Seo Services

KEJAP-KEJAP HILANG SEDAR-SEDAR JE DALAM MULUT DIA DAH.

Assalamualaikum



Kadang si kecil ni mudah obses dengan benda yang mudah menarik perhatian dia macam kunci, remote tv, handphone dan barangan lain. Bila kita bagi dia mainan dia tak nak dia nak juga benda yang saya sebut tadi. Kenapa ya?

Kalau mummy dan daddy nak tahu ini semua berkaitan perkembangan minda dan sensori si kecil di mana si kecil mula timbul rasa ingin tahu terhadap objek yang mudah menarik perhatian dia.

1. KUNCI
Kunci kalau boleh simpan ditempat yang tinggi sebab si kecil mudah tertarik dengan benda ni sebab berkilat dan kadang bila banyak kunci ia akan mengeluarkan bunyi yang menarik pada si kecil anda. Kunci sangat bahaya pada si kecil anda sebab risau dia akan telan kunci tersebut disamping kunci boleh menjadi tempat berkumpulnya kekotoran dan bakteria berbahaya.

2. REMOTE TV
Haaa yang ni memang si kecil suke nak pula yang button dia warna warni macam remote astro tu. Button remote yang menarik tu mampu menimbulkan rasa teruja dan ingin tahu si kecil tapi kena hati-hati sebab button & bateri remote tv tersebut boleh tertanggal dan membahayakan si kecil anda jika tertelan. Letak di tempat yang tinggi ya.

3. TELEFON BIMBIT
Telefon bimbit ni sama lebih kurang macam remote tv tadi sebab ada button yang menarik disamping skrin yang berwarna warni. Apps seperti youtube mampu menarik perhatian si kecil untuk bermain telefon bimbit. Bahayanya telefon bimbit ini kepada si kecil kerana kuman ataupun bakteria yang berbahaya berkumpul di telefon bimbit ini. Selain itu, ia boleh mendatangkan kecederaan kepada si kecil anda.


Macam mana nak settlekan masalah ni ?. Mummy dan daddy diluar sana boleh cuba mencari permainan plastik yang serupa dengan benda ini tadi yang bebas diperbuat dari Bisphenol A (BPA) so si kecil anda selamat dari benda berbahaya ini.

Semoga bermanfaat 🙋🏻‍♂


#MinyakHerbaAsmak
#AnakSihatHatiTenang

#WeAreFamily

0135819100 Cikgu Basariah
KEJAP-KEJAP HILANG SEDAR-SEDAR JE DALAM MULUT DIA DAH. KEJAP-KEJAP HILANG SEDAR-SEDAR JE DALAM MULUT DIA DAH. Reviewed by Teacher Basariah on Selasa, Februari 12, 2019 Rating: 5

Tiada ulasan:

ads 728x90 B
Imej tema oleh simonox. Dikuasakan oleh Blogger.