Seo Services

MARI MUHASABAH DIRI

Salam semua..

Apa khabar iman dan islam anda hari ini? Semoga bertambah kukuh dengan rahmat dan hidayah daripada Allah..

Hari ini bermulanya peperiksaan percubaan SPM peringkat negeri Perak..namun bukan semua pelajar terlibat..hari ni subjek yang diuji hanyalah Bahasa Arab Tinggi dan Sains Pertanian..Esok baru akan bermula ujian sebenar iaitu Bahasa Melayu dan seterusnya..

Dalam kemeriahan Syawal ini..kita mungkin terleka untuk muhasabah diri (ditujukan khas terutama buat diri sendri)..kadang2 tak sedar diri semakin menjauhiNya sedangkan Dia sentiasa ingat kepada kita..hinggalah diri diuji dengan musibah barulah tersedar daripada angan-angan dan mula kembali kepadaNya..

Dalam beberapa hari ini juga saya meluangkan sedikit masa untuk melawat dari blog ke blog untuk mencari input dan ilmu yang berguna..terdapat beberapa blog yang bagus isinya dan membuatkan saya tersedar dan tersentak daripada sifat bersenang lenang lalu mengabaikan tugas dan tanggungjawab selaku khalifah Allah di muka bumi ini..syabas buat tuan blog tersebut...Teruskan usaha berdakwah secara maya walaupun mendapat pelbagai tentangan dan cemuhan..

Kepada rakan-rakan blog yang lain..saya dengan rendah hati menjemput kalian menjengah ke beberapa blog ni semoga mendapat sedikit ilmu yang boleh dikongsikan bersama..


musafiran dunya


soutul mujahid

rumahku masjidku syurgaku

Wallahua'lam
MARI MUHASABAH DIRI MARI MUHASABAH DIRI Reviewed by Teacher Basariah on Selasa, September 06, 2011 Rating: 5

3 ulasan:

  1. aslm teacher....timaksih sudi jenguk blog kami,...slmperkenalan jumpa lagi noo

    BalasPadam
  2. Hidup ini kena saling ingat mengingatkan...

    BalasPadam
  3. Blog Naim? haha

    Shoutul Mujahid- pejuang HT-Hizbut Tharir

    dan sahabat Naim..

    BalasPadam

ads 728x90 B
Imej tema oleh simonox. Dikuasakan oleh Blogger.