Seo Services

Masalah Haid tak Teratur

Saya ada seorang kawan, memang ada masalah period. 3 bulan tak datang haid. Dah berkahwin. Biasanya kalau kita dah berkahwin, period tak datang ikut tempoh yang sepatutnya memang ada masalah hormon.

Tapi masalah kawan saya ni, dari dia single memang ada masalah kitaran haid. Haid tak menentu. Sehinggalah dia berjumpa dengan saya. Waktu pertama kali kami berjumpa, saya ada bagi dia katalog Asmak skali dengan sampel minyak asmak 3ml.

Beberapa bulan selepas tu dia watsapp saya. Dia share masalah haid dia. Saya khatamkan dulu kisah dia. Lepastu saya pun bagila kesimpulan dari cerita dia tadi. 

Saya suspek dia memang ada masalah ketidakseimbangan hormon. Jadi kena atur balik kitaran haid tu. Kebetulan kawan saya ni memang berhasrat nak ada zuriat sendiri.

Jadi, saya suggest dekat dia susu kambing dengan madu kurma merah. Sebab kedua-dua supplemen ni memang membantu untuk mengatur masalah hormon dalam badan.

Kawan saya pun grablah dua item tu. Dua minggu selepas dia amal set tu tadi, dia watsapp saya balik. Agak gelabah jugaklah kan sebab takut dia tak sesuai ke dengan produk tu. Bila bukak watsapp, rupanya dia bagitau ada darah yang berwarna hitam keluar.


Mulanya saya suruh dia cek pregnancy test dulu sebab risau dia mungkin hamil ke kan. Jadi dia pun ikut dan buatvtest tu keesokkan harinya. Esoknya dia pun watsapp bagitau result negatif. 

Jadi saya suruh dia teruskan amal susu kambing dan madu kurma merah tu. Namun darah dia tetap kelua sikit sikit sahaja. Saya mintak dia buat skali lagi pregnancy test namun keputusan tetao negatif. Dari situ saya dah suspect itu adalah darah lama yang tak kelua kelua. 

Saya mintak dia amalkan je set tu secara konsisten. Sampailah satu hari ni, kawan dia watsapp saya. Sebak wei bila baca watsapp dia. Dia nak repeat beli susu kambing dengan madu kurma. Sebab dia kata, tak lama lepas buat pregnancy test kedua, darah dia kelua banyak. Lama dia tak tengok darah sebanyak tu. 

Kesia sangat tengok dia. Hanya perempuan sahaja tau perasaan macamana bila period tak datang datang dalam tempoh yang agak lama. 

Jadi, cuba cek diri kita atau anak kita. Ada tak masalah masalah macamni. Kalau ada, saya sedia membantu. Begitulah cerita kawan saya tadi. Semoga Allah sentiasa pelihara kawan saya ni dan Allah tunaikan apa jak hajat dalam hatinya.Aamiin🤲🏻



Berminat dengan produk Asmak? Jom dapatkan produk asmak dengan cikgu Ayu sekarang! 😊

Boleh whatsapp kami dengan klik link di bawah.


Nak terus datang ke centre kami? Boleh waze ya 😁

Asmak Distribution Centre Teluk Intan

Anda ada  akaun Tik Tok? Jom follow kami dan dapatkan pelbagai produk Asmak di shop Cikgu Ayu Asmak ya (^_^)



0135819100 Cikgu Basariah
Masalah Haid tak Teratur Masalah Haid tak Teratur Reviewed by Teacher Basariah on Selasa, April 25, 2023 Rating: 5

Tiada ulasan:

ads 728x90 B
Imej tema oleh simonox. Dikuasakan oleh Blogger.