Isnin, September 09, 2013

Petua Cerai susu..

Assalamualaikum..

Cuma berkongsi suatu petua yang pernah dibaca dan cuba diamalkan..Alhamdulillah masa dgn anak sulung dulu berkesan. Untuk anak kedua ni tgg umur dia dua tahun nanti akan cuba semula.

Semoga bermanfaat!!

Ni petua MIL saya

Kena buat pada hari anak lahir (maknanya kalau lahir hari Jumaat, kena buat petua ni hari jumaat jugak, kalau buat hari lain, tak menjadi)

Ambil asam jawa, lebih kurang besar ibu jari
Lumurkan pada sekitar nipple dan areolar, sambil tu niat dan doa dalam hati agar anak tu stop menyusu.
Lepas tu buang asam jawa tu dalam lubang toilet, simbah/flush

MIL dah berkali2 dok bagi petua ni kat saya dan SIL, tapi kami dua2 orang buat donno jer..





                                         gambar ni cedok dari sini..mintak halal ye tuan punya blog

Kalau ada petua2 yang lain,silakanlah berkongsi ye..sharing is caring..hehe..(^_^)

Wallahua'lam


2 ulasan:

  1. DULU ANAK SAYA YANG PERTAMA MENYUSU BADAN HAMPIR 2 TAHUN LEBIH.. SUSAH NAK CERAIKAN SUSU.. AKHIRNYA PANGGIL USTAZ DARUL SYIFA' .. ALHAMDULILLAH, TERUS DIA TAK MINUM SUSU BADAN LAGI..

    BalasPadam
  2. uish..sampai kena panggil ustaz tu..hmm..tapi mmg terpaksa keras hati sket masa nak bercerai susu dgn anak ni..tambah2 dah lama sok dok menempek celah ketiak mak..hehe

    BalasPadam