Ahad, Mei 18, 2014

Pasar malam mini Chikus

Assalamualaikum

Pernah tak jumpa pasar malam yang hanya ada 6 gerai?

Kat Chikus ni, ada satu..saya rasa lebih sedap dipanggil pasar petang kot..sebabnya pasar ni akan tutup sebelum maghrib. Pasar ni akan dibuka setiap petang Ahad. So, petang ni ada la..Sapa nak p, jom kita jumpa kat sana..Hehe..



Dulu ada banyak jugak peniaga tapi sejak akhir-akhir ni tambahan musim hujan pada waktu petang, peniaga yang ada pon makin kurang.

Tapi, kami sekeluarga suka je datang. Sebabnya..saya akan cari air cendol. Razin pula akan dapat sosej dan bebola cucuk. Si abah dan adik akan makan keropok lekor.

Sambil menikmati cuaca petang di kawasan kampung.

Kampung anda ada?

(^_________________^)

Wassalam.


7 ulasan:

  1. salam teacherbasariah..
    hehe..6 gerai jer?? mesti ramai yg dtg berkunjung..
    kat kawasan umah cma ada.. tp mmg pasar malam ..tutup kol 10.30mlm mcm tu.. sederetttt

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehe..memang pasar malam mini..pengunjung pon org sekitar je

      Padam
  2. Tempat bunda dan dikampung bunda belum ada lagi pasar petang ni...
    Enam gerai jer...memang laku dan cepat lah abis barang jualan diorang sebab tak banyak persaingan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. bolehla bunda..rasa setiap minggu pun pengunjung yang sama je yg datang..hehe

      Padam
  3. chikus? kat mana tu ye?

    BalasPadam
  4. TB..kat ipoh pun pasar malamnya tak panjang..sebab tu malas nak p, hihi

    BalasPadam