Seo Services

Tayang


Sepanjang perjalanan ke pekan Teluk Intan, kelihatan bendera pelbagai parti penuh di tiang-tiang elektrik. Ada hijau, ada biru, ada warna gabungan . Meriah sungguh!

Tiba-tiba terlintas di ingatan saya, iklan tajaan yang berlegar di laman muka buku pagi tadi.

"Abang, tadi kan, masa sayang buka fb, keluarla iklan yang Dato Y sponsor. Kesian Dato Y. Teruk dia kena kecam di fb!", getus saya memecahkan kesunyian.

"Tula, abang pon perasan. Padahal Dato Y tu banyak je jasanya untuk pekan ni. Entah betul atau tak tuduhan tu".

"Tapi ye la kan, abang tahu dia buat itu ini pon sebab abang rapat dengan PA dia. Cuba abang tak rapat, abang tau ke apa dia dah buat untuk pekan kita ni?, " soal saya pula.

Terdiam suami saya. Diam tu kata orang tua-tua setuju. Situasi ni membuatkan saya terfikir, budaya masyarakat kini dah makin berubah. Buat baik perlu ditayang-tayang. Tak kisahlah sebagai ahli politik mahupun di tempat kerja. Kalau tak ditayang, orang kata kita tak buat kerja.

Entah ke mana perginya 'ikhlas' dalam masyarakat kita sekarang ni? Segala yang baik dan buruk habis ditayang. Kalau yang baik ditayang tu, asalnya ikhlas boleh menimbulkan riak dan takabbur. Yang buruk pula pastinya menambah dosa.

Besarnya cabaran kita. Belum lagi dajjal tiba!

-Cikgu Basariah, yang cuba kekal ikhlas dalam bekerja-

20/4/2014, 6.40 p.m

Dari dok tayang benda merapu, baik cikgu tayang minyak asmak ni. Bagus sangat untuk batuk, selesema, kahak, resdung dan lain lain.

Nak beli minyak asmak? Hubungi:
0135819100 Cikgu Basariah
Tayang Tayang Reviewed by Teacher Basariah on Selasa, April 24, 2018 Rating: 5

Tiada ulasan:

ads 728x90 B
Imej tema oleh simonox. Dikuasakan oleh Blogger.