Seo Services

Teh tarik potong kaki?

Assalamualaikum

Segelas teh tarik berapa kalori?

Teh tarik memang HALAL Tapi tidak TOYYIBA.. Sedangkan perintah Allah HALALAN TOYYIBA. Bila tak TOYYIBA akan memudaratkan badan.

Ini faktanya:

Dikutip dari klikdokter.com, teh tarik memiliki kandungan kalori dan gula yang tinggi. Satu gelas teh tarik sebanyak 250 ml mengandungi sekitar 140 kalori dan 20 gram gula.

Jumlah ini hampir sama dengan satu bahagian nasi putih (100 gram). Bayangkan, untuk membakar kalori sebanyak itu, kita harus berjalan kaki selama 40 minit, atau jogging selama 16 minit. Adoiiii!

Sedangkan, gula pada teh tarik yang masuk ke dalam tubuh akan disimpan dalam bentuk lemak. Jika proses ini terjadi setiap hari, risiko kita untuk mengalami kegemukan (obesiti) dan diabetes mellitus akan meningkat secara signifikan. Apalagi jika sebelumnya kita sudah memiliki kadar kolesterol yang tinggi. Memang tunggu nak kena potong kaki ler.

Bukan tu je, protein pada susu juga dapat mengikat antioksida yang ada pada teh, sehingga menghambat penyerapannya di dalam tubuh. Akibatnya, tubuh tidak mendapatkan manfaat antioksida sama sekali.

STEVIA adalah MAKANAN HALALAN TOYYIBA untuk gantikan susu pekat. Info lajut:

Tahukah anda, salah satu bahan dalam JUS ASMAK GOLD adalah STEVIA? Jus ini enak diminum begitu sahaja atau dijadikan kordial yang sedia dinikmati pada bila-bila masa sahaja bersama keluarga.

Berminat mencuba? Hubungi 0135819100 - cikgu basariah

Teh tarik potong kaki? Teh tarik potong kaki? Reviewed by Teacher Basariah on Jumaat, Oktober 20, 2017 Rating: 5

Tiada ulasan:

ads 728x90 B
Imej tema oleh simonox. Dikuasakan oleh Blogger.