Seo Services

Serangan Angin

Assalamualaikum

Sepanjang cuti ni dua tiga kali saya kena serangan angin.

Rasa sesak nafas, pedih yang teramat sangat di ulu hati, sakit yang menjalar di seluruh badan. Peluh dingin mula memercik di dahi dan seluruh badan. Hujung kaki dan tangan mula sejuk dan pucat.

Agaknya ni perasaaan apabila di ambang kematian. Apabila kena serangan ni saya akan mula mengucap tak putus2.

Syukur setiap kali saya kena serangan ini ada sahaja suami di sisi. Cuma sekali pernah kena di sekolah. Nasib ada rakan-rakan berdekatan pada masa tersebut.

Macamana boleh kena?

Masa di sekolah, saya kena serangan tu selepas minum teh tarik. Di kampung ini pula selepas saya makan buah mempelam. Dan pagi tadi saya pun tak pasti kenapa. Mungkin selepas makan roti kentang atau keropok kentang. Huhu.

Apa yang perlu dilakukan apabila kena serangan?

Orang yang sakit memang tak boleh nak buat apa-apa. Macam saya akan terus jadi tak boleh dan sukar bergerak. Tapi selepas kena serangan di sekolah dulu, rakan-rakan saya terus lumurkan minyak panas/minyak angin di belakang pelipat, leher, dada, belakang badan dan tapak kaki. Kemudian,salah seorang rakan berikan saya pil angin.

Cara yang sama saya aplikasi untuk setiap serangsn dan alhamdulillah berkesan.

Tapi, yang paling penting kena kawal dan pilih makanan dengan hati-hati. Kata suami saya, biarlah makanan tu sedap macamana pun,kenalah tahan diri daripada makan. Huhu..( T T)

Nak tahu makanan apa yang berangin?

Entah, saya pon tak tahu. Sebab tulah saya selalu kena serangan tu. Biasanya juga sebab terlupa.

Pesan mak, baca doa ini:

mohon izin pemilik blog ini http://coratcoretkuini.blogspot.com/2012/11/doa-elak-ditimpa-musibah.html

Wassalam.
Serangan Angin Serangan Angin Reviewed by Teacher Basariah on Jumaat, Jun 06, 2014 Rating: 5

Tiada ulasan:

ads 728x90 B
Imej tema oleh simonox. Dikuasakan oleh Blogger.