Isnin, Julai 23, 2012

Mengah bukan mengalah...

Assalamualaikum..

Apa khabar rakan-rakan semua? Dah masuk hari ketiga kita berpuasa kan? Alhamdulillah...

Hari ni kelas tak banyak tapi mengah jugakla cikgu..Nak siapkan markah PEKA budak tingkatan 5 dan macam-macam lagila..Pukul 9 pagi dah bergendang-gendang perut ni..Dua gendang plak tu..Tak taula baby ke angin yang bergendang..huhu..

Petang ni nak masak apa pun tak tau lagi..Lauk tu dah ada ideala tapi kuih tu yang leceh sket..Semalam berbuka dengan kuih cara berlauk yang sangat masin..Yakin je macam sedap bila tgk si Razin melahap sampai 4 bijik!!Rupa-rupanya mamanya terlebih letak garamla plaks...aduyai...Tapi licin jugakla akhirnya..hehe..

Takkan nak buat kek batik ni lagi kot?baru buat je 2 minggu sudah..hmm

Hari pertama puasa cikgu buat koktail buah tapi nampaknya tak sesuai dengan perut suami cikgu la plak..disebabkan ia bersusu, maka angin la satu badan dan mula rasa mugai nak muntah..Nampaknya kena carik menu kuih yang tak berlaktosala..Hmmm...pening2..nak membeli takdak feel tambah2 kat Chenderong Balai dan Langkap ni asyik hujan je..NI pun baru lepas hujan lebat..

Oklah, cikgu nak balik dulu..nnt mungkin sambil lepak2 tgk tv petang-petang ni idea datang mencurah2..Esok cikgu bakal di'observe' guru kanan plak..Malas nak bersedia lebih-lebih..Gasak je la..Apa-apa pun, doakan cikgu yang terbaik ye..

Wassalam..

3 ulasan:

  1. adat mengandung time ramadhan camtu la.. saya dulu asyik sendawa je sampaikan rakan kat opis ni tegur tak puasa ke asyik sendawa je ni.Padahal sendawa angin je pun

    BalasPadam
  2. Sama ler saya tak boleh makan bersusu..mual

    BalasPadam