Rabu, Mei 14, 2014

Ke mana perginya Kopi itu?



Nota Kaki: Untuk direnung dan difikir bersama-sama.

16 ulasan:

  1. Nilai wang sekarang ni dah semakin kecil....harga barang melambung...

    Sikit hari lagi kedai makan semakin berkurang...orang pergi kerja...sekolah lebih ramai yang bawa bekal...huhu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu bunda..sy sekarang pun dh nampak situasi tu..ramai lebih suka makan bekal sendiri daripada ke kantin

      Padam
  2. nugget di kantin sekolah seketul 40sen! Goreng nugget sendiri untuk bekal anak lebih berbaloi, siap boleh kongsi dengan kawan2.

    BalasPadam
  3. Nampak sangat duit kita makin menurun nilainya. Sudahlah harga barang makin naik, gaji kita takat tu jugak. Kalau ada peningkatan pun, sikit sangat. Tak padan dengan kenaikan harga barang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. nilai yang hanya dicetak atas kertas..kalau kerajaan tak kontrol, makin teruk jadinya..

      Padam
  4. Hurmmm... agak merunsingkan dengan keadaan 5 tahun dari sekarang..
    Harga barang naik dengan kurang nya pendapatan isi rumah,..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak mustahil selepas ini, anak2 bawa duit rm50 ke sekolah..cukup hanya utk sepinggan nasi lemak dan segelas sirap..(T T)

      Padam
  5. betul3... skrg rm50 dpt beli brg berapa ketul je... tp semua terpulang pd kite utk pandai berbelanja...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau ada tanah, boleh diusahakan..sayur tanam sendiri..mungkin lebih jimat

      Padam
  6. Oleh itu....bertukarla...kepada EMAS...sebagai simpanan masa depan...EMAS kalis INFLASI...betoi dak....

    Tak mampu nak simpan banyak..simpan sikit dulu...camna....

    Permulaan : Sebulan 1 gram

    Ada ke.. orang jual EMAS 1 gram... jawapan dia : ADA

    camna nak beli...tanyala...tuan tanah blog ni...hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. tetiba mencelah iklan emas pula ye..(^_^)

      Padam
  7. Balasan
    1. harap rakyat lebih bijak menilai..(^_^)

      Padam
  8. :)

    Next PRU14.. Bagi BN tumbang betul2.. haha

    masuk politik.. :)... peduli apa ceq.. ceq memang meluaT UMNO.. HAHA

    BalasPadam