Selasa, Mei 20, 2014

Pengemis

Assalamualaikum

Semalam baru cakap pasal letrik, tetiba suami bagitau bil baru sampai..RM13X.XX..huhu..

What the fish????

Kami cuma 4 beranak, ekon baru satu, peti sejuk satu, mesin basuh satu, lampu dan kipas bukannya pasang 24 jam..huhu..tu belum lagi letrik naik taraf tu..(T T)

Oh, kerajaan Malaysia yang tercinta, tolonglah simpati kepada nasib rakyat marhaen macam kami ni..

Sadis..Adakah suatu hari nanti kita akan jadi pengemis di negara sendiri?


Wassalam

16 ulasan:

  1. sampai mcm tu sekali ye...mcm nalah selepas ni...

    menabung...sini

    BalasPadam
  2. Balasan
    1. tula masalahnya..huhu..pasti akan jadi tindakbalas berangkai

      Padam
  3. hrtu pun rmah zaza..nak dekat 300..tkejut..sdgkan pgunaan sama then biasa dlm 100 je. trus kol tnb tya.. hoho

    BalasPadam
  4. nampak sangat kita ni macam tak berapa penting...

    BalasPadam
  5. Semua benda mahal skrg ni. Umh LM ni ekon pun bukak satu je tiga jam je tiap mlm tp kena gak dkt 200.apa yg mhl pun x tau sedangkan duk hall lampu lain smua tutup

    BalasPadam
  6. politik semua ini.... rakyat jadi mangsa...

    air-cond tu makan banyak letrik, nk berjimat boleh kurangkan pennggunaannya.

    BalasPadam
  7. deposit rm50 pun naik jadi rm300 dan dimasukkan sekali dalam bil. geng bas sekolah saya termenung dapat bil letrik bulan ni rm400++. selalu bil dalam RM100++ shj. aduhai..saya menunggu ke bil bulan ni

    BalasPadam
  8. samada mende tu da start atau lom...sy rasa mcm dah...sebab bil umah sewa saya pun 100 lebih gak...sebelum ni semua bawah seratus kot

    BalasPadam
  9. mahalnya saya tgk bil letrik rumah org. Saya punya pun naik tapi belum tahap ratus. Mungkin sbb takde ekon kot.

    BalasPadam
  10. :)

    dekat kg saya ( ayat poyo). hahha hampir RM50++ semua pakai karen.. :P. kecuali xdak ekon lagi...

    tau xdak sebab apa tarif karen ini naek. Sebab syarikat TNB adalah syarikat monopoli dan di kuasai oleh kroni-kroni Barisan Nasional .. oppss.. haha.. hentamlah.. Anak Muda Tolak UMNO..


    Sebab monopoli ini adalah tunjang utama kenaikkan tarif eletrik . Tengok syarikat telco di malaysia dulu dan kini. berbeza kan.. kalau ada syarikat karen hat lain selain TNB . Nescaya tarif akan lebih murah. sebab depa akan berlumba2 nak cari pelanggan tetap .. haha

    Dan padan muka hat sapa pi pangkah BN PRU13 lepas.. pakat2 rasa.. besalah PANDA 250 JUTA Lebih bernilai daripada rakyat sendiri..
    haha

    tambah2 GST.. Tau x apa maksud GST nie.. ***GAJI SEMAKIN TURUN.. kah2.. :P

    BalasPadam
  11. memang taraf hidup makin lama makin naik. Sabar jelah.

    BalasPadam
  12. rakyat sememangnya terbeban dengan kenaikkan ini..sepatutnya menaikkan taraf elektrik kepada rakyat menjadi langkah terakhir selepas menaikkan taraf elektrik kepada syarikat2 gergasi...

    Regards,
    -Strider-

    BalasPadam
  13. kalau suami isteri berkerja, pun tak cukup menampung bil letrik beratus, apa lagi kakpb yg tak berkerja ni? sabar je laa......

    BalasPadam