Ahad, Februari 19, 2012

Lama-lama hilang gigi dia..

Assalamualaikum..

Apa khabar kengkawan semua? Semoga sihat dan ceria sentiasa..

Cuti hujung minggu ni saya dan suami rasa sangat penat melayan anakanda yang seorang ni..lasak sangat..pastu yang paling geramnya sebab dia payah sangat nak gosok gigi tapi dah pandai makan benda manis2..

Tengok gigi dia dah kuning..saja bagi effect gambar kuning gak..huhu

Ni masa gigi masih cantik..

Kalau tak bagi mulalah nak mengamuk..Tapi kalau nak gosok gigi menangis tak ingat dunia sampai muntah2..pening kepala memikirkan perangai si razin ni..

Kengkawan ada petua tak macamana nak ajar anak supaya mudah gosok gigi..Rasa dia dah kena karies gigi ni..Tgk dah kuning dan ada dua batang dah macam nak reput..huhu..sian razin..bulan depan baru nak masuk 2 tahun..Jom kongsi tips..

Wassalam..

7 ulasan:

  1. nak menggosok gigi anak umur 2 tahun mmg agak mencabar...tapi,kena paksa..nanti tak comel plak tengok dia senyum bila gigi dah reput kan... :)

    BalasPadam
  2. pelan2 pujuk dia.. ajak dia main2 sambil buat bunyi binatang pastu masukkan berus gigi.. gosok setakat yg dia nak

    juga boleh bagi dia try berus sendiri.ajar cara2nya... mesti dia teruja bila kita cakap wah razin dah pandai la... cuba tunjuk camna nak gosok gigi mama tak pandai... sure dia suka nak ulang tayang

    cerita juga jika gigi rosak dia tak dapat nak makan makanan kegemaran dia.juga samakan dia dengan tok@tokwan yg dah takdak gigi... mesti dia jaga gigi dia..

    budak2 ni kena memujuk.kalau tak memang tak jalan.tapi kena banyak bersabar.dalam masa sehari dua mmg agak susah..

    BalasPadam
  3. kita kena gosok gigi sama2 dengan dia..bg dia rasa seronok gosok gigi tu mcm mn..

    xnk jd mcm Ammar tau..baca entry lama saya kt sini
    http://www.husnamn.blogspot.com/2011/10/ammar-had-comprehensive-dental.html

    entry br yang ni

    http://www.husnamn.blogspot.com/2012/02/praktikal-kursus-mengajar-alquran-untuk.html

    BalasPadam
  4. terima kasih kengkawan..kak syiela,nnt tb try..sebelum ni dah tunjuk cita upin ipin dan ajaq dia gosok gigi..awal2 je ok tapi last2 dicampaknya berus tu..huhu..

    BalasPadam
  5. takpa... mula2 mmg camtu.. lama2 nanti ok la tu

    BalasPadam