Khamis, Mei 04, 2017

Batuk hilang, tidur lebih lena

Assalamualaikum

Bila anak anak batuk siap dengan kahak lagi, bukan anak anak tu sahaja yang tak selesa, ibu bapa pun sama tak tenang hidup.

Memang kesian tengok anak macam tak lepas je nak bernafas kan. Nak tidur pun tak selesa. Lepas tu mula la merengek sebab dah tak tahu nak buat apa.

Kita yang dewasa ni pun tak keruan bila kena batuk berkahak ni. Tambah pulak pakej lengkap dengan selsema sekali.

Antara punca-punca yang menyebabkan batuk ialah;
Selepas penitisan hidung (katar) - berlebihan rembasan hidung yang melari bawah ke dalam belakang kerongkong, merangsangkan kebatukan. Biasanya disebabkan oleh alergi, demam selsema umum atau jangkitan sinus.
Penyakit Asma / lelah
Jangkitan saluran pernafasan - contohnya kelompok, whooping cough
Perengsa penafasan dalam - contohnya merokok, habuk, api keindustrian.
Penyakit peparu - contohnya sistik fibrosis, bronkiektasis, barah.
Hiatus hernia dan refluks gastroesofageal - asid perut membocor ke dalam kerongkongan, meransangkan batuk.
Kelemahan jantung
Kebimbangan, gemuruh dan tabiat
Sebarang ubat


Batuk adalah salah satu keluhan yang sering disampaikan oleh seseorang tatkala berobat. Gejala batuk tidak boleh dianggap remeh karena banyak sekali penyakit dari yang ringan sampai dengan berat yang salah satu tandanya adalah batuk. Bila batuk terjadi selama beberapa hari sampai kurang dari 2 minggu, kemungkinan penyebabnya adalah infeksi saluran pernafasan bagian atas yang dapat diobati dengan baik dalam waktu yang tidak lama. Adapun bila batuk berlangsung lama lebih dari 2 minggu, maka perlu dilakukan pemeriksaan dengan lebih teliti dan lengkap.

‘’Alhamdulillah,MINYAK HERBA ASMAK  memang ajaib,Bila malam2 hujan baby akan batuk2 tak tahu kenapa.Mungkin semput,Tapi kalau tak hujan taka dad pulak,so saya sapu kat dada terus hilang batuk tidur lena,serius. . .lagi2 kan sekarang hujan je kan . .memang TERBAIKKK’’

MINYAK HERBA ASMAK MENGANDUNGI;
Habbatus sauda
Gamat gold
Minyak kayu putih

BERMINAT WASAP KAMI SEKARANG

013-5819100 basariah
013-4809100 nasron

Cod Teluk Intan
Pos Seluruh Malaysia


Tiada ulasan:

Catat Ulasan