Seo Services

Jangan berhenti menjadi manusia!

Assalamualaikum

Hari ni dh hari ke 15 perang antara Palestin dengan Israel. Angka korban semakin meningkat.

Patutlah suasana puasa tahun ni rasa suram je..Setiap kali buka laman "facebook", penuh dgn gambar kanak-kanak yang menjadi mangsa peperangan ini.

Tahun ni mood raya pun dah kurang. Hati asyik teringat-ingat saudara mara kita di Gaza dan Syria.

Semoga Allah membantu mereka (T T)

Teruskan berdoa agar peperangan ini berakhir.

Duhai Israel, kembalilah menjadi manusia! Yang kalian bunuh itu kanak-kanak, wanita dan orang awam yang tidak berdosa. Kalian mencuri tanah mereka dan sekarang kalian curi pula nyawa mereka. Laknat ke atas kalian!

Duhai As-Sisi, kemana hilangnya sifat kemanusiaanmu? Kembalikan hak umat Islam di Gaza, bukalah pintu Rafah itu, jangan kau halangi bantuan yang ingin disampaikan kepada mereka. Jangan juga kau siksa Ahli Sunnah yang tinggal di negerimu. Kembalikan hak Presiden Mohamed Morsi. Laknat Allah ke atasmu!

Duhai Basyar, laknat ke atasmu yang mengaku sebagai tuhan. Jangan kau siksa penduduk Islam di negerimu.  Duhai saudara-saudaraku di Syria, semoga Allah membantu kalian.

Rakan-rakan, teruskan boikot segala produk dari Israel dan sekutu-sekutunya. Buktikan kita ini manusia yang bermaruah!!!


Wassalam.

Jangan berhenti menjadi manusia! Jangan berhenti menjadi manusia! Reviewed by Teacher Basariah on Khamis, Julai 24, 2014 Rating: 5

8 ulasan:

  1. wah..berkobar-kobar teacher. manusia bila tamakkan kuasa, dah hilang sifat 'manusia' tu.memang tahun ni suasana raya macam agak muram je.

    BalasPadam
  2. Kami dah lama tak masuk tempat-tempat segera tu. Jenama tu pun kebetulan memang bukan pilihan.

    Semoga berkat Ramadan dan Syawal, ada cahaya menanti rakyat Palestin yang teraniaya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye..kerisauan memuncak2 bila baca berita ttg palestin..kasihan tgk anak2 xberdosa jd mangsa..huhu

      Padam
  3. sedangkan nabi pun mereka bunuh. inikan pula manusia biasa. Allah dah kata ; biarlah mereka gembira dahulu. pembalasan untuk mereka akan dtg jua nanti. yang paling biadap bila rakyat mereka sama2 menonton sambil bertepuk tgn bila tentera mereka berjaya mengebom rumah2 penduduk awam di Gaza.

    BalasPadam

ads 728x90 B
Imej tema oleh simonox. Dikuasakan oleh Blogger.