Sabtu, Januari 21, 2017

BEDAK ASMAK

Assalamualaikum

Hari ni cikgu nak cerita pengalaman cikgu dengan baby Nurin yang mengalami sakit tangan dan mulut (hfmd) baru ni.

Kami suami isteri mulanya ingatkan gatal biasa je bila tengok nurin menggaru di kaki dia. Tapi bila biji di kaki makin banyak dan dia macam demam je, terusla kami bawa Nurin ke klinik keesokan paginya.

            ☝Ni gambar malam masa kami dapat kesan dia ada biji di kaki ni

Lama jugalah kami menunggu untuk bertemu doktor. Mulanya doktor ingat ekzema tapi bila dia tengok di tangan dan macam ada biji di mulut terus doktor dapat kesan ini adalah hfmd. Maka, surat kuarantin dikeluarkan dan mama diminta mengisi borang menjaga anak sakit dikuarantin. Mujurlah sekarang ada cuti menjaga anak dikuarantin berdasarkan pekeliling terkini kerajaan Malaysia. Syukur alhamdulillah.

Maka, dapatlah surat kuarantin





☝Semakin banyak biji tu tumbuh di kaki dan tangan dia termasuk di tapak tangan dan tapak kaki. Dalam biji tu macam ada air. Bila dia pecah dan kering baru jadi kuping

Disebabkan ini pengalaman kami suami isteri pertama kali menjaga anak hfmd ni, maka terpaksa jugalah menggunakan bantuan Incik Google untuk tengok apa yang boleh dan tak boleh untuk pesakit hfmd ni. Doktor ada bagi ubat demam, ubat gatal, vitamin dan ubat sapu untuk gatal luaran dan mulut Nurin. Pesanan doktor juga supaya saya elakkan makanan gatal sebab masih menyusu Nurin dan Nurin sendiri juga kena berpantang makanan yang gatal.

Kesian melihatkan Nurin gatal-gatal, selepas mandikan Nurin, saya sapukan seluruh badannya termasuk di bahagian mulut dengan Bedak Asmak ni. Waktu siang terutama selepas mandi memang tak berani nak sapu krim sebab risau Nurin masukkan ke mulut dia. Berbeza dengan Bedak Asmak ni, memang saya tak risau sebab selamat dimakan pon. Nurin memang nampak selesa sangat dengan bedak ni. Menjelang petang, saya tengok tempat biji-biji tu ada yang dah kering dan jadi kaler coklat dan hitam macam tanda bila luka nak sembuh tu. Jadi macam kuping tu.




Ubat demam, gatal dan vitamin doktor bagi tu saya bagi kat Nurin ikut preskripsi. Maka demam Nurin terkawal. Alhamdulillah. Malam kedua hfmd, Nurin tidur tak lena dan kurang menyusu. Setiap kali nak menyusu dia menangis. Saya tahu dia sakit dan mesti biji dah tumbuh dalam mulut dia. Saya minta suami sapukan ubat sapu doktor bagi tapi Nurin nampak masih sakit. Terus teringatkan stevia dan terus saya titis ke mulutnya. Keesokan paginya Nurin dah boleh menyusu semula dan mahu makan seperti biasa. Syukur kepada Allah.

Bedak Asmak ni boleh disapu sekerap mungkin terutama apabila nampak bayi tidak selesa dan gatal-gatal. Alhamdulillah baby Nurin selesa dan semakin sembuh dari hfmd. Kita berikhtiar, Allah yang memberi kesembuhan. 😊😊😊😊

Bedak Asmak diperbuat 100% dari tanah liat koalin  berkualiti tinggi dan dicampur dengan air bertapis. Selamat digunakan untuk semua peringkat umur dan selamat dimakan. Bagi pesakit gout dan cirit birit, bedak ini boleh dicampur dengan air dan dimakan bagi meredakan sakit tersebut. Sebab tu cikgu saja tepek bedak dekat mulut baby Nurin bagi dia makan sikit bagi rawatan dalaman dia😘😘


Bedak asmak juga sesuai untuk penyakit kulit ekzema, merawat psoriasis dan ekzema pada bayi. Cara rawatan ekzema dan psoriasis yang jimat dan mudah hanya melalui sapuan luaran malahan selamat untuk dimakan.

Kalau anda berminat nak dapatkan Bedak Asmak ni, boleh dapatkan dari  cikgu dengan whatapps ke talian 013-5819100. Atau boleh juga dapatkan dari mana-mana pengedar MHAMSB berdekatan anda. Pastikan Bedak Asmak dari MHAMSB baru beli tau 😚😚😚😚

Sekiranya berminat nak mencuba atau nak menjadi agen,boleh ke link di bawah atau hubungi terus  :

Hotline HQ : 019 - 970 8897

Website rasmi syarikat : http://mham.com.my/

Ig : mham.sdnbhd
https://www.instagram.com/mham.sdnbhd/

Fb Page Produk :

Penawar Ruam Pada Bayi
https://www.facebook.com/bedakasma

Penawar Ekzema Mujarab Terkini
https://www.facebook.com/kulitcantiktanpaekzema

Album Testimonial Bedak Asmak page Penawar Ruam Pada Bayi:
https://www.facebook.com/1591204454498940/photos/?tab=album&album_id=1752651998354184

Info Bedak Asmak juga boleh didapati di fb page :

Penawar Asma Mujarab
https://www.facebook.com/penawarasma/

Kalian juga boleh dapatkan banyak info tentang Bedak Asmak di page fb : Penawar Ruam Pada Bayi

Jom tonton video ni



 #contestblogMHAMSB2
#SEObedakasmak
#inikisahMHAMSB

HUBUNGI 013-5819100 / 013-4809100 UNTUK DAPATKAN PRODUK HEBAT INI. COD TELUK INTAN. POS SELURUH MALAYSIA.



5 ulasan:

  1. Salam ziarah cikgu..mujarab jk bedak asmak ni..

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah dah sembuh anak =)

    BalasPadam
  3. Syukur alhamdulillah..parut pon cepat hilang..serasi dengan bedak asmak ni 😍

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah, makin cantiklah kulit nurin nanti

    BalasPadam
  5. Aamiiin. Mudah-mudahan. Sapu-sapu makin suci dan mulus :*

    BalasPadam