One Stay Three Stray

Assalamualaikum

Salah satu teknik Pdpc yang cikgu suka guna bila masuk je topik yang banyak nota berbanding amali ni ialah teknik 'One Stay Three Stray' atau dalam bahasa Melayu Kedahnya, sorang tinggai, hat lain berkelewaq. Hehe.

Ok, ni gambaq yang sempat cikgu rakan masa Pdpc Subjek Sains Tingkatan 5 Bab 6: Teknologi Makanan.




Sekali tengok gambaq macam perbincangan berkumpulan je kan? Ha, konsep asalnya dia lebih kurang sama. Pelajar satu kumpulan sediakan bahan untuk penerangan. Pastu sorang ahli kumpulan akan kekal kat meja dengan bahan tu untuk mengajar ahli kumpulan lain yang datang berziarah.

Yang pasti kena tahan telinga sketla. Aktiviti ni memang akan bising sket tapi memang pelajar tak bosan dan sesi akan jadi lebih aktif dan banyak hala. Haha.

Kena kelas yang terlebih kecoh memang naik pening gakla cikgu. 😆

Sakit kepal, kita sapu Minyak Herba Asmakla. Nak beli minyak, roger cikgu ya 😘
0135819100 Cikgu Basariah
One Stay Three Stray One Stay Three Stray Reviewed by Teacher Basariah on Sabtu, Julai 20, 2019 Rating: 5

Tiada ulasan:

Imej tema oleh simonox. Dikuasakan oleh Blogger.