Selasa, Jun 13, 2017

Minyak Argan

Assalamualaikum

Semalam cikgu ada citer pasal minyak babassu yang cikgu tak pernah dengar..
Harini ni mood nak citer pasal minyak argan plak.Baca sampai habis taw!

Korang pernah tengok pokok argan tak? Tengok gambo je la. Nak tengok betul-betul, kena p maghribi nuhh..😂😂. Gambo tu ada cikgu tepek.

Minyak argan didapati dari buah Argan dari pohon argan. Ia merangkumi sebahagian besar kawasan Morocco. Dari sinilah bermulanya penempatan manusia di seluruh Maghribi.

Minyak argan ni kaya dengan asid lemak seperti asid linoleik, yang merupakan pelopor vitamin E. Sebab tu ia digunakan7 secara meluas sebagai  pelembab anti-penuaan, dan antioksidan.

Ia adalah bahan antioksida semula jadi dan boleh merangsang pengoksigenan intrasel. Ini membantu meneutralkan radikal bebas dan melindungi tisu lembut. Kandungan nutrien kulit dapat dipulihkan dengan bantuan minyak argan.

Pendek kata, minyak argan ni kalau digunakan dalam penjagaan rambut dan kulit, ia mampu menguatkan akar rambut, agen anti penuaan,menyegar dan melembabkan kulit, menghilangkan jerawat, dan banyak lagi.

So, dalam rangkaian penjagaan diri #AsmakByMHAMsb ni, kami gunakan minyak argan sebagai salah satu bahan di dalam #SevenisOil, dan #KaisaSkinCare

Kan cikgu dah kata, hanya yang terbaik dari MHAMsb. Kalau nak cuba Minyak Rambut Sevenis dan Produk Skincare Kaisa, Pm or whatsapp je cikgu yeah..013-5819100

Tak nak ke cantik-cantik ala semulajadi. Tak cantik macam retis, jadi cantik untuk suami terchenta kan ibadah. Tak giteww?

Gambar sumber google.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan