Selasa, November 08, 2011

Hujan rahmat 12 Zulhijjah..

Assalamualaikum...

Apa khabar rakan-rakan semua..hari ni saya menulis dari kg titi besi, kepala batas.. Hujan turun mencurah-curah sejak semalam..Acara korban yang dilakukan di kg bukit besar semalam pun dijalankan dalam keadaan hujan..Namun, syukur ke hadrat illahi segalanya masih berjalan lancar..

Tahun ni tahun yang bersejarah buat saya kerana hari lahir saya jatuh pada hari semua umat islam menyambut hari raya aidiladha, 10 zulhijjah = 6 November..Allahuakbar! Terkenang semasa pergi menunaikan haji bersama bonda tercinta pada tahun 2007..Betapa berdilnya diri ini di sisi Mu, Tuhan..Tersemat azam di hati untuk pergi menjejaki bumi suciMu sekali lagi..Murahkan rezeki buat hambaMU ini, ya Allah..Rasa sangat bersyukur ke hadrat Illahi kerana masih diberi peluang menikmati segala kurnianya di muka bumi ini dan dapat menunaikan haji dalam usia yang masih muda dan kuat..syukur ya Allah.. Semoga tahun ini akan memberi nafas baru buat diri ini dan menjadi hambaNya yang lebih bertaqwa berbanding tahun-tahun sebelum ini..

Semoga hujan rahmat yang turun sepanjang meraikan hari raya aidiladha yang berkat ini menyapu pergi segala dosa-dosa yang dilakukan sepanjang hidup ini di muka bumi tuhan selama 28 tahun..Allahuakbar!Allahuakbar!Walillahilham!!!

2 ulasan:

  1. hepi besdey cekgu....moga amal dan taqwa seiring dengan usiamu...ameen.

    BalasPadam
  2. Hidup pastu mati. Camanapun selamat hari lahir semoga makin bersemangat :)

    BalasPadam