Jumaat, Ogos 10, 2012

Tak habis-habis..

Assalamualaikum..

Apa khabar rakan-rakan blogger sekalian?Posa tak hari ni? Alhamdulillah cikgu masih diberi peluang oleh Allah untuk meneruskan berpuasa sehingga ke hari ini..Syukur Ramadhan..

Sehingga entry ini ditaip, cikgu masih giat menanda kertas pra percubaan SPM..huhu..last2 minit pengetua suruh buat gak test..dahla lepas raya nanti real punya percubaan..Rasa termengah2 nak menanda kertas budak ni..4 kelas plak tu..bukan satu paper..kalau fizik tu sampai 3 paper, sains plak sampai 2 paper..yang budak-budak ni tak habis2 kalau jumpa cikgu dok tanya markah depa..ingat cikgu ni robot ka?huhu..sedihnya..sabar..sabar...(hmm..tarik nafas..lepas..)

Minggu ni dan minggu depan cikgu bertekad dan berazam nak setelkan bab akhir fizik tingkatan 5 dengan budak2 ni..makanya, esok dengan rasminya cikgu akan buat kelas tambahan untuk depa..minggu depan plak jumaat dah cuti..pas je cuti dah percubaan..kena tingkatkan usaha ni..semoga pelajar-pelajar ni akan dapat jawab soalan peperiksaan dengan baik..kalau dah habis silibus ni, cikgu nak tinggai depa pun rasa lapang sket hati..

Oklah, cukupla cikgu membebel untuk hari ni..menu untuk petang ni dah ada..kuihnya popia (semalam buat ekstra dan simpan dalam peti),kalau larat satgi tambah dengan agar-agarla...penyejuk tekak..lauk taktau lagi..udang dan sotong mr hubby dah beli semalam..masak sempoi2 je kot..nak buat lebih-lebih pun tak larat..dah masuk 8 bulan ni, baby asyik bagi minor cointraction ja..kalau bagun tiba-tiba tu mesti sakit sangat2..

Seronok tgk mat razin lena..

Wassalam..

5 ulasan:

  1. Kakcik rasa dah tak ada ilham nak masak apa! :(

    BalasPadam
  2. akak pun tinggal satu bab lagi bio nihh...
    next week..ada lakk program yang terkena masa kelas bio...aduhaiii..:(

    BalasPadam
  3. Tak per cikgu....utk murid2 kesayangan jugak....hehe.

    BalasPadam
  4. rilek cikgu...tanda slow2...jngn bnyk sngt "pembetulan" nanti..ingt lg dulu2...lps cikgu2 tanda ketas, mesti ada sesi semak balik...

    bes kalau markah naik, tp kalau turun mmg jiwa la. haha...

    BalasPadam