Seo Services

Hantu Mempelam (-__-)

Assalamualaikum

Ahad lalu saya ke TF bersama suami dan anak-anak. Tak banyak yang dibeli tapi yang paling berat sekali ialah buah mempelam nokmai atau nama glamer di pasaraya dia 'water lily'. Hampir 3kg, buah itu diborong oleh saya!

Saya memang suka makan buah mempelam. Tak sangka kegilaan saya itu diturunkan kepada kedua-dua hero saya ni ..



(>__________<)

Cuma, kami hanya berminat terhadap mempelam yang masak sahaja. Kalau yang muda, kurang disentuh. Baru-baru ni saya bawa pulang mempelam muda dari kampung, saya seorang sahaja yang makan. Tu pun setelah hampir kesemua buah tersebut disedekahkan kepada rakan-rakan di sekolah. Tinggal baki beberapa biji itupun jenuh nak dihabiskan.

Berbeza dengan buah mempelam nokmai yang baru dibeli ini, habis dalam masa tak sampai 3 hari! Kalau ikut hati, rasanya sekali hadap pon boleh habis semua tu...

( T_________________T)

Ada hantu mempelam yang turut membaca blog saya ni? Sekarang ni tengah musim mempelam di Kedah.

Oh, nak balik Kedah!!!!

Wassalam

Hantu Mempelam (-__-) Hantu Mempelam (-__-) Reviewed by Teacher Basariah on Khamis, Mei 15, 2014 Rating: 5

1 ulasan:

  1. salam teacherbasariah..
    cma pun hantu mempelam!!! tapi pelam muda la.. yg selalu calit2 dgn cili kicap tu..
    slurrrppp..kalu pelam masak ranum mcm pelam tecer ni suka jgk..tp anak2 lagi suka..

    BalasPadam

ads 728x90 B
Imej tema oleh simonox. Dikuasakan oleh Blogger.