Selasa, Februari 28, 2012

Fobia..

Assalamualaikum..

Apa khabar kengkawan blogger sekalian? Semoga bertambah iman dan islam..

Pagi tadi sepatutnya saya ke klinik jam 8.00 pagi untuk minum air gula..tapi disebabkan kelas berakhir jam 8.50 pagi, maka pukul 9.00 baru saya ke sana.tapi dengan niat tak mau minum air gula pun..sebaliknya nak minta tukar dengan BSP atau yang seangkatan dengannya..Masih teringat2 rasa air gula masuk dalam tekak dan membuatkan saya hampir pitam semasa mengandungkan anak pertama dulu..

Pelik pula rasanya, kandungan baru nak masuk 8 minggu dah kena minum air gula...bukankah masih terlalu awal? ni yang malas nak pi buat kad awal..tapi mengenangkan faktor2 risiko yang ada saya pergi juga buat kad minggu lepas..rasa menyesal pun ada ni..

Berbalik kepada kes pagi tadi, saya berjaya melepaskan diri daripada minum air gula dengan syarat esok pagi, jam 8.00 pagi saya perlu ke klinik untuk ambil darah dan kemudian makan sebungkus nasi lemak dan air milo yang dibawa sendiri bagi menggantikan air gula.kemudian ambil darah lagi pada jam 10.00 pagi..yea!lega rasanya!walaupun tekak sekarang tak mampu makan nasi tapi kedengaran idea tersebut lebih dapat diterima akal saya..Semoga hari esok dapat dihadapi dengan riang dan jayanya..Kalau pening, MC la jawabnya..huhu..

Selain fobia minum air gula..lipas pun membuat cikgu fobia..huhu

7 ulasan:

  1. Gambar kat atas tu ehsan dari blog apis http://www.apisv2.com/2011/07/fobia-dengan-lipas.html

    BalasPadam
  2. Semoga kesihatanmu semakin baik. Ikut nasihat mereka yang pakar, tau. :)

    BalasPadam
  3. Paling tak suka minum air gula..
    dulu pernah minum..sampai termuntah dibuatnye..

    BalasPadam
  4. huhu... lepas ni saya pun kena minum air gula jugak...huahua...tak mau tak mau...:)

    BalasPadam
  5. No komen...sebab isteri ajer yang minum..kekekeke.
    Tapi offf record..aku semua boleh minum dan makan...hahaha

    BalasPadam
  6. kurang paham lagi bab ni...bini pun lom ada lagi...kena minum air gula?tau dah sikit2 lps ni... :)

    BalasPadam