Jumaat, Oktober 18, 2013

Terkenang dulu2..

Assalamualaikum

Semalam masa nak tidoq tiba2 teringat kat kampung.Ditebak dengan kerinduan yang bersangatan..
Walau baru balik ja tapi suasana kat kampung la ni rasa x macam dulu lagi.
Dulu kalau balik kampung macam ada aroma yang lain..mungkin bau pokok2 dan rumah2 kayu zaman dulu.
La ni kalau balik lain sangat dah...

Rumah pak su saya dulu rumah kayu. Rumah tinggi orang kata. Dapoq, bilik, pelenggaq semua kat bahagian ataih..Kalau nak berak ke kencing ka semua kat bawah. Jamban kat luaq pon buat dengan kayu gak..Kalau orang goyang dari luaq mmg macammm nak reban.(tau dak..reban ni maksudnya runtuh)

Teringat sangat...Hmm..nantila kita sembang len..banyak nak dikarang tapi masa sangat tak mengizinkan..Kalau tak tulis kat sini,lama2 lupa dah apa nak cerita.

Btw, rasa rindu pulak dengan 'theme' blog anak kedah yang lama..yang baru ni nampak skema sangat..nak menulis pun dah termati kutu..huhuhu..



p/s : jenuhcari gambaq yang seakan2 rumah pak su saya tapi tak jumpa pulak..hmm..mmg nostalgia yang susah dikenang..ruginya tak ada gambar kenangan dulu..huhuhu


8 ulasan:

  1. Memang nostalgia betui rumah kampong dulu2...tinggi...tandas kat luaq nun...jenuh malam2 nak pelepaih hajat kena bawak pelita...

    BalasPadam
  2. Apa yg terjadi cikgu? Apa yang lain tu? Cepat la cite ye. Rakus je nak tau.

    *cikgu, harga cadar tu RM170 termasuk pos.

    BalasPadam
  3. assalamualaikum cikgu....mmg menarik rumah lama mcm ni...:)

    BalasPadam
  4. ohhhh makcik juga rindukan rumah lama kat kampung...dah tak jadi rumah kampung dah :((...dok cari gambaq pun tak jumpak

    BalasPadam
  5. sekarang rumah kampung pun dah buat rumah bawah.. takde tinggi2 dah..

    BalasPadam
  6. Salam teacher,
    macam itukah rumah pak su? nostalgia kan?
    Jamban kat luar rumah, saya dah rasa masa kecik dulu...

    BalasPadam