Seo Services

CARA KAWAL KOLESTROL DAN DIABETES


"Puan, mulai sekarang Puan kena mula makan ubat untuk kawal diabetes dan kolestrol ya."

Statement inilah yang aku paling takut dan ini jugalah yang aku dengar pada bulan May tahun lepas. Nasib baik Doktor yang baik hati ni, bagi peluang 3 bulan untuk kawal pemakananku. 

Aku pun bertanya kat Doktor yang boleh tak aku amalkan supplement tambahan untuk membantu kawal penyakit ni. Dia kata boleh dan sebaiknya biarlah produk natural seperti madu, stevia , minyak habbatussauda atau minyak zaitun. 

Setelah 3 bulan, aku rasa bersyukur sangat-sangat sebab percubaanku berjaya. Bacaan gula dan kolestrolku semua di tahap normal. Tanpa aku sedar bacaan urik asid pun normal sedangkan sebelum ni berada diparas bahaya. ‼️

Bagaimana? 1st, Aku tukarkan gula dengan pemanis Stevia. 2nd, Setiap pagi & malam aku ambik sesudu kecil Minyak Habbatussauda bersama dengan Madu Halia Bentong. 3rd NO jajan! Dan terakhir sekali, jangan makan selepas jam 9 malam. 

Jadi, kalau korang ada dilema masalah macam aku, serius aku cadangkan korang cepat-cepat tiru cara aku. Makin korang lambat bertindak, makin tinggi risiko untuk dapat penyakit lain.

0135819100 Cikgu Basariah
CARA KAWAL KOLESTROL DAN DIABETES CARA KAWAL KOLESTROL DAN DIABETES Reviewed by Teacher Basariah on Ahad, Oktober 06, 2024 Rating: 5

Tiada ulasan:

ads 728x90 B
Imej tema oleh simonox. Dikuasakan oleh Blogger.