Isnin, Mei 19, 2014

Oh, elektrik!

Assalamualaikum

Hujung tahun lepas, saya dan suami mengawas SPM.

Keputusan SPM 2013 sudah hampir sebulan diumumkan.

Yang menariknya, tuntutan pengawasan sampai kini belum diterima.

Pelik tapi benar.

Kenapa jadi macam ni ye? Ada tak yang kena macam saya ni?

Lagi tak seronok apabila dengar tarif elektrik akan dinaikkan lagi. Apakah????


Rasa macam kenaikan tarif elektrik ni hadiah hari guru pula.

Sedih pula hari ni. Oh, Malaysia tanah airku!

Wassalam.

12 ulasan:

  1. kos hidup makin lama makin naik....pening pening

    BalasPadam
    Balasan
    1. tula..gaji naik sket barang naik lagi banyak..huhu

      Padam
  2. salam teacherbasariah..
    huhu..lama nye nk sampai claim tu..?
    lepas 1-1 brg naik kosnya.. sekarang taraf letrik pulak.. huhuuh.. mampukah kita?

    BalasPadam
    Balasan
    1. tula..huhu..mampu ke tak terpaksala..

      Padam
  3. kata tak naik naik juga...

    menabung kat sini

    BalasPadam
  4. Assalam....
    sebelum ini bil letrik rumah bunda tak pernah sampai rm60 sebulan...bulan ni rm60+....
    Bahang blackout haritu pun tak habis lagi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya tiap2 bulan seratus lebih kak..isi rumah cuma 4 org..camna tu?huhu

      Padam
  5. mende dah lama tu cikgu, baik tuntut cpt2 sebelum dorang tutup buku...

    tu la pasal...mcm ada pergerakan utk mendapatkan dana drpd rakyat je skang ni. dah start dah rasanya kan

    BalasPadam
    Balasan
    1. tula..sadis ni..klu nak suruh buat kerja lajuuuu je..bayaqnya lambat..aptb..huhu

      Padam
  6. Lamanya tunggu claim tak dpt2. Kalau dpt bleh la bantu sara hidup yg makin meningkat ye tak cikgu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betoi tu liyd..duit skrg ni macam ayaq..huhu..laju je mengalir

      Padam