Cara mudah bersenam di rumah

5 CARA UNTUK BERSENAM DI RUMAH
.
Memang bagus kalau dapat bersenam di gimnasium dengan kemudahan-kemudahan yang terkini. Tetapi bagaimana pula jika anda terlalu sibuk dan tidak sempat ke gimnasium. Dibawah adalah senarai senaman-senaman yang anda boleh lakukan di rumah untuk tetap menjadi cergas.
.
Jumping Jacks
Senaman ini adalah senaman asas yang pernah dilakukan oleh hampir semua orang. Senaman ini elok untuk kardio dan jantung anda.
.
Push-ups
Push-up adalah cara yang efisyen untuk menguatkan dada dan otot anda. Push up ringkas tidak memerlukan apa-apa alat dan boleh dilakukan di mana sahaja.
.
Squats
Senaman ini sangat berkesan ke atas hampir semua otot anda. Sama ada ingin membina kekuatan atau mengurangkan berat, Squat adalah senaman yang sesuai.
.
Crunches
Crunches sesuai untuk menguatkan otot di perut. Inginkan perut 6-pack yang sudah lama anda idamkan? Buat cruches di rumah anda!
.
Menari

Menari bukan hanya bagus untuk badan tetapi juga untuk minda anda. Ia juga mampu meningkatkan pertumbuhan sel saraf kita. Menari dapat memberi kita kepuasan yang menyeluruh.


Berhati-hati memilih bentuk senaman. Sesuaikan dengan berat badan serta usah terlalu memaksa diri. Terseliuh? Segera sapu dengan Fresh n Cool dari Asmak 😄
0135819100 Cikgu Basariah
Cara mudah bersenam di rumah Cara mudah bersenam di rumah Reviewed by Teacher Basariah on Isnin, April 15, 2019 Rating: 5

Tiada ulasan:

Imej tema oleh simonox. Dikuasakan oleh Blogger.