Khamis, Mei 10, 2012

Sudah 5 kali...

Assalamualaikum..

Apa khabar rakan-rakan blogger sekalian?Maaf sebab lama saya tak menulis entry baru..Sibuk dengan menyiapkan kertas soalan dan skema jawapan..alhamdulillah selesai jua akhirnya..

MInggu ni dah bermula peperiksaan pertengahan tahun..Kertas Fizik yang saya buat tu pun dah selesai dijawab pelajar hari ni..Nampak gaya macam kena buat latih tubi progresif lepas ni bila tgk cara pelajar menjawab yang agak menyayat hati..huhu..

Hmm..tgk tajuk tu mesti korang tertanya-tanya kan?apa yang 5 kali tu?begini ceritanya..sadis plak rasa nak cerita tapi cerita gakla..

Masuk hari ni dah 5 kali tempat saya di bilik guru di'ambush' dek kucing..di'b_r_k'dan di'k_n_i_ng' si kucing(sila isi tempat kosong dgn huruf yang sesuai)..huhu..sangat sedih..Tiap kali datang buka bilik guru semerbak harum baunya dan pastinya antara tempat yang selalu kena 'ambush' tu tempat saya..walhal rasanya, meja saya antara yang paling kemas walaupun banyak fail dan buku(perasan sudah..hehe)..

Ada orang kata letak minyak petrol, cepat2 saya p cari kat makmal dan tuang atas meja guru..terkejut kawan2..diorang ingat saya nak bakar meja..tapi nampaknya tak jalan juga..bila datang sekolah, mesti dia buat lagi..macamana ye?

Kawan2 ada tak saranan macamana nak bagi kucing tak ....(tut) kat meja saya..bagila petua ke..pergh tua ke..nnt saya try..huhu..sedih..ni yang rasa nak pindah sekolah ni..hehe..ke situ plaks..


ok..sebagai santapan mata, renunglah wajah makhluk Allah yang cute ni tapi cukup suka ....(tut) kat meja saya..nak marah takleh...tgh mengandung..lagipun, saya sayang kucing..cuma tak sayang ....(tut) dia je..huhu..

Wassalam..

8 ulasan:

  1. ala siannya...saya ni tak suka kucing..kalau kucing buat kat tempat saya..xtaula ape akan sy buat..yg kt rumah ni pulak masalah dgn cicak? beakang almari penuh dgn hasil nya..ada petua nk halau cicak?

    BalasPadam
  2. satu petua...
    tangkap kucing yang suka tuuutttt....pindah ke tempat lain....ke pasar keee...ke kedai makan kee...hehehhe....

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum Teacher Basariah

    jiran bela kucing....tapi kucing tu suka lepak kat rumah saya.....

    BalasPadam
  4. tangkap kucin.. mesti kucin jantan ini. haha

    BalasPadam
  5. salam... dia mmg berkenan betui kat tb ni.. hehehhehe

    suh je tukang kebun tolong buangkan jauh dari kawasan sekolah

    BalasPadam
  6. rasanya memang kucing tu suka kat saya la..saya perasan sejak mengandung ni pi mana2 je akan ada kucing ikut..hmm..pelik2..

    BalasPadam
  7. ni mmg peminat kucing kot..hehe..sy singgah sini..

    BalasPadam
  8. sekali kita buat baik pd kucing,contohnya bg dia makan,atau usap2 kepalanya...dia akan ingat dan kenal kita...setia la konon kononnya...sekali dia kencing,dia akan igt tempat tu dan akan dtg kembali,seolah2 dia 'tanda' tempat tu...

    BalasPadam