Jumaat, November 14, 2014

Ops bubur asyura

Assalamualaikum

Korang sedar tak bulan muharram sudah melewati pertengahan?

Masa saya kecik-kecik bulan Muharram ni sinonim dengan lagu "1 muharram detik permulaan..permulaan tahun Islam hijrah..perpindahan nabi dan umat Islam dari kota mekah ke kota madinah....."

Satu lagi, bulan muharram ni sinonim dengan makanan yang hanya ditemui setahun sekali iaitu bubur asyura a.k.a buboq sora..Yummy!!!

Balik kampung baru ni tak sempat nak tangkap gambar bubur sora tu..tengok-tengk dah hampir licik masuk perut dan diagih-agihkan..(Padahal ops mengacaunya dibuat di sekolah abang..hihi)

Sekolah saya akan menjalankan projek mengacau bubur asyura pada minggu hadapan..Oh, tak sabarnya!

Tapi minggu hadapan juga akan jadi minggu yang mendebarkan buat saya sebab kertas SPM Fizik dan Sains (subjek yang saya ajar) akan berlangsung pada hari Khamis!!!Oh, Seramnya!!!

P/S: Gambar tiada mengena dengan tajuk..maaf noooo (^_^)

Wassalam

10 ulasan:

  1. salam pkenalan...

    ckgu fizik...?huh sy baru 1 tahun meninggalkan dunia fizik...sedih...

    btw i folow u ckgu...

    BalasPadam
  2. :)

    jangan2 satgi wahabi cakap bidaah plak.haha :)

    BalasPadam
  3. Assalam..

    Takpa..nanti update entri kacau bubuq sora kat sekolah teacher nanti...

    Bunda dah lama tak masak bubuq sora ni...masa balek kampong tahun lepas ada gak jiran2 n surau agih2 kan kerumah2...

    Duduk kat pekan ni tak dak pon..

    BalasPadam
  4. Terbaik..tiap² tahun sekolah saya mesti buat

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye ke cikgu bada?sekolah saya tahun ni baru nak buat..biasa buat korban je (^_^)

      Padam
  5. aktiviti yang menarik..
    apa-apapun moga berjaya menjawab dengan tenang buat anak2 yang menduduki SPM tahun ni.. ;)

    BalasPadam
  6. cikgu depa yang berdebar2 lebih ni..huhu

    BalasPadam