untuk membaca... bukankah perdagangan Allah itu mahal

ู‚ู„ูŠู„ ู…ู† ุณูŠุฑุณู„ู‡ุง ู„ุฃู†ู‡ ูŠุดุนุฑ ุจุงู„ุญุฑุฌ .
Sedikit yang mau menyebarkannya kerana merasa berat dan tak guna.

*ุชุฎูŠู„ ุงู† ุงู„ู„ู‡ ูŠุฑุงูƒ ูˆุงู†ุช ุชู†ุดุฑู‡ุง ู„ุงุฌู„ู‡*.
*Benamkan di fikiranmu bahwa Allah selalu melihatmu. Dan engkau menyebarkannya keranaNya.*

ุงุฐุง ุงุนุฌุจุชูƒ ุงู„ููƒุฑุฉ .. ูุงู†ุดุฑู‡ุง .
ูˆุฅุฐุง ู„ู… ุชุนุฌุจูƒ .. ูู…ุฑ ูƒุฃู†ูƒ ู„ู… ุชุฑู‰ ุดูŠุฆุง.
Jika engkau terpanggil sebab tulisan ini maka sebarkanlah.. Namun jika tidak maka anggap engkau tidak pernah melihatnya..

*ูŠุงุฑุจ ู…ู† ูŠุฑุณู„ู‡ุง ุชุฑุฒู‚ู‡ ู…ู† ุญูŠุซ ู„ุงูŠุญุชุณุจ*
*Ya Robb siapa yang mau berkongsi tulisan ini berilah rezki dari arah yang tidak disangka-sangka.*


Dapatkan kapsul penawar resdung mujarab dari MHAMSB. Hubungi 013-5819100 / 013-4809100 hari ini.

Sabtu, Januari 28, 2017

Selsema pagi?

Assalamualaikum

Bangun pagi je mula nak bersin. Muka rasa gatal, hingus pon meleleh. Adoila, sangat tak selesa rasanya.

Jom cuba makan asmak herbs, kapsul penawar resdung dan sapu Minyak herba Asmak.
In shaa Allah pernafasan lebih lancar dan selesa.

Kombinasi Asmak Herbs dan Minyak Herba Asmak Mini 10ml cuma rm50 sahaja tau! Dapatkan satu hari ini untuk kelegaan resdung anda ๐Ÿ˜š


Hubungi 013-5819100/013-4809100

COD TELUK INTAN
POS SELURUH MALAYSIA

Jumaat, Januari 27, 2017

Manfaat air suam



Sekumpulan Doktor Jepun mengesahkan bahawa air suam adalah ๐Ÿ’ฏ% berkesan dalam menyelesaikan beberapa masalah๐Ÿ‘‡ kesihatan, termasuk:

Penyakit sakit kepala, Migrain, Tekanan Darah Tinggi, Tekanan Darah Rendah, Sakit Sendi, tiba-tiba meningkatkan dan mengurangkan denyutan jantung, epilepsi, tahap peningkatan kolesterol, batuk, rasa tidak selesa badan, sakit Golu, asma, penyakit batuk kokol, penyumbatan Pembuluh Darah, yang berkaitan dengan Rahim & Air Kencing, masalah perut, kurang selera makan, juga semua penyakit yang berkaitan dengan mata, telinga & tekak.

CARA PENGGUNAAN AIR SUAM ๐Ÿ‘‰๐Ÿ‘‰

Bangunlah pagi-pagi dan minum kira-kira 4 gelas air suam ketika perut kosong. Jangan makan apa-apa 45 minit selepas itu.

Anda mungkin tidak dapat meminum 4 gelas pada awalnya, tetapi perlahan-lahan anda akan dapat melakukannya.✍

Terapi air suam akan menyelesaikan isu-isu kesihatan dalam tempoh yang sewajarnya: ๐Ÿ‘‡

๐Ÿ‘‰ Diabetes dalam 30 hari
๐Ÿ‘‰ Tekanan darah dalam masa 30 hari
๐Ÿ‘‰ Isu-isu yang berkaitan perut dalam masa 10 hari
๐Ÿ‘‰ Semua jenis kanser dalam 9 bulan
๐Ÿ‘‰ Urat tersumbat dalam 6 bulan
๐Ÿ‘‰ Kurang selera makan. Dalam tempoh 10 hari
๐Ÿ‘‰ Rahim dan penyakit yang berkaitan dalam tempoh 10 hari
๐Ÿ‘‰ Masalah Hidung, Telinga & Tekak dalam 10 hari.
๐Ÿ‘‰ Masalah Wanita. Dalam masa 15 hari,
๐Ÿ‘‰ Penyakit jantung dalam 30 hari
๐Ÿ‘‰ Sakit kepala / Migrain dalam 3 hari
๐Ÿ‘‰ Tekanan darah rendah dalam 30 hari.
๐Ÿ‘‰ Kolesterol dalam 4 bulan
๐Ÿ‘‰ Epilepsi dan lumpuh secara berterusan dalam 9 bulan
๐Ÿ‘‰ Asma dalam 4 bulan.

AIR SEJUK TIDAK BAIK UNTUK ANDA:

๐ŸŒป Dimasa lalu, orang pernah berkata bahawa air sejuk tidak memberi kesan kepada anda pada usia muda, ia akan membahayakan kamu di masa tua kelak๐Ÿ‘‡

๐Ÿ‘‰ Air sejuk akan menutup 4 urat jantung ♥ dan menyebabkan serangan jantung ๐Ÿ’”; Minuman sejuk adalah sebab utama kepada Serangan Jantung.
๐Ÿ‘‰ Air sejuk ๐Ÿ’ฆ menimbulkan masalah di dalam hati; menjadikan lemak terperangkap di dalam hati. Kebanyakan orang yang menunggu untuk pemindahan hati adalah mangsa peminum air sejuk.
 ๐Ÿ‘‰ Air sejuk memberi kesan kepada dinding dalaman perut.
 ๐Ÿ‘‰ Air sejuk memberi kesan kepada perut dan usus besar dan menyebabkan kanser.

Wallaahu'alam

Ingin dapatkan MINYAK HERBA ASMAK?
Hubungi 013-5819100/013-4809100
Cod Teluk Intan
Pos ke seluruh Malaysia

Khamis, Januari 26, 2017

ASMAK HERBS kapsul penawar resdung terbaik

Assalamualaikum

Alhamdulillah, semakin banyak testimoni yang diterima tentang Asmak herbs ni. Ramuan herba yang mampu mengurangkan bersin anda waktu pagi. Jom intai apa kata pengguna ๐Ÿ˜˜




Berminat dapatkan kapsul penawar resdung yang mujarab ni? Whatapps atau mesej ke 013-5819100. Cod Teluk Intan. POS SELURUH MALAYSIA.

Rabu, Januari 25, 2017

MoTiVaSi

KATA-KATA HIKMAH UNTUK ANDA YANG BERGELAR USAHAWAN

1⃣Berniaga adalah satu proses yang panjang dan ambil masa.
Anda tidak akan kekal lama jika baru berniaga sudah nak jadik kaya!!!

2⃣Berniaga ada fasa!!
Restart from zero walaupun dulunya anda seorang CEO, PROFFESOR @ CHEF CELEBRITY @ EXECUTIVE CHEF !!!
Jangan dok kenang yang dulunya anda jaguh dunia!!
Be Reality, anda bermula dengan takde apa-apa...So berpijak di bumi nyata!!!

3⃣Kegagalan satu pengajaran!!
Senyum dan kenang kegagalan itu kerana ianya asbab anda berubah menjadi nyata!!

4⃣Fasa Berniaga bermula dari apa yang ada, Usah nak tunggu semua yang ada dek gahnya nak nama baru nak mula!!!

5⃣Rasai masa bermula, merangkak, bangun, jatuh sekejap, berdiri, jalan dan berlari barulah jadi usahawan sejati !!!

6⃣Berani ambik peluang walaupun ada ketika kita rasa macam berdebar-debar!!!
Peluang datang dan pergi dan masa tak boleh cari ganti...

7⃣Setiap orang ada masa 888!!
8 jam tido !!!
8 jam kerja !!!
8 jam rehat !!
Jika nak maju, sila korbankan salah satu dari 8 jam itu.!!

8⃣Berniaga ada seni!!
Adakala anda jadi panglima perang, adakala jadi raja, adakala jadi hamba, adakala jadi cool saja

9⃣Istiqamah!!!
rezeki pasti ada, cuma bersabar dan TAHAN!!
Ada ketika didatangkan rezeki tak sangka2 selepas bertahun berusaha!!

๐Ÿ”ŸBerniaga biarlah kita dekat di hati pelanggan. pelanggan membeli dek jatuh cinta pada kita bukan sebab kita hensem rupawan!!
tetapi keikhlasan kita tertawan di hati mereka...

Bersabar..positifkan minda anda..biar pun anda dikutuk..dikecam..dihina..bila kita berjaya..pasti ada suara2 sumbang di blkg anda..kuatkan semangat untuk terus melangkah..melangkah kehadapan dgn jayanya..

SEMOGA BERJAYA
=================


Hubungi 013-5819100/013-4809100 untuk dapatkan minyak yang berkesan ini. Cod Teluk Intan. Pos ke seluruh Malaysia.

Selasa, Januari 24, 2017

TESTIMONI MINYAK HERBA ASMAK

Assalamualaikum

Jom tengok apa kata pengguna ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜






Hubungi 013-5819100 untuk dapatkan sebotol hari ini ๐Ÿ˜Š COD TELUK INTAN. POS SELURUH MALAYSIA.

Isnin, Januari 23, 2017

Testimoni Bedak Asmak

Assalamualaikum

Tak sungguh orang tak kata. Selagi boleh berikhtiar, cubalah, mungkin serasi dengan anda ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜



Berminat? Hubungi 013-5819100 ๐Ÿ˜Š
Cod teluk intan. Pos seluruh Malaysia.

Ahad, Januari 22, 2017

Bedak Asmak Merawat Ruam dan Jeragat

Assalamualaikum

Hari ni nak kongsi testimoni bedak asmak keluaran MHAMSB ni.






Terdapat dalam dua pilihan 50g atau 150g. Anda pasti berpuas hati. Hubungi cikgu untuk dapatkan bedak ini ye. Pastikan beli produk original dari pengedar dengan id sah sahaja ๐Ÿ˜™๐Ÿ˜™๐Ÿ˜™๐Ÿ˜™

Hubungi 013-5819100 / 013-4809100 untuk dapatkan produk hebat ini. Cod teluk intan. Pos seluruh Malaysia.

Sabtu, Januari 21, 2017

BEDAK ASMAK

Assalamualaikum

Hari ni cikgu nak cerita pengalaman cikgu dengan baby Nurin yang mengalami sakit tangan dan mulut (hfmd) baru ni.

Kami suami isteri mulanya ingatkan gatal biasa je bila tengok nurin menggaru di kaki dia. Tapi bila biji di kaki makin banyak dan dia macam demam je, terusla kami bawa Nurin ke klinik keesokan paginya.

            ☝Ni gambar malam masa kami dapat kesan dia ada biji di kaki ni

Lama jugalah kami menunggu untuk bertemu doktor. Mulanya doktor ingat ekzema tapi bila dia tengok di tangan dan macam ada biji di mulut terus doktor dapat kesan ini adalah hfmd. Maka, surat kuarantin dikeluarkan dan mama diminta mengisi borang menjaga anak sakit dikuarantin. Mujurlah sekarang ada cuti menjaga anak dikuarantin berdasarkan pekeliling terkini kerajaan Malaysia. Syukur alhamdulillah.

Maka, dapatlah surat kuarantin





☝Semakin banyak biji tu tumbuh di kaki dan tangan dia termasuk di tapak tangan dan tapak kaki. Dalam biji tu macam ada air. Bila dia pecah dan kering baru jadi kuping

Disebabkan ini pengalaman kami suami isteri pertama kali menjaga anak hfmd ni, maka terpaksa jugalah menggunakan bantuan Incik Google untuk tengok apa yang boleh dan tak boleh untuk pesakit hfmd ni. Doktor ada bagi ubat demam, ubat gatal, vitamin dan ubat sapu untuk gatal luaran dan mulut Nurin. Pesanan doktor juga supaya saya elakkan makanan gatal sebab masih menyusu Nurin dan Nurin sendiri juga kena berpantang makanan yang gatal.

Kesian melihatkan Nurin gatal-gatal, selepas mandikan Nurin, saya sapukan seluruh badannya termasuk di bahagian mulut dengan Bedak Asmak ni. Waktu siang terutama selepas mandi memang tak berani nak sapu krim sebab risau Nurin masukkan ke mulut dia. Berbeza dengan Bedak Asmak ni, memang saya tak risau sebab selamat dimakan pon. Nurin memang nampak selesa sangat dengan bedak ni. Menjelang petang, saya tengok tempat biji-biji tu ada yang dah kering dan jadi kaler coklat dan hitam macam tanda bila luka nak sembuh tu. Jadi macam kuping tu.




Ubat demam, gatal dan vitamin doktor bagi tu saya bagi kat Nurin ikut preskripsi. Maka demam Nurin terkawal. Alhamdulillah. Malam kedua hfmd, Nurin tidur tak lena dan kurang menyusu. Setiap kali nak menyusu dia menangis. Saya tahu dia sakit dan mesti biji dah tumbuh dalam mulut dia. Saya minta suami sapukan ubat sapu doktor bagi tapi Nurin nampak masih sakit. Terus teringatkan stevia dan terus saya titis ke mulutnya. Keesokan paginya Nurin dah boleh menyusu semula dan mahu makan seperti biasa. Syukur kepada Allah.

Bedak Asmak ni boleh disapu sekerap mungkin terutama apabila nampak bayi tidak selesa dan gatal-gatal. Alhamdulillah baby Nurin selesa dan semakin sembuh dari hfmd. Kita berikhtiar, Allah yang memberi kesembuhan. ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š

Bedak Asmak diperbuat 100% dari tanah liat koalin  berkualiti tinggi dan dicampur dengan air bertapis. Selamat digunakan untuk semua peringkat umur dan selamat dimakan. Bagi pesakit gout dan cirit birit, bedak ini boleh dicampur dengan air dan dimakan bagi meredakan sakit tersebut. Sebab tu cikgu saja tepek bedak dekat mulut baby Nurin bagi dia makan sikit bagi rawatan dalaman dia๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜


Bedak asmak juga sesuai untuk penyakit kulit ekzema, merawat psoriasis dan ekzema pada bayi. Cara rawatan ekzema dan psoriasis yang jimat dan mudah hanya melalui sapuan luaran malahan selamat untuk dimakan.

Kalau anda berminat nak dapatkan Bedak Asmak ni, boleh dapatkan dari  cikgu dengan whatapps ke talian 013-5819100. Atau boleh juga dapatkan dari mana-mana pengedar MHAMSB berdekatan anda. Pastikan Bedak Asmak dari MHAMSB baru beli tau ๐Ÿ˜š๐Ÿ˜š๐Ÿ˜š๐Ÿ˜š

Sekiranya berminat nak mencuba atau nak menjadi agen,boleh ke link di bawah atau hubungi terus  :

Hotline HQ : 019 - 970 8897

Website rasmi syarikat : http://mham.com.my/

Ig : mham.sdnbhd
https://www.instagram.com/mham.sdnbhd/

Fb Page Produk :

Penawar Ruam Pada Bayi
https://www.facebook.com/bedakasma

Penawar Ekzema Mujarab Terkini
https://www.facebook.com/kulitcantiktanpaekzema

Album Testimonial Bedak Asmak page Penawar Ruam Pada Bayi:
https://www.facebook.com/1591204454498940/photos/?tab=album&album_id=1752651998354184

Info Bedak Asmak juga boleh didapati di fb page :

Penawar Asma Mujarab
https://www.facebook.com/penawarasma/

Kalian juga boleh dapatkan banyak info tentang Bedak Asmak di page fb : Penawar Ruam Pada Bayi

Jom tonton video ni



 #contestblogMHAMSB2
#SEObedakasmak
#inikisahMHAMSB

HUBUNGI 013-5819100 / 013-4809100 UNTUK DAPATKAN PRODUK HEBAT INI. COD TELUK INTAN. POS SELURUH MALAYSIA.



Jumaat, Januari 20, 2017

Anak bukan bahan uji kaji ๐Ÿ˜‰

Assalamualaikum

Pesanan untuk semua ibu bapa... cikgu juga adalah ibu bapa kepada seseorang anak... peringatan untuk semua... mudah2an membantu membentuk anak2 dlm masyarakat yg perihatin...

Tanamkan dalam hati bahawa;

1. Anak kita bukan baik sangat.

Walau kat rumah dia taat, dia mungkin nakal dibelakang kita. Jadi dia mungkin lawan cakap cikgu, pukul kawan dia, dan buat pelbagai perkara yang kita tak jangka.

2. Bukan anak kita sorang aje kat dalam kelas tu.

Kita kat rumah paling banyak anak 6 7 orang. Itu pun kita tak mampu nak beri perhatian pada semua. Anak cakap banyak sikit kita dah suruh diam. Just imagine kita ada anak kembar seramai 40 orang. Macam tu lah apa yang cikgu alami sewaktu mengajar anak-anak kita.

3. Anak kita juga pandai menipu.

Jangan percaya sangat dengan cerita2 anak kita. Dia mungkin menipu. Tak kiralah seyakin mana kita dengan kesolehan dia, dia mungkin menipu. Siasat dan jangan cepat melatah. Nanti kita yang malu.

4. Anak kita layak dimarah.

Anak kita bukan malaikat. Dia tidak sempurna. Dia pasti melakukan banyak silap. Dia perlu dididik. Character dia di rumah dan di sekolah tak sama. Dia mungkin sangat annoying waktu di dalam kelas dan kita takkan tahu itu. Jika dia dimarah, itu tandanya gurunya sedang mendidiknya.

5. Ingat semula kenapa kita hantar dia kesekolah.

Untuk dia jadi diva kah? Sampai tak boleh diusik.
Untuk dia jadi samseng? Sampai tak boleh dijentik.
Untuk dia jadi biadap? Sampai tak boleh dididik.



6. Dia sedang dididik. Dengan cara yang kita suka, mahupun tidak suka.

Jika tak boleh terima orang lain didik dia dengan cara yang tak sama dengan didikan kita, jangan hantar dia ke sekolah. Kita tak boleh harapkan orang ikut cara kita. Cara kita tak semestinya betul.

7. Kita tak mampu berikan semua ilmu yang diperlukannya.

Kita perlukan guru2. Kita mungkin pakar kimia, tapi kita tak tahu matematik, geography, biology dan sebagainya. Kita mengharapkan guru2 itu mencurahkan ilmu kepada anak kita. Hormati mereka.

8. Duit bukan segalanya.

Kita mungkin kaya. Tapi duit tak mampu jadikan anak kita sempurna. Duit tak boleh membentuk akhlaknya. Dia perlu didik, diajar, dibentuk. Baru dia mampu menjadi manusia.

9. Kita tak mampu membentuknya seorang diri.

Anak kita perlu dilatih hidup dengan masyarakat. Dia perlu diajar bagaimana menghadapi dunia yang ganas di luar sana. Dia perlukan sekolah sebagai langkah pertama untuk memahamkan dia bagaimana untuk survive di dunia ini. Guru2 itulah yang akan membantu kita membuatnya melihat dunia. Beri guru2 itu ruang untuk membantu kita.

10. Kita bukanlah orang yang paling betul dalam dunia.

Cara guru dan kita mungkin berbeza. Tapi pengalaman mereka mendidik memang kita tak mampu menandinginya. Paling hebat kita didik 6 7 orang anak kita sendiri. Mereka dah didik 6 7 orang anak sendiri dan beratus malahan beribu anak-anak orang lain yang mereka didik seperti anak-anak mereka sendiri.



11. Jangan sombong dengan guru2. Allah sebut darjat mereka tinggi di dalam al quran.

Mereka bukan sahaja bekerja kerana gaji, tapi mereka melakukan amal jariah dengan memberi ilmu yang bermanfaat kepada ribuan manusia, dan amal ini allah kira sahamnya walaupun setelah mereka meninggal dunia.
Amal kita?

12. Ilmu anak kita takkan berkat tanpa redha gurunya.

Tanamkan itu dalam peribadi anak-anak kita. Yang 11A tapi jika biadap dengan guru belum tentu berkat ilmunya, belum pasti tenang hidupnya. A kurang tak apa. Asalkan tak kurang adabnya. Biar berkat ilmunya. Kejayaan akan datang dalam pelbagai cara.

13. Guru2 sentiasa mengingatkan anak kita agar hormat ibu bapanya.

Ibu bapa sentiasa menjadi sentimen utama yang digunakan oleh guru2 untuk menasihati anak-anak kita. Mengapa kita tak boleh buat perkara yang sama? Satu sahaja, kerana kita rasa kita lebih bagus dari segenap segi daripada guru2 anak-anak kita.

Berlapang dadalah.
Ilmu itu bukan bilangan A.
Tapi apa yang anak kita dapat untuk dia jadikan panduan untuk jalani kehidupan di dunia dan diakhirat.

terima kasih.

Minyak Herba Asmak merupakan minyak yang diperbuat dari gabungan herba yang dapat membantu melegakan batuk, asma, lelah, semput, lenguh-lenguh dan perlbagai kegunaan lain. Dapatkan sebotol untuk rumah anda hari ini. 1 rumah 1 MHAM ๐Ÿ˜Š

Hubungi 013-5819100/013-4809100 untuk dapatkan produk hebat ini. Cod teluk intan, pos seluruh Malaysia.

Khamis, Januari 19, 2017

7 sunnah hebat

Assalamualaikum

Sharing is caring....

Ustaz Don Daniyal
7 Sunnah Hebat

๐ŸŒ Dalam kehidupan sehari-hari ada kala kita mungkin telah melampaui batas. Imaginasi kotor, percakapan dan perbuatan yang tidak betul menjadikan kita selalunya semakin jauh dengan Allah SWT. Tetapi itulah kita manusia, tak lari dari kesilapan..dan mujurlah Allah selalu membuka pintu taubat kepada kita, agar dapat kita meneruskan perjalanan menuju akhirat dengan lebih berkat. Hendaknya kita sekurang-kurangnya selalu menjaga Tujuh Sunnah Nabi setiap hari. Ketujuh sunnah Nabi SAW itu adalah:

๐ŸŒ Pertama:
Tahajjud, kerana kemuliaan seorang mukmin terletak pada tahajjudnya. Pastinya doa mudah termakbul dan menjadikan kita semakin hampir dengan Allah.

๐ŸŒ Kedua:
Membaca Al-Qur’an sebelum terbit matahari, alangkah baiknya sebelum mata melihat dunia, sebaiknya mata membaca Al-Qur’an terlebih dahulu dengan penuh pemahaman. Paling tidak jika sesibuk manapun kita, bacalah ayat 3Qul, atau ayat qursi.

๐ŸŒ Ketiga:
Jangan tinggalkan masjid terutama di waktu subuh. Sebelum melangkah kemana pun langkahkan kaki ke mesjid, kerana masjid merupakan pusat keberkahan, bukan kerana panggilan muadzin tetapi panggilan Allah yang mencari orang beriman untuk memakmurkan masjid Allah.

๐ŸŒ Keempat:
Jaga solat dhuha, kerana kunci rezeki terletak pada solat dhuha. Yakinlah, kesan solat dhuha sangat dasyat dalam mendatangkan rezeki.

๐ŸŒ Kelima:
Jaga sedekah setiap hari. Allah menyukai orang yang suka bersedekah, dan malaikat Allah selalu mendoakan kepada orang yang bersedekah setiap hari. Percayalah, sedekah yang diberikan akan dibalas oleh Allah berlipat kali ganda.

๐ŸŒ Keenam:
Jaga wudhu' terus menerus kerana Allah menyayangi hamba yang berwudhu'. Kata Khalifah Ali bin Abu Thalib, “Orang yang selalu berwudhu' senantiasa ia akan merasa selalu solat walau ia sedang tidak solat, dan dijaga oleh malaikat dengan dua doa, ampuni dosa dan sayangi dia Ya Allah”.

๐ŸŒ Ketujuh:
Amalkan istighfar setiap saat. Dengan istighfar masalah yang terjadi kerana dosa kita akan dijauhkan oleh Allah.


Hubungi 013-5819100 / 013-4809100 untuk mencuba produk hebat ini. COD TELUK INTAN. POS SELURUH MALAYSIA.

Rabu, Januari 18, 2017

BEDAK ASMAK BANTU RAWAT DEMAM CAMPAK

Assalamualaikum

Pernah tak anda atau anak anda tiba-tiba demam suhu tinggi, tidur terkejut-terkejut dan tidak lena? Selepas suhu dah turun, mula nampak biji merah naik penuh di muka dan badan.

Masa tu gatal merenyamnya hanya Allah yang tahu. Simptom yang cikgu bagitau tu adalah antara yang dialami Nurin Busyra beberapa bulan lepas. Ada orang kata tu demam campak.

Gatal merenyamnya demam campak ni hanya tuhan yang tahu. Masa tu kebetulan ada produk baru dari syarikat MHAMSB iaitu BEDAK ASMAK. Yang cikgu tahu bedak ni boleh digunakan untuk merawat penyakit kulit  luaran dan selamat dimakan terutama untuk ubati cirit birit dan gout.

Selepas kali pertama sapu, nampak sangat si Nurin ni tak menggaru-garu dah. Bintik merah pon makin kurang. Seingat cikgu, sapu tak sampai seminggu pulih sepenuhnya biji merah tu dan langsung tidak meninggalkan bekas. Syukur alhamdulillah ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜


Bedak ni diperbuat dari tanah liat putih berkualiti tinggi tau. Teksturnya sangat halus dan lembut, maka sesuai sangat untuk kulit sensitif terutama kulit bayi.

Nurin ni kulit dia memang agak sensitif. Kena pula dicium dek abangnya berdua tu dah merah pipi. Sapu bedak asmak ni dah gebu dan mulus semula.

Ada sekali tu kan, cikgu tersilap bagi dia makan aiskrim coklat. Habis naik merah kat pipi, mulut dan seluruh badan dia. Cuak jugak cikgu masa tu. Mujur teringat bedak asmak ni dan terus sapu. Macam magik, tak sampai 10 minit dah hilang merah-merah tu. Nurin pon dah tak menggaru lagi.


Gambar atas ni amik sejurus selepas selesai ditepek bedak. Masa ni cuak tengok muka dan badan dah merah-merah ๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข

Ni sebelum kena tepek. Nampak kan merah kat muka dan badan dia tu?

Bedak Asmak ni didatangkan dalam dua pek yang in shaa Allah mampu dimiliki oleh semua. Botol 150g berharga rm38 manakala botol mini 50g berharga rm24. Tak rugi sediakan sebotol untuk pelan kecemasan di rumah. Panau, kayap pon boleh guna. Paling menakjubkan, ramai pesakit psoriasis cari bedak ni untuk bantu rawat sakit yang dialami. Segalanya dengan izin Allah jua.



Bedak Asmak sesuai untuk penyakit kulit ekzema, psoriasis, ekzema pada bayi, jerawat, kudis, ruam panas, ruam lampin pon boleh berikhtiar guna bedak asmak ni. Rawatan yang murah dan selamat terutamanya bagi pesakit ekzema dan psoriasis tau. Bak kata mok cun, tepek-tepek, barulah cun. Hihi ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚


Berminat nak dapatkan bedak ni? Hubungi agen sah MHAMSB berhampiran anda tau. Pastikan beli dari agen sah dengan nombor id sahaja. Atau anda boleh juga hubungi cikgu di talian 013-5819100. Marilah berikhtiar dengan produk alami ciptaan Allah ini. ๐Ÿ˜Š

Sekiranya berminat nak mencuba atau nak menjadi agen,boleh ke link di bawah atau hubungi terus  :

Hotline HQ : 019 - 970 8897

Website rasmi syarikat : http://mham.com.my/

Ig : mham.sdnbhd
https://www.instagram.com/mham.sdnbhd/

Fb Page Produk :

Penawar Ruam Pada Bayi
https://www.facebook.com/bedakasma

Penawar Ekzema Mujarab Terkini
https://www.facebook.com/kulitcantiktanpaekzema

Album Testimonial Bedak Asmak page Penawar Ruam Pada Bayi:
https://www.facebook.com/1591204454498940/photos/?tab=album&album_id=1752651998354184

Info Bedak Asmak juga boleh didapati di fb page :

Penawar Asma Mujarab
https://www.facebook.com/penawarasma/

Kalian juga boleh dapatkan banyak info tentang Bedak Asmak di page fb : Penawar Ruam Pada Bayi

Jom layan video ni  (^________________^)

 
#contestBlogMHAMSBsiri2
#bedakAsmak

Selasa, Januari 17, 2017

SEL OTAK BERHUBUNG

Assalamualaikum

Saja nak kongsi aktiviti kelas Sains tingkatan 4 baru ni.

Tarikh: 13.1.2017(Jumaat)
Kelas: 4 Ibnu Khaldun
Masa: 10.30-11.30 pagi
Tajuk: Sistem saraf manusia
Hasil: Pelajar dapat memahami neuron-neuron dalam sistem saraf manusia
BBM: Buku teks tingkatan 4, buku rujukan Sains SPM, plastisin, kertas lukisan, pembaris dan jubin





Ni sebahagian je dari hasil kelas ni. Semua ada 6 kumpulan. Pelajar ni apabila diberi peluang untuk tunjuk bakat mereka, memang cikgu pon terpegun. Semoga ilmu yang diperoleh hari ni berguna buat mereka semuanya.




Isnin, Januari 16, 2017

Produk MHAMSB 2017

Assalamualaikum

Memperkenalkan produk-produk keluaran syarikat MINYAK HERBA ASMA MUJARAB SDN BHD bagi tahun 2017.



Berminat dengan mana-mana produk di atas?

Hubungi cikgu di talian 013-5819100 ๐Ÿ˜Š

COD TELUK INTAN
POS SELURUH MALAYSIA

Dapatkan produk MHAMSB dari agen sah sahaja ye. Produk MHAMSB tidak dijual di toko-toko jamu dan kedai biasa. Pastikan original baru beli ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜