Seo Services

Mudahnya Berbisnes dengan Stevia!!!

Assalamualaikum

Hari ni hari yang sangat menggembirakan. Komisyen saya berniaga stevia dah masuk. Alhamdulillah. Bersyukur diperkenalkan dengan bisnes ni. Cuma ajak rakan-rakan dan keluarga tukar gula putih kepada stevia anda akan dapat komisyen dan pencen bulanan. Best giler!

Sapa yang masih mencari bisnes yang santai, mudah dan membantu orang (semoga Allah kurniakan pahala atas usaha baik ini) jangan malu-malu mesej atau wasap saya. Saya sudi membantu anda. Hubungi saya di talian 0135819100. Sebaiknya hanya sms atau wassap saja sebab saya agak sibuk bekerja di sekolah. Saya akan balas mesej anda apabila berkelapangan. In shaa Allah.

Boleh juga berkunjung ke web seperti link di bawah dan register secara percuma dahulu. Saya akan hubungi anda kemudian.
https://rcc2u.com/reff/drbasya

Ok, jom berkenalan dengan stevia


Apa itu stevia? 
Sejak kebelakangan ini, stevia sering memenuhi di surat khabar, papan iklan dan di televisyen Malaysia. Malah saya melihat ada yang menjual daun stevia ini dengan RM15 sepaket serunding besar. 
Ini telah menimbulkan minat saya untuk mengetahui apaitu stevia yang dikatakan gulaajaib. Stevia adalah sejenis pokok daripada keturunan bunga matahari yang berasal dari benua amerika selatan. Stevia juga merujuk kepada bahan pemanis yang diekstrak dari pokok stevia sendiri untuk kegunaan harian. Ianya dikatakan bahawa Stevia ini ialah 300 kali lebih manis daripada gula biasa. Untuk mengetahui apa itu stevia, kita harus mengetahui kelebihan dan keburukan dahulu. Stevia tidak mengandungi kalori seperti gula biasa, menjadikan ianya boleh dimasukkan ke dalam masakan dan minuman sebagai diet yang sihat. Stevia langsung tidak mempengaruhi kadar glukosa didalam darah, sesuai untuk mereka yang menghidap penyakit diabetis atau berat badan kerana tubuh kita tidak memproses bahan aktif dalam stevia,glycosides kepada lemak. Terdapat kajian mengatakandaun stevia ini mengandungi pelbagai mineral seperti vitamin(A dan C), fiber, protein, zat besi  dan kalsium. Stevia ini juga telah digunakan sebagai ubat tradisional dan pemanis bagi kaum asli di tengah dan selatan amerika sejak beberapa ratus tahun dahulu dan digunakan di dalam industri gula-gula dan minuman oleh Jepun sejak 30 tahun yang lalu. Persatuan Kesihatan Antarabangsa (WHO) menyatakan pada tahun 2006  bahawa stevioside dan rebaudiside A (bahan di dalam stevia) tidak menyebabkan kanser. 
Namun begitu, Badan Penyeliaan Makanan Dan Ubat–Ubatan Amerika Syarikat (FDA) melarang penggunaan stevia sebagai bahan pemanis di dalam industri makanan dan minuman dan hanya membenarkan stevia sebagai makanan diet sahaja. Ini kerana kurangnya kajian terhadap stevia yang tidak diketahui kesan buruknya. Mengikut laporan lain daripada Lyn Steffen,School of Public Health, mengatakan bahawa bahan di dalam soda diet (gula tiruan seperti aspartame) menjadi punca kepada obesiti, peningkatan tekanan darah dan kolestrol. Ini kerana mereka yang mengambil gula tiruan ini akan mengambil lebih makanan yang tidak berkhasiat. Puncanya adalah otak kita merespon bahawa kandungan kalori yang diambil tidak mencukupi seterusnya menyebabkan kita mengambil lebih makanan. Terdapat kebimbangan terhadap stevia, di mana ianya mungkin diekploitasi oleh skim peniagaan multi-level yang mementingkan kemasukan ahli daripada penjualan stevia itu sendiri. Penipuan melalui stevia boleh berlaku dengan mudah dengan mewar-warkan khasiat stevia boleh mengubati penyakit kronik walaupun tiada bukti kukuh. Ini kerana stevia adalah benda baru di Malaysia dan ramai orang kurang jelas mengenainya. Kemudian, cara penggunaan stevia haruslah jelas dan munasabah dari segi perubatan agar tidak memberikan sebarang mudarat kepada pengguna. Dengan ini, kita boleh mengetahui, apa itu stevia yang sebenarnya.

Artikel oleh Abu Ali yang merupakan seorang penulis bebas yang mempunyai pengalaman dalam alam sekitar. 

P/S: Teruskan berdoa dan menyumbang untuk umat Islam yang memerlukan di seluruh dunia. Dalam rezeki kita ada bahagian orang lain.

Wassalam.
Mudahnya Berbisnes dengan Stevia!!! Mudahnya Berbisnes dengan Stevia!!! Reviewed by Teacher Basariah on Khamis, Ogos 14, 2014 Rating: 5

Tiada ulasan:

ads 728x90 B
Imej tema oleh simonox. Dikuasakan oleh Blogger.