Khamis, November 17, 2011

Kerana RM 100..

Assalamualaikum..

Apa khabar semua? Semoga sihat dan ceria hendaknya..


Semasa entry ini ditulis, rakan-rakan cikgu sedang sibuk membuat persediaan bertemu ibu-bapa dan wakil pelajar bagi program mengagih-agihkan wang RM100 bantuan persekolahan kepada pelajar-pelajar tingkatan 1 hingga 4 termasuklah pelajar pendidikan khas..

Cikgu selaku guru tingkatan 5 tidak terlibat secara langsung dengan program ini. Maka masa yang ada ini cikgu gunakan untuk menyiapkan sijil-sijil pelajar dan tugasan lain akhir tahun..Namun dalam masa yang sama cikgu menjadi pemantau tidak rasmi bagi program ini..hehe..

Walaupun program dijadualkan bermula jam 9.30 pagi, namun pada jam 9.00 pagi sudah kelihatan ramai ibu bapa yang datang menanti di dataran..Dataran yang besar kelihatan penuh dan bersesak-sesak..Hmm..kalau program sekolah yang lain terutama mesyuarat PIBG, sambutan tak pernah sehangat ini..(Harap-harap dapat fahamla maksud di sebalik ayat cikgu ni ye..)

Oklah,cikgu takmau ulas lebih lanjut..Semoga wang yang diterima nanti digunakan untuk kebaikan dan pendidikan anak-anak,bukan ke arah yang tidak sepatutnya.. Harap-harap tahun depan budak-budak semua dapat beli buku kerja dan belajar dengan lebih rajin lagi..Amin..

7 ulasan:

  1. cikgu copy gambar duit tu dari blog ni http://missepafazwin.blogspot.com/2010/11/salam-salam-semua.html minta izn ye tuan blog..hehe

    BalasPadam
  2. HAHA.. propaganda dalam kelambu.. :P

    BalasPadam
  3. salam;
    Betul tu jgn diulas panjang sangat pasal wang rm100..nanti lain pulak jadinya,org dah bagi ambil memang dah jadi hak...

    BalasPadam
  4. Naim: No komen la..hehe

    Yusuf : Bergantung kepada individu..semoga wang digunakan ke arah kebaikan

    BalasPadam
  5. propaganda kerajaan kapitalis berjaya juga nampaknya ya. kerana RM100, berbondong2 manusia dtg

    walhal, pendidikan percuma itu wajib diberikan kpd rakyat, bukan setakat RM100 sahaja

    BalasPadam
  6. salam singgah bw sampai ke sini....faham benar maksud cikgu tu., mcm tu lah hakikatnya di tmpt sy....slm kenai gak, mai singgah kalu ada masa na...

    BalasPadam
  7. sama je kat skolah mama...

    BalasPadam