Jumaat, Mei 30, 2014

Stevia, daun ajaib

Assalamualaikum

Alhamdulillah dah mula cuti sekolah. Gembira rasa hati dapat balik kampung.

Kertas peperiksaan pelajar pun dah siap ditanda. Tinggal memuat naik dalam SAPS sahaja. Syukur.

Dua hari terakhir persekolahan saya pulang lewat. Hampir sama dengan masa guru sesi petang meninggalkan sekolah tetapi hasilnya sangat memuaskan kerana tak perlu mengusung skrip jawapan pelajar pulang ke kampung. Maka dapatlah cuti ini diisi dengan hati yang lapang dan bahagia
 (^_^)

Berbalik kepada topik asal, emm, hangpa pernah dengaq pasai stevia dak? (cewah, speaking kedah sat)


Gambar ehsan dari http://www.bio-asli.com/proteh/thmms.asp

Untuk pengetahuan hangpa, stevia ni rasa dia manis tapi kalau ambil secara terus dari pokok kadang-kadang dia ada rasa selepas yang macam payau sikit. Sebab tu tak ramai suka.

Namun, stevia ni baik sangat sebagai pengganti gula. Antara kelebihan dia:
- menurunkan kadar gula dlm darah sebab kalori dia sifar
- membantu pesakit diabetes
- mengurangkan keradangan
- melawaskan pembuangan air kecil dan besar
- sangat elok untuk orang berpenyakit kardiovaskular
- mengawal berat badan dan banyak lagi

Baru-baru ni saya diperkenalkan dengan sebuah syarikat bumiputera yang menjual produk stevia ni. Mula-mula macam tak yakin je dan agak akan ada rasa tak berapa nak sedap tu. Tapi saya cuba juga.
Serius, sedap! Manis lebih daripada gula dan tiada rasa selepas yang payau tu.

Jadi, sekarang saya bertukar kepada stevia. Jatuh cinta wei!

Lagi menarik, syarikat ini turut menawarkan peluang bisnes yang boleh menjana pendapatan yang lumayan. Jadi, kalau berminat, klik link ini http://www.rcc2u.biz/dr_basya daftar dahulu secara percuma dan boleh juga layari website ini untuk dapatkan sedikit info tentang produk syarikat ni. Modal permulaan hanya RM 120 dan hangpa akan dapat 3 botol stevia.

Kalau tak jadi ahli, sebotol kecik tu harga dia RM 50! Nampak kecik, tapi gunanya sangat lama sebab setitis atau dua titis sudah memadai. BOleh digunakan untuk masakan juga dan percayalah, ia lebih sedap!



Kalau berminat nak jadi ahli, boleh je kunjungi stokis terdekat dengan hangpa, tapi jangan lupa letak nama saya sebagai penaja tau..anggap sedekah..hihi..

ni nama penaja:  drbasya
no tel: 013-5819100

Nak tau lebih lanjut atau nak saya daftarkan pon boleh sms atau whatsapps ye. Saya akan tolong sampai hangpa berjaya. Jom jadi sihat, kaya dan berjaya!

Wassalam.

2 ulasan:

  1. menarik ni. Penah try yg kat cameron highland dulu tapi yg tu rasa pahit2 skit.

    BalasPadam