Seo Services

Awas influenza A berjangkit!

Assalamualaikum dan selamat pagi semua.

Baru-baru ni kami sekeluarga demam. Dah pergi cek di klinik swasta katanya demam virus. Setelah hampir seminggu demam masih on off. Yang peliknya demam pula berjangkit. Mula macam tak saspek benda yang teruk. Ingat demam biasalah.

Tapi bila anak yang paling kecik suhu tak turun-turun jugak tatkala kami yang lain beransur pulih, akhirnya saya dan suami bawa ke hospital. Sah, influenza A!

Tak tahulah datang dari mana virus ni. Yang saya ingat, orang pertama demam anak sulung sebaik pulang dari sekolah. Jadi, virus ni mungkin berjangkit dari sana.

Influenza A ni kena kuarantin sebab dia berjangkit. Memang akan ada batuk dan selesema. Demamnya sampai sakit sendi dan urat badan pastu siap ketar-ketar menggigil lagi. Minyak herba Asmak setia menemani sampai ke hospital. Alhamdulillah anak pon dapat tidur dengan selesa.Sudahla anak saya si kecik ni sejenis susah makan ubat. Nak sedut neb ke haa pon jenuh berhempas pulas!

Ni masuk hari kedua kami sekeluarga kat sini. Doakan virus ni berjaya dinyahkan sepenuhnya dari kami sekeluarga.

Jadi ibu-ibu kalau anak-anak dan anda demam on off baik pergi ke hospital tau. Kalau virus atau bakteria, kena dapatkan rawatan pakar terutama melibatkan virus dan bakteria pelik-pelik zaman sekarang ni.


P/s: Jangan lupa bawak bekal Minyak Herba Asmak untuk keselesaan anda. Sila abaikan muka mata panda tu 😵 😜




0135819100 Cikgu Basariah
Awas influenza A berjangkit! Awas influenza A berjangkit! Reviewed by Teacher Basariah on Ahad, Julai 22, 2018 Rating: 5

Tiada ulasan:

ads 728x90 B
Imej tema oleh simonox. Dikuasakan oleh Blogger.